Miestas keičia rūbą: gyvensime patogiau?

Kodėl Gargžduose remontuojant susiaurinta Kvietinių g. ir Žemaitės g. sankryža? – pastaruoju metu bene pagrindinis vairuotojams kylantis klausimas. Klaipėdos rajono savivaldybė informuoja, kad visi darbai yra vykdomi pagal projektą, kurį įvertino ekspertai, atliktas jo Saugaus eismo auditas. Visi statybos dalyviai: projektuotojai, projektų ekspertai, rangovai privalo laikytis įstatymų, statybos techninių reglamentų, Saugaus eismo rekomendacijų. Kvietinių gatvės rekonstrukcija iš esmės pakeis esamą situaciją. Bus sutvarkyta atkarpa nuo Klaipėdos g. iki Parko g., atsiras pėsčiųjų-dviračių takai, bus rekonstruota gatvės važiuojamoji dalis. Daug gyventojų įsitikinę, kad susiaurinta Kvietinių g. ir Žemaitės g. sankryža stabdys eismą, vairuotojams kels nepatogumų, tačiau, anot ekspertų, taip esą bus saugiau.

Dėl veidą keičiančio Gargždų miesto, vykdomų tvarkymo darbų tarp miestelėnų vyksta diskusijos. Džiaugiamasi Gargždų Šv. arkangelo Mykolo bažnyčios apšvietimu, taip pat miesto vėliavos sankryžoje, tačiau skundžiamasi, kad Sodo gatvė skęsta tamsoje. Parke taip pat būta vakarų, kai nė žiburėlio nėra, tai ypač aktualu karantino laikotarpiu, kai daugelio atgaiva – gamtos prieglobstis. Apšvietimas – ne vienintelė bėda, liejasi vertinimų tirada dėl tvarkomos Kvietinių g. Kodėl susiaurinta Kvietinių g. ir Žemaitės g. sankryža? – bene pagrindinis vairuotojams kylantis klausimas.

Apšvietimo sutrikimai

Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos Viešųjų ryšių ir bendradarbiavimo skyriaus patarėja Ernesta Badalova informavo, kad apšvietimo sutrikimai Sodo ir Minijos gatvėse įvyko dėl Kvietinių gatvėje atliekamų remonto darbų. Rangovas „Inkomsta ir Co“ kurį laiką bandė ieškoti gedimų, tačiau procesas nebuvo sėkmingas. „Todėl jau nuspręsta, kad gatvės būtų kuo greičiau vėl apšviestos, šiose vietose „perkloti“ naujas apšvietimo linijas. Parke apšvietimo nėra dėl darbų Kvietinių g.“, – informavo E. Badalova.

Paklausta, kiek šie papildomi darbai kainuos, atsakė: „Preliminariu specialistų vertinimu, apšvietimo kabelius pažeidė UAB „Inkomsta ir Co“, vykdydama šaligatvio rekonstravimo darbus, todėl senų apšvietimo linijų remonto ar naujų apšvietimo linijų įrengimo darbų išlaidas turėtų padengti įmonė, dėl kurios veiksmų atsirado pažeidimai.“ UAB „Inkomsta ir Co“ šio projekto vadovas Artūras Andriejauskas informavo, kad planuojama per šią savaitę minėtus apšvietimo sutrikimus pašalinti.

Vyksta tikrinimas, testavimas

Kodėl Šv. arkangelo Mykolo bažnyčia tai apšviesta, tai vėl skendi tamsoje, E. Badalova paaiškino, kad bažnyčios apšvietimas šiuo metu rengiamas, vyksta tikrinimo, testavimo darbai, todėl dar nėra nuolatinio apšvietimo. Priminsime, kad skelbta preliminari bažnyčios apšvietimo sąmata – apie 17 700 eurų su PVM. Savivaldybė matė poreikį tinkamai apšviesti ir akmenį su Gargždų pavadinimu, važiuojant Vėžaičių link. Šio objekto apšvietimo preliminari kaina – apie 1 500 eurų su PVM. Taip pat apšvietimas buvo įrengtas prie Gargždų vėliavos. Kainavo kiek daugiau nei 2000 eurų.

Šiomis dienomis tvarkoma ir seniausios Gargždų miesto Jono Basanavičiaus gatvės važiuojamoji dalis.Linčiuoja susiaurintą sankryžą

Vienoje pagrindinių Gargždų gatvių – Kvietinių gatvėje – vykstantys remonto darbai jau sparčiai įsibėgėjo – tvarkomos komunikacijos, klojami pėsčiųjų ir dviračių takai, o kitą savaitę jau planuojama pradėti kloti asfaltą. Rekonstruojamos Kvietinių g. ryškėjantis vaizdas gargždiškiams taip pat kelia ne vieną klausimą. „Susiaurinta Kvietinių g. ir Žemaitės g. sankryža naudos neduos: vairuotojams bus sunkiau įsukti, išsukti, o juk šiuo keliu dažnai važiuoja ir greitosios medicinos pagalbos automobiliai, ir gaisrinės… Užuot gerinę sąlygas vairuotojams, jas daro dar sudėtingesnes. Liūdna“, – konstatuoja gargždiškiai, kurių diskusijos verda socialiniuose tinkluose. Paliktą plačiausią šaligatvį ties kavine „Bastilija“ daug kas vertina kaip nelogišką sprendimą.

Klaipėdos rajono savivaldybė informuoja, kad ši sankryža pertvarkoma, norint užtikrinti eismo dalyvių saugumą. „Sankryžą kerta pėsčiųjų perėja, čia praeina nemažas žmonių srautas, todėl ekspertai atlikę auditą nusprendė, kad didesnis saugumas bus užtikrinamas, kai gatvių susikirtimas bus 90-ies laipsnių kampu. Važiuojamosios kelio dalies siaurinimas ir status posūkio kampas daro įtaką vairuotojo sprendimams ir priverčia pasirinkti saugų greitį, kad būtų galima suvaldyti automobilį sankryžoje ir tinkamai apskaičiuoti automobilio sukimo kampą“, – aiškinama Klaipėdos rajono savivaldybės pranešime spaudai.

Rašoma, jog tai nėra kažkas naujo: „Taip gatvės rekonstruojamos jau ne vienus metus, ‒ ir ne tik Klaipėdos rajone, bet ir visoje Lietuvoje. Geriausias to pavyzdys – Gargžduose esanti Užuovėjos gatvė. Pagrindinis gatvių rekonstrukcijos tikslas – ne vien atnaujinti susidėvėjusią dangą, bet ir užtikrinti žmonių saugumą – dviratininkų, pėsčiųjų, automobilių vairuotojų.“

Per 600 tūkst. Eur

Kvietinių gatvės rekonstrukcija iš esmės pakeis esamą situaciją. Bus sutvarkyta atkarpa nuo Klaipėdos g. iki Parko g., atsiras pėsčiųjų-dviračių takai, bus rekonstruota gatvės važiuojamoji dalis. Po rekonstrukcijos čia išliks dvi eismo juostos po 3,5 m pločio, tik ties Klaipėdos gatve važiuojamoji dalis išplatės iki 10,25 m – išliks papildoma juosta sukantiesiems į dešinę.

Dviračių takas Kvietinių gatvėje persikelia į kitą pusę, eis palei „Minijos“ kino teatrą. Dviračių tako plotis – 1,6 m, šalia einančio šaligatvio – 1,5 m. Tad susisiekimas, tikimasi, bus patogus ir saugus visiems eismo dalyviams: vairuotojams, dviratininkams, pėstiesiems, paspirtukų naudotojams.

Automobilių stovėjimo aikštelės išlieka tokios pačios, jos yra sutvarkomos, tik Minijos g. automobilių stovėjimo vietų šiek tiek sumažėja, nes jų nelieka sankryžos zonoje. Projekto vertė kiek daugiau nei 600 tūkst. Eur. Pasiteiravome rangovo – UAB „Inkomsta ir Co“, kaip sekasi vykdyti darbus nelengvu karantino laikotarpiu. „Sunkumų visada yra, tačiau darbai vyksta pagal planą. Tikimės, kad darbai bus baigti iki metų pabaigos. Tačiau pandemijos laikotarpis nėra lengvas, darbuotojų sumažėję, visur yra nemažai sergančiųjų. Tačiau oro sąlygos kol kas palankios, o kas bus rytoj, sunku pasakyti. Logistika šiuo metu nestringa, viskas gerai“, – informavo „Inkomsta ir Co“ šio projekto vadovas A. Andriejauskas.

Agnė ADOMAITĖ

Vitos VITAITĖS nuotr.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių