Teatro sukakčiai sugrįš „Traviata“

Dvejus metus Lietuvos nacionaliniam operos ir baleto teatrui vadovaujantis Jonas Sakalauskas džiaugiasi savo darnia komanda – teatro senbuviais ir talentingu jaunimu bei planuoja Lietuvos operos 100-mečio šventę. Ji turėtų pradžiuginti šių metų pabaigoje po 11 metų pertraukos į LNOBT sugrįžtančia naujametės „Traviatos“ tradicija. G. Verdi „Traviata“ Lietuvoje pirmąkart buvo pastatyta 1920 m. gruodžio 31 d. ir tapo nacionalinės operos įkūrimo atskaitos tašku.

„Norėčiau pasidžiaugti, kad per dvejus vadovavimo reprezentaciniam šalies teatrui metus pavyko suburti darnią komandą, kurioje darbuojasi tiek teatro senbuviai, tiek talentingas jaunimas. Teatro meno kolektyvų vadovų gretas papildė vyriausiasis dirigentas Ričardas Šumila bei baleto meno vadovo asistentas Martynas Rimeikis. Nuo vieno asmens autoritetu grįsto vertikalaus vadybos modelio perėjome prie labiau demokratiškos, asmenine darbuotojų iniciatyva bei atsakomybe grįstos vadybos. Ir tai duoda akivaizdžių rezultatų: ne tik meninių, bet ir finansinių“, – pabrėžė LNOBT generalinis direktorius J. Sakalauskas.

Pernai didžiausiam šalies teatrui pajamas pavyko padidinti 17 procentų. Yra kuo didžiuotis: vidutinis metinis didžiosios salės užimtumas LNOBT spektakliuose siekė 98 proc.

Per metus išaugo ir renginių, į kuriuos LNOBT kvietė savo žiūrovus, skaičius: 2018 m. vyko 143, o 2019 m. – jau 163 renginiai. Itin pasiteisino koncertų kūdikiams ciklas „Muzika mažoms ausytėms“, rengiamas jau antrą sezoną: jis atvėrė teatro duris patiems mažiausiems žiūrovams, kurie anksčiau nebūdavo čia laukiami.

Teatro repertuaras pasižymi nacionalinių veikalų gausa: per pastaruosius dvejus metus sceną išvydo Gintaro Sodeikos ir Sigito Parulskio opera „Post futurum“, jaunų lietuvių choreografų bendradarbiaujant su šalies kompozitoriais pristatytas „Baletų triptikas“, taip pat kompozitorės Ritos Mačiliūnaitės šokio opera „Amžinybė ir viena diena“.

2017 m. pabaigoje kompozitoriaus Mindaugo Urbaičio ir choreografo Martyno Rimeikio sukurtas baletas „Procesas“ sulaukė tarptautinio pripažinimo ir tapo pirmuoju Lietuvos teatrų spektakliu, pristatytu tarptautinio „Mezzo“ TV kanalo programoje. Pastatymas jau buvo gyvai rodytas Čekijoje ir Lenkijoje, o netrukus į savo sceną jį žada perkelti Latvijos nacionalinis operos ir baleto teatras Rygoje.

Neseniai įvykusi Sergejaus Prokofjevo operos „Lošėjas“ premjera į teatro sceną po dešimtmečio sugrąžino pasaulyje Lietuvos vardą garsinančią operos solistę Asmik Grigorian. O Vokietijos Sarbriukeno mieste dainuojantis tenoras Algirdas Drevinskas, pasirodęs „Idomenėjo“ spektakliuose, į LNOBT sceną sugrįžo net po 25-erių metų pertraukos.

Netrūko ir daug žadančių debiutų: Gioacchino Rossini operoje „Sevilijos kirpėjas“ sėkmingai debiutavo Vokietijoje gyvenantis lietuvių baritonas Modestas Sedlevičius, o Wolfgango A. Mozarto „Figaro vedybų“ spektakliuose pirmą kartą išvydome užsienio teatruose diriguojančią Giedrę Šlekytę.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių