„Vienas langelis“ negaišino gyventojų laiko
Karantinas ženkliai pakoregavo savivaldos darbą. Tačiau kai rašiau šį straipsnį, karantinas dar nebuvo paskelbtas, o Klaipėdos rajono savivaldybėje šiemet įvestas „Vieno langelio“ principas sėkmingai veikė. Dabar visos paslaugos teikiamos tik nuotoliniu būdu. Tačiau karantinas kada nors praeis, tad vis vien verta papasakoti gyventojams, kad jie žinotų ateityje.
Paslaugos – vienoje vietoje
Kaip „Bangai“ teigė Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos Bendrojo skyriaus vedėja Aldona Šėmienė, nuo sausio 6 dienos iki vasario pabaigos buvo registruota daugiau nei 600 prašymų, iš kurių didžiąją daugumą sudarė gyventojų. „Daugiausia žmonės kreipiasi dėl adresų suteikimo, žemės sklypo paskirties naudojimo ar būdo pakeitimo, dėl kelio ženklų, gatvių, kelių remonto, teikti prašymai organizuoti žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektus, taip pat dėl licencijų išdavimo ir kitais klausimais“, – komentavo skyriaus vedėja.
Anot A. Šėmienės, pagrindinis „Vieno langelio“ principas tas, kad visos reikiamos paslaugos vienoje vietoje: „Gyventojai sugaišta mažiau laiko tvarkydami dokumentus ir jiems nebereikia vaikščioti po Savivaldybę ir ieškoti reikalingo specialisto.“
Kabinetas, kuriame teikiamos šios paslaugos, įkurtas pirmame Savivaldybės aukšte. „Viename langelyje“ rajono gyventojus pasitikęs darbuotojas padeda jiems pasirinkti reikalingą paslaugų sritį, priima ir užregistruoja prašymus, juos perduoda atsakingiems specialistams“, – minėjo vedėja pridurdama, jog kol kas šią paslaugą padeda atlikti vienas specialistas, tačiau esant poreikiui darbuotojų ratas gali būti plečiamas.
Nebereikia būti nuodėmklausiais
Agluonėnų seniūnijos seniūnė Laima Tučienė kalbėjo, jog ši paslauga turėtų padėti lengviau susiorientuoti situacijoje, gauti informaciją, kur kokiu klausimu kreiptis, kokius dokumentus būtina pateikti ir pan. „Anksčiau dažnai tekdavo matyti rajono Savivaldybės lankytojų, vaikštančių I aukšte ir ieškančių jiems reikalingos informacijos, kur koks skyrius yra ar į kurį kabinetą eiti vienu ar kitu klausimu. Praeidama pro šalį pasiūlydavau savo pagalbą“, – atskleidė L. Tučienė.
Seniūnės nuomone, palengvėjo ir skyriuose dirbančių Administracijos darbuotojų darbas, nes klientai dažnai trukdydavo tiesioginiam darbui, kreipdavosi ne tuo adresu ar klausimu. „Darbuotojams tekdavo atsakinėti į įvairiausius klausimus, netgi tiesiog būti nuodėmklausiais ir išklausyti dažniausiai neigiamas emocijas. Žinoma, bus klausimų ar situacijų, kai klientas bus nukreipiamas ir pas specialistus, nes kai kuriuos klausimus galima spręsti tik vietoje turint atitinkamą medžiagą ar įrangą“, – pabrėžė L. Tučienė.
Anot seniūnės, bet kokiu atveju turi išlikti dalykiškumas, bendravimas ir žmogiškumas. „Kad neatsiribotume nuo gyventojų neperžengiama siena, nes ir taip kuo toliau, tuo labiau svetimėjame ir užsidarome savame kiaute“, – pastebėjo L. Tučienė.
Informaciją perduoda centralizuotai
Vėžaičių seniūnijos seniūnas Alvydas Mockus kalbėjo, jog gyventojų aptarnavimas „vieno langelio“ principu Klaipėdos rajono savivaldybėje naudingas tuo, kad gyventojams visa aktuali informacija pateikiama centralizuotai. „Gyventojai, besikreipiantys į seniūniją, yra pagal kompetenciją aptarnaujami vietoje sprendžiant aktualius klausimus ir suteikiant konsultacijas. Visi gyventojų raštu pateikti prašymai ir dokumentai registruojami seniūnijoje Savivaldybės dokumentų valdymo sistemoje „Kontora“ ir nukreipiami pagal kompetenciją atsakingiems specialistams“, – aiškino A. Mockus.
Pakalbinta Gargždų gyventoja Laima sakė, kad apie „vieno langelio“ principą kol kas neteko girdėti: „Abejoju, jog juo pasinaudosiu artimiausiu metu, tačiau kitiems galbūt reikalinga.“ Gargždiškė Adelė buvo labiau informuota ir minėjo, esą ateityje pasinaudos šia gyventojų aptarnavimo paslauga. „Tvarkysiu keletą dokumentų, todėl tokia pagalba, manau, bus naudinga. Šitaip pavyks sutaupyti ir savo laiko“, – vylėsi moteris.
Robertas MACIUS