30 metų lipdomas „Gerduvos“ korys – šeimyninio verslo pavyzdys

„Gerduvos“ jubiliejus buvo puiki proga sukviesti visus darbuotojus po ilgo pandeminio laikotarpio ir pasidžiaugti drauge nueitu 30-ies bendrovės metų sėkmingos veiklos keliu.

Keturiolika parduotuvių per visą Lietuvą, picerija „Ievos skanėstai“, moderni kepyklėlė Gargžduose, dvi arbatinės Klaipėdoje, restoranas „Vaflių namai“ Vilniuje – pagrindiniai per trisdešimtmetį nuoširdžiu ir atkakliu darbu sulipdyto „Gerduvos“ korio komponentai. Bendrovėje dūzgia 155 darbuotojai, savo sričių profesionalai. „Gerduvos“ išskirtinumas – tai šeimos verslas, nėra jokio pašalinio kapitalo. Verslą įkūrę gargždiškiai Loreta ir Romualdas MAZALAI džiaugiasi, kad „Gerduvoje“ dirba ir visi trys jų vaikai – Šarūnas, Ieva, Martynas su antromis pusėmis. Kiekvienas įneša savo talentų ir dar labiau praturtina bendrovę.


Pasidžiaugė nueitu keliu
„Gerduvos“ vadovė L. Mazalienė pastebi, kad dauguma juos pažįsta kaip „Ievos skanėstų“ šeimininkus, tačiau pirmasis ir pagrindinis jų verslas – UAB „Gerduva“, užsiimanti didmenine, mažmenine ir elektronine prekių buičiai prekyba. Būtent „Gerduvai“ kovo 2-ąją suėjo 30 metų, o „Ievos skanėstai“ švenčia dar tik 22-ąjį gimtadienį. „Tai buvo papildomas verslas, pirmasis „Gerduvos“ kūdikis“, – pasakojo verslininkė. Dabar kepyklėlė „Ievos skanėstai“ per savaitę iškepa 10 000 biurgerių bandelių ir jomis aprūpina tiek Klaipėdos, tiek Palangos kavines bei restoranus. O bendrovės parduotuvių tinklas driekiasi per visą Lietuvą. Daugiausia – 4 parduotuvės – yra Klaipėdoje, 3 – Vilniuje, 2 – Kaune, po 1 džiugina kitų miestų gyventojus.
„Gerduvos“ jubiliejus buvo puiki proga sukviesti visus darbuotojus po ilgo pandeminio laikotarpio ir pasidžiaugti drauge nueitu keliu. Tiesiog pabendrauti, apsikabinti, įvertinti, kiek kartu atlaikyta išbandymų. Tad balandžio pabaigoje jubiliejus buvo paminėtas sodyboje „Župė“, renginį vedė ir savo charizma „Gerduvos“ kolektyvą pavergė aktorius Leonardas Pobedonoscevas, dainomis linksmino grupė „Midnight Gents“.
Pastaruoju metu „Gerduvoje“ dirba ir trys ukrainiečiai: 2 žmonės picerijoje ir 1 – konditerijos ceche kepyklėlėje. Jubiliejaus šventėje darbuotojai, suskirstyti komandomis, pralošė po kelis prizus. Surinktos lėšos – apie 500 Eur – skirti Klaipėdos karo pabėgėlių paramos centrui reikalingiems daiktams nupirkti.

„Gerduvos“ įkūrėjai ir vadovai – Loreta ir Romas Mazalai: nebuvo tokio siekio, kad vaikai būtinai dirbtų jų versle, viskas susiklostė savaime, jie organiškai įsiliejo į „Gerduvos“ kolektyvą ir kiekvienas save realizuoja vis kitoje srityje. Didžiausias siekis buvo perduoti pagrindą – vertybes, ant kurių pastatyti „Gerduvos“ pamatai.

Kuruoja skirtingas sritis
„Gerduvos“ įkūrėjai Loreta ir Romualdas Mazalai džiaugiasi, kad jubiliejui suorganizuoti buvo pasitelktos darbuotojų pajėgos, viską koordinavo jauniausio sūnaus Martyno sužadėtinė Viltė, kuri turi patirties ir gabumų organizuoti tokio pobūdžio renginius. „Viltė yra baigusi komunikaciją, tvarko „Ievos skanėstų“ tinklalapį, administruoja socialinius tinklus“, – pasakojo L. Mazalienė. Pats Martynas yra bendrovės finansų vadovas, gebantis suburti kolektyvą, inicijavęs perėjimą prie naujų apskaitos, atskaitos programų, kas padeda efektyviau ir lengviau valdyti finansinius srautus. Martynas sukūrė proveržį elektroninei prekybai, o tai ypač padėjo išgyventi karantiną. Jis turi ambicijų plėstis į Pabaltijo rinką. „Elektroninė prekyba yra ateitis, buvo svarbu automatizuoti elektroninę prekybą, susieti su kiekvienu padaliniu, kad galėtume efektyviai atliepti į kiekvieną užklausą, klientą, tačiau be papildomų rankinių resursų“, – dėstė „Bangai“ idėjų nestokojantis Martynas.
Mazalų dukra Ieva baigė verslo vadybą, tačiau save realizuoja bendrovės žmogiškųjų išteklių srityje. Anksčiau, kai komanda buvo dar mažesnė, „Gerduvoje“ nebuvo už šią sritį atsakingo atskiro žmogaus. „Kai Ieva perėmė šią sritį, buvo stiprus žingsnis į priekį: įvesti metiniai pokalbiai su darbuotojais, tikslų, rezultatų siekimo sistema ir t. t.“, – vardijo pašnekovė. Ievos vyras Edgaras „Gerduvoje“ dirba jau 12 metų. Pradėjo nuo vadybininko pareigų, o šiuo metu yra komercijos vadovas. „Šias pareigas jis užsitarnavo žingsnis po žingsnio. Nebuvo kad atėjo, ir skyrėme pareigas“, – šypsodamasi ironizavo Loreta. Pats Edgaras prisimena, kaip mokėsi iš uošvių derybų meno su prekių tiekėjais, verslo kultūros. „Daug ką perėmiau, o po to pritaikiau ir savų taktikų. Derybos, kokios buvo prieš 8 metus ir dabar, yra du skirtingi dalykai. Laikai labai pasikeitė. Kaskart reikia įvertinti, kokia tai valstybė, kalba, religija. Svarbu laviruoti: juk ir tiekėjas turi gauti rezultatą, ir mes“, – kalbėjo Edgaras. Anot jo, populiariausias „Gerduvos“ prekės ženklas – vokiečių švaros prekių įmonė „Leifheit“, taip pat kelis kartus išpopuliarėjo termosai, kas rodo, kad karantinas, tikėtina, pakeitė žmonių įpročius, be to, daugeliui jau svarbus ir ekologinis aspektas. Ar dirbti tame pačiame biure su uošviais nėra sunku? „Ne, sulaužiau šį mitą. Svarbiausia, kad sutampa požiūris į strateginius dalykus, vertybes“, – šypsodamasis atsakė Edgaras.


Vilniuje – „Vaflių namai“
Vyriausias Mazalų sūnus Šarūnas su žmona Laura gyvena Vilniuje, jų projektas – „Vaflių namai“. „Laura – talentinga komunikacijos specialistė, gebanti išgryninti komunikacijos strategiją. Prekės ženklo vystymas – labai svarbi verslo dalis, reikalaujanti įdirbio kiekvieną dieną. Tiek Laura, tiek Šarūnas turi ir kitų darbų, projektų, tačiau į šeimos verslą įdeda nemenką indėlį“, – sakė verslininkė L. Mazalienė.
„Mes su Laura „Vaflių namus“ laikome vienu iš savo vaikų, – teigė prieš daugiau kaip 15 metų iš Gargždų į Vilnių išvykęs Š. Mazalas. – Mums šis projektas toks pat svarbus buvo ir pirmą dieną, ir šiandien, praėjus pusšeštų metų nuo jo atidarymo. Vilniuje didelė maitinimo įstaigų kaita: vieni užsidaro dėl neprigijusio koncepto, kiti – dėl prastos komunikacijos, treti – dėl netinkamo požiūrio į personalą. Semdamiesi žinių iš tėvų ir sekdami jų pavyzdžiu sugebame kasmet stiebtis, augti, o didžiausias įvertinimas mums – kartkartėmis kolektyvo išsakytos mintys, kad mes kitokie vadovai nei jų ankstesni: šiltesni, supratingesni ir žmogiški.“

Įveikė ne vieną krizę
„Gerduva“ per savo gyvavimo istoriją išgyveno jau ne vieną iššūkį. Nelengva buvo nei per 2008–2009-ųjų metų krizę, nei per pandemiją. „Užklupus karantinui neatleidome žmonių, išlaikėme didžiajai daliai tuos pačius atlyginimus, kokius jie gavo. Persiorientavome į nuotolinį darbą, „Ievos skanėstai“, „Vaflių namai“ tiekė maistą išsinešti, didžiulis proveržis buvo elektroninei prekybai. Kadangi turėjome sukaupę finansinių išteklių, tai per karantiną atnaujinome piceriją „Ievos skanėstai“, joje buvo įrengta moderni kondicionavimo sistema, taip pat atlikti remontai keliose parduotuvėse. Pakeistas buvo ir prekės ženklo konceptas. Žinoma, tai nebuvo lengvas laikotarpis, labai gelbėjo valstybės subsidijos“, – dėstė L. Mazalienė. Karas Ukrainoje pasėjo naujų iššūkių, dabar tenka susidurti su didžiule infliacija, pasikeitė ir klientų vartojimo įpročiai, pastebima, kad dabar žmonės labiau linkę taupyti, ilgiau svarsto, prieš pirkdami ne pirmojo būtinumo prekes ar paslaugas. Nepaisant laikmečio išbandymų ir netikėtumų, įmonė ir toliau lieka stipri ir tvari, auga ne tik darbuotojų skaičius, bet ir dideli tikslai ir svajonės.

UAB „Gerduva“ darbuotojai – kaip šeima, turbūt dėl to įmonėje gausu lojalių žmonių. Minint 30-metį buvo įvardinti net 35 asmenys, kurie įmonėje išdirbo daugiau kaip 10 metų. „Gerduvoje“ jau seniai puoselėjama tradicija tiems darbuotojams, kaip padėką už ilgametį darbą, dovanoti šveicariškus laikrodžius. Šiemet tokių darbuotojų buvo 9.
Žmonių, kurie įmonėje dirba 25 metus, yra 4. Trys iš jų gargždiškiai: Aldona Venskienė, Alma Selvenytė,
Robertas Rauba.

Agnė ADOMAITĖ
Asm. albumo nuotr.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių