Vėžaičių viadukui prognozuoja 40 metų

Eismas suremontuotu Vėžaičių viaduku atidarytas dar prieš praėjusias Kalėdas. Tačiau formaliai viadukas nėra baigtas. Ketvirtadienį statinį apžiūrėjo priešpaskutinė – rangovų ir eksploatuotojų – komisija. Tikimasi, kad per ateinantį mėnesį 2 mln. litų kainavusias investicijas palaimins ir valstybinė statybos inspekcija.

Speciali darbo komisija viaduką įvertino ketvirtadienį. Darbininkų triūso nesimatė

Praėjusių metų birželį remontui uždarytas vadinamasis Vėžaičių viadukas ketvirtadienį sulaukė dar vienos komisijos. Jį apžiūrėjo kelią eksploatuojanti VĮ „Automagistralė“, rangovai UAB „Žemaitijos keliai“, projektuotojai UAB „Kelprojektas“, techninę priežiūrą atlikusi UAB „Problematika“, taip pat Lietuvos automobilių kelių direkcijos bei policijos atstovai.

Rangovų įmonės statybos vadovas Linas Gintalas „Bangai“ teigė, kad darbininkai savo pareigas baigė dar pernai. „Objektas darbininkams nebuvo lengvas. Ypač dėl to, kad pagrindinis darbas vyko viaduko viduje. Jame reikėjo įtempti lynus, kad statinys nelinktų žemyn. Angos labai žemos – vos 95 cm aukščio, taigi dirbti teko rėplomis“, – darbų ypatumus atskleidė L. Gintalas. Tiltą pusmetį remontavo apie 10 darbininkų.

Komisijos nariai prisiminė ne kartą sulaukę gyventojų, net valdžios atstovų replikų, esą ant tilto nematyti darbininkų. „Sakydavo, kad jei ir toliau tokiais tempais bus dirbama, šis niekada nebus baigtas. Tačiau mažai kas žinojo, kad pagrindinis darbas vyksta viaduko viduje. Tik vėliau buvo pakeista važiuojamoji kelio danga, sudėti atitvarai ir kt.“, – sakė VĮ „Automagistralė“ direktoriaus pavaduotojas Kazimieras Eirošius.

Atitvarai – vieninteliai Lietuvoje

Vėžaičių viadukas bus istorinis rangovams ir eksperimentinis eksploatuotojams. Mat jo atitvarai – ne metaliniai, bet stikloplastiniai. Ši medžiaga tilto atitvarams Lietuvoje panaudota pirmąjį kartą. Esą technologija avarijų atveju nebus patvaresnė, tačiau nerūdys ir tarnaus ilgiau.

Visgi eismas viaduku pagerintas tik automobiliams. Paliktas praėjimas tinkamai nepritaikytas nei pėstiesiems, nei dviratininkams. Specialios papildomos konstrukcijos pėstiesiems neįrengtos dėl papildomų kaštų. Esą ir poreikio vaikščioti šiuo viaduku nėra.

Anksčiau viaduku galėjo važiuoti ne daugiau kaip 25 tonas vežantis transportas. Po remonto tonažas nėra ribojamas.

Statybos inspekcijos sudaryta paskutinioji komisija tiltą apžiūrėti turėtų ne anksčiau kaip po mėnesio. Tada įsigalios ir 5-erių metų remonto darbų garantinis laikotarpis, už kurį atsakys rangovai. Tačiau komisijos nariai patikino, kad atnaujintas viadukas tarnaus apie 40 metų. Maždaug prieš tiek pat metų jis į Vėžaičius ir buvo nutiestas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių