Naujamečiai vėjai pokyčių LAKD prižiūrimiems keliams neatneš

A. VALAIČIO nuotr.: Tilto gatvės dalis liko nerekonstruota Lietuvos automobilių kelių direkcijai nutraukus sutartį su rangovu UAB „Kavesta“. Šios kelio atkarpos Klaipėdos rajono savivaldybė negali savavališkai remontuoti. LAKD neranda naujo rangovo likusiai atkarpai pabaigti remontuoti.

Klaipėdos rajono gyventojai viešojoje erdvėje kritikos strėlių negaili dėl pradėtų ir iki galo nesutvarkytų kelių. Deja, dauguma šių projektų priklauso Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD). Sustoję Tilto g. Gargžduose, Klaipėdos g. Kretingalėje darbai ir nekokybiškas kelias prie Rudaičių piktina ir vargina gyventojus, Klaipėdos rajono savivaldybė tikina dar kartą besikreipsianti į LAKD. Ko prireiks darbams išjudinti?
Kretingalėje kaltas paslaugos teikėjas?
„Bangai“ susisiekus su LAKD dėl sustojusių darbų Klaipėdos gatvėje Kretingalėje, LAKD komunikacijos vadybininkas Saulius Jansonas informavo, kad viešojo pirkimo sutartis su paslaugos teikėju pasirašyta 2021 m. gegužę. Pasak S. Jansono, sutartimi teikėjas įsipareigojo per 11 mėnesių parengti techninį darbo projektą, jis turėjo būti užbaigtas iki 2022 m. gegužės 1 d. „Kelių direkcija ne kartą kreipėsi į paslaugos teikėją, kuris techninį darbo projektą žadėjo užbaigti, tačiau atsižvelgiant į tai, kad paslaugos teikėjas vėluoja daugiau nei pusantrų metų, paslaugos teikėjui buvo pradėti skaičiuoti delspinigiai. Nežiūrint į tai, paslaugos teikėjas ir toliau nevykdė savo įsipareigojimų, vangiai teikė atsakymus dėl darbų vykdymo“, – „Bangai“ komentavo S. Jansonas.
LAKD komunikacijos atstovas paaiškino, kad Kelių direkcija, įvertinusi sudėtingą bendradarbiavimą su paslaugos teikėju, taip pat pasikartojantį paslaugų teikėjo sutartinių įsipareigojimų nevykdymą, nusprendė, jog kokybiškas paslaugų teikimas ir sutarties rezultato pasiekimas yra nebeįmanomas. Vis dėlto sutartis su paslaugos teikėju vis dar nenutraukta: įmonei, kaip „Bangai“ teigė S. Jansonas, nuo 2023 m. gruodžio 18 d. papildomai suteiktas 30 kalendorinių dienų terminas parodyti iniciatyvą pasiūlant galimus susidariusios situacijos sprendimo variantus. Tačiau jei per daugiau nei pusantrų metų paslaugos teikėjas nevykdė įsipareigojimų, nesistengė bendrauti, kas jį dabar paskatins laikytis susitarimo?
Rudaičių kelias – garantinis
Kaip ketvirtadienį „Bangą“ informavo LAKD komunikacijos vadybininkas S. Jansonas, 2238 privažiuojamasis kelias prie Rudaičių nuo kelio Vėžaičiai–Mikoliškiai–Kartena ruožas nuo 0 iki 0,994 km visiškai buvo baigtas 2021 m.
„Minėtam ruožui galioja garantinė priežiūra, kurią vykdo rangovas. Mūsų žiniomis, anksčiau rangovo buvo tvarkyta kelkraščio išplova ties kelio atitvarais“, – aiškino S. Jansonas.
Santykiai: siekiama bendradarbiavimo
Viešojoje erdvėje kai kurie gyventojai, o rajono Tarybos posėdžiuose net kai kurie politikai vis reiškia nuomonę, esą reikėtų „taisyti“ ne kelius, o Klaipėdos rajono savivaldybės ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos santykius.
LAKD komunikacijos vadybininkas S. Jansonas „Bangai“ komentavo, kad Kelių direkcija tiek su Klaipėdos rajono, tiek ir su kitų rajonų savivaldybėmis siekia abipusiai konstruktyvaus bendravimo ir bendradarbiavimo. „Kelių direkcijos tikslas – užtikrinti kiek įmanoma sklandesnį įsipareigojimų vykdymą iš savo pusės, palaikyti dialogą su kitomis šalimis. Savivaldybės gali visada tiesiogiai kreiptis į Kelių direkciją įvairiais sutarčių įgyvendinimo klausimais, sprendžiant įvairias situacijas“, – teigė S. Jansonas.
Šiuo metu Savivaldybė dar kartą ruošia kreipimąsi į LAKD ir kitas institucijas dėl Lietuvos automobilių kelių direkcijos nevykdomų sutarčių.
Negali šeimininkauti ne savo keliuose
Kitas didelis Klaipėdos rajono gyventojų skaudulys – Tilto gatvė Gargžduose. Kelio ruožas vis dar nebaigtas tvarkyti, o neįrengti kelio atitvarai kelia grėsmę gyvybei. Vietiniai gyventojai nuogąstauja, esą ypač tamsiu paros metu ar esant slidžiai kelio dangai vairuotojai gali netyčia į prarają „nugarmėti“. Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos Viešųjų ryšių ir bendradarbiavimo skyriaus vedėja Ernesta Badalova „Bangai“ teigė, kad ši problema Savivaldybei yra gerai žinoma, ne kartą dėl to kalbėtasi su Lietuvos automobilių kelių direkcija, taip pat perduoti ir gyventojų prašymai.
„Į LAKD bus kreipiamasi dar kartą, reikalaujant kuo greičiau sutvarkyti Tilto g., kad ji būtų saugi gyventojams, o, kol ji bus sutvarkyta visiškai, bent įrengti atitvarus“, – teigė E. Badalova.
Reaguodama į gyventojų siūlymus Savivaldybei įrengti bent laikinus atitvarus Tilto gatvėje, Savivaldybės atstovė akcentavo, kad Savivaldybė neturi jokios teisės ir negali savavališkai įrengti jokių objektų keliuose, kurie priklauso Lietuvos automobilių kelių direkcijai – nei atitvarų, nei apšvietimo, šaligatvių ar eismo saugumo priemonių. „Tokia situacija būtų tolygi, jei gyventojas sugalvotų ką nors pasistatyti kaimyno sklype. Ne savo turte negalime imtis jokių veiksmų. Suprantame, kad pati gatvė yra Klaipėdos rajone, tačiau ji – ne Savivaldybės turtas, todėl joje negalime įrengti nei ilgalaikių, nei laikinų eismo saugumo priemonių“, – pažymėjo E. Badalova.
Direkcija neranda rangovų
LAKD atstovas S. Jansonas „Bangą“ informavo, kad „Valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 228 Dauparai–Gargždai–Vėžaičiai ruožo nuo 7,694 iki 8,714 km rekonstravimas, įrengiant pėsčiųjų ir dviračių taką“ projekto įgyvendinimo sutartis su UAB „Kavesta“ buvo nutraukta dėl rangovo įsipareigojimų nevykdymo. „2023 m. gegužės gale buvo skelbtas naujas pirkimas darbams objekte užbaigti, tačiau konkursą teko nutraukti, nes nebuvo pateiktas nė vienas pasiūlymas. Ateityje planuojama skelbti pakartotinį pirkimą. Tuo tarpu eismo organizavimas ruože vykdomas pagal suderintą eismo organizavimo schemą, kelią prižiūri AB „Kelių priežiūra“, – teigė S. Jansonas. Tad Klaipėdos gyventojai pokyčių Tilto g. kol kas nematys.
Gabrielė ČIUNKAITĖ

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių

Skip to content