Pasikeitus vežėjui, autobusų maršrutuose – chaosas
Pirmadienio rytas redakcijoje buvo karštas – sekmadienį Klaipėdos rajono maršrutus pradėjus aptarnauti UAB „Transrevis“, skaitytojai užplūdo skambučiais, liedami nepasitenkinimą dėl chaoso autobusų maršrutuose. Vieni skundėsi, kad nuo sekmadienio autobusai stipriai vėluoja, kiti burnojo, jog kai kurias stoteles jie apskritai aplenkia. Sumaištį pirmadienį pajuto ir kai kurie moksleiviai, kurie be jokio įspėjimo ne nuvežti iki mokyklos, kaip įprastai, o išlaipinti tiesiog prie autobusų stoties Gargžduose.
Užgriuvo nusiskundimų lavina
„Šįryt autobusas nepasirodė Šukaičiuose ir Daukšaičiuose. Mokiniai vėlavo į mokyklą“, – pirmadienį pyko vienas iš paskambinusiųjų. Nusiskundimų apie neatvykusius arba vėlavusius autobusus būta ne vieno ir iš įvairiausių gyvenviečių.
Taip pat sulaukėme skambučių iš Vaitelių bei Kvietinių. Čia įsikūrusios šeimos teigė, jog jų vaikai pirmadienį nebuvo nuvežti prie mokyklos, kaip iki šiol būdavo. Esą jie paleisti prie stoties mieste. „Vaikai išsigando, nežinojo, kaip elgtis. Kad nors būtų informavę, dabar nieko. Dėkis kur nori, išlaipintas miesto vidury. Jei kas būtų pranešę, patys būtume vaikus nuvežę į mokyklą“, – piktinosi tėvai.
Komentarais apie susijaukusį autobusų grafiką buvo užlieti ir socialiniai tinklai. Žmonės niekaip negalėjo suprasti, kam šokta prie pokyčių, jei jiems nebuvo tinkamai pasiruošta, jei nebuvo iki galo sustyguotas viešojo transporto grafikas ir informuota visuomenė.
„Nematome reiso Gargždai–Jokūbavas“, – rašė viena moteris. „Kur autobusas Gargždai–Kretinga–Gargždai, kodėl reikia važiuoti ratais per Klaipėdą?“ – klausė kita. „O kaip Maciuičiai ir Šiūpariai? Išvis užmiršti žmonės. Į Vėžaičius – 14 reisų per dieną. Ar nėra galimybių dalį jų nukreipti minėta kryptimi?“ – kėlė klausimą kitas komentatorius. O kita moteris teiravosi, kur kreiptis, kad būtų grąžinti senieji maršrutai, nes pagal naujuosius stipriai vėluojama. „Ką tik grįžau iš Klaipėdos. Mikriukas vėlavo 12 min. Dauparuose nestojo išlaipinti žmonių, nors jie spaudė stop mygtuką ir stovėjo prie durų, nes vairuotojas kalbėjo telefonu. Kur reikia rašyti, kad grąžintų senąjį maršrutą?“ – feisbuke rašė ji.
Būta priekaištų ir dėl to, kad vairuotojai nekalba lietuviškai. Viena mama pasakojo, jog jos vaikas esą bandė vairuotojo paprašyti jį paleisti įprastoje vietoje, tačiau šis tik pakraipė galvą ir toliau nuriedėjo.
Pradžia – sudėtinga
Pirmoji į pasipylusius gyventojų atsiliepimus sureagavo VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“, išplatinusi pranešimą apie tai, kad chaosą į Klaipėdos rajono maršrutus įnešė sekmadienį darbą pradėjęs naujasis vežėjas – UAB „Transrevis“.
„Pirmas dvi dienas buvo per daug klaidų, nors iš esmės su darbu vežėjas susitvarkė. Tačiau pasigedome organizacinių jo pastangų, ryžto greičiau klaidas taisyti – akivaizdu, kad ne visus „namų darbus“ prieš startą jis buvo pasidaręs, todėl „Klaipėdos keleivinio transporto“ darbuotojai rytais turėjo nuolatos padėti vairuotojams susijungti įrangą, operatyviai spręsti kitas vežėjo organizacines problemas, kurias šiaip jau pagal sutartinius santykius turėtų padaryti pats vežėjas“, – rašė įmonė, patikindama, jog naujovės nenukrito it iš giedro dangaus, esą apie laukiančius pokyčius buvo pranešta iš anksto, stotelėse iškabinta informacija, kaip keisis maršrutai, kur bus galutinės naujos stotelės. Tiesa, informaciniai pranešimai ilgai neužsibūdavo – jie būdavo nuplėšiami.
Taip pat įmonė pažymėjo, jog visi pasitaikę neįvykdyti maršrutai, vėlavimai ir nuklydimai nuo trasos yra užfiksuoti ir vežėjas už netinkamą darbą gaus sutartyje numatytas baudas.
Situacija esą yra nuolat stebima ir maršrutai dar bus tobulinami.
Tikslas – kokybė
Į šią situaciją netrukus sureagavo ir Klaipėdos rajono savivaldybės meras Bronius Markauskas. „Nuo praėjusio sekmadienio Klaipėdos rajone maršrutus pradėjo aptarnauti naujas vežėjas – UAB „Transrevis“. Pagaliau rajono gyventojai gali važiuoti patogesniais, naujesniais ir modernesniais autobusais. Tai ir buvo vienas svarbiausių mūsų tikslų – geresnė kokybė mūsų žmonėms, kokybė, kurios iki šiol nebuvo, – teigė Savivaldybės vadovas, kartu neslėpdamas nusivylimo, jog pokyčių pradžia ne tokia sklandi, kokios tikėtasi. – Autobusai vėlavo, nuklydo nuo trasos arba iš viso neatvyko. „Klaipėdos keleivinis transportas“, kuriam perduoti mūsų maršrutai ir kuris perka šią paslaugą iš įmonės „Transrevis“, jau informavo, kad vežėjui bus skirtos piniginės baudos, o kiekvienas toks atvejis yra fiksuojamas ir bus daroma viskas, kad paslaugos būtų teikiamos kuo kokybiškiau.“
Meras viliasi, kad taip ir bus, tačiau vis tiek tikino, jog dar šią savaitę inicijuos susitikimą su „Klaipėdos keleiviniu transportu“ ir „Transreviu“, kad tiesiogiai galėtų perduoti tiek Savivaldybės, tiek gyventojų priekaištus. „Laiko pasiruošti tikrai buvo su kaupu. Akivaizdu, kad kažkas nepadarė savo namų darbų, bet dėl to mūsų gyventojai neturi kentėti. Reikalausiu, kad esamos problemos būtų išspręstos kuo greičiau. Mūsų gyventojai turi ir privalo gauti aukščiausios kokybės paslaugas“, – teigė B. Markauskas.
Moksleiviais buvo pasirūpinta
Vos tik sulaukusi gyventojų skambučių, į Savivaldybę kreipėsi ir „Banga“. Prašėme pakomentuoti ne tik bendrą situaciją, išprovokuotą naujojo vežėjo, bet tai, kodėl tėvai nebuvo informuoti apie laukiančius pasikeitimus maršrutuose į mokyklas, kodėl vaikai, skirtingai nei anksčiau, išlaipinti autobusų stotyje Gargžduose. Atsakymo teko laukti iki trečiadienio ryto.
Raštu jį pateikusi Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos Viešųjų ryšių ir bendradarbiavimo skyriaus patarėja Rita Rapalienė dar kartą patvirtino, jog nesklandumų, darbą pradėjus naujajam vežėjui, išties būta. Pasisakyta ir dėl moksleivių pavėžėjimo. Anot Savivaldybės atstovės, vaikai iš Kvietinių ir Vaitelių buvo nuvežti iki autobusų stoties, kaip numato maršrutas, o toliau Gargždų „Kranto“ progimnazija neva pasirūpino, kad jie saugiai persėstų į kitą transportą, kuris nuvežė visus iki mokyklos.
„Viešojo transporto pokyčiai įgyvendinami siekiant gyventojams teikti kokybiškesnes paslaugas – visuose Klaipėdos rajono maršrutuose kursuos gerokai naujesni ir patogesni mėlynos spalvos autobusai, patogi galimybė – elektroninis bilietas bei galimybė atsiskaityti banko kortele, taip pat keleiviai gali naudotis realaus laiko autobuso važiavimo žemėlapiu, maršruto informaciją stebėti švieslentėse, – aiškino R. Rapalienė, patikindama, jog visos situacijos yra analizuojamos, renkama statistika ir dedamos pastangos, kad problemos būtų išspręstos, o maršrutai tobulinami. – Prašome gyventojų kantrybės bei kviečiame teikti savo pastebėjimus ir atsiliepimus, kad būtų galima tobulinti paslaugų kokybę.“
Mokyklos – ne vaikai
Kodėl apie maršrutus nebuvo informuoti moksleiviai ar jų tėveliai, teiravomės ir Švietimo ir sporto skyriaus vedėjo Algirdo Petravičiaus. Šis iš pradžių nebuvo linkęs leistis į diskusijas, tačiau netrukus persigalvojo ir ėmė aiškinti, jog pirmadienį mokiniai nebuvo palikti likimo valiai. Esą jis pats savo ruožtu suderino, kad Švietimo centro autobusas prie stoties išleistus mokinius nuvežtų į „Kranto“ progimnaziją.
„Situacija nėra gera, penktadienį pas merą vyks pasitarimas šituo klausimu. Tikėkimės, kad visi pavėžėjimo klausimai bus išspręsti“, – trečiadienį „Bangai“ sakė vedėjas.
O paklausus, kodėl vis dėlto apie pasikeitimus maršrutuose nebuvo informuota ir ar apskritai šis klausimas buvo aptartas su mokyklomis, A. Petravičius tepasakė, kad mokyklos – ne vaikai, jų už rankelių nereikia vedžioti – patys vadovai neva turėtų žinoti, kaip elgtis tokiose situacijose.
„Švietimo skyrius neužsiima šitais dalykais. Kiekvienas žmogus dirba savo darbą. Mes neužsiimame maršrutų sudėliojimu“, – savo dėstė vedėjas, vylęsis, kad artimiausiu metu autobusų eismas bus sustyguotas.
Gintarė KARMONIENĖ