Kelių direkcija žadėjo, o bendrovė dirbti neskubėjo

Aut. nuotr.: Gargžduose, Tilto g., liko tik optimistinis Lietuvos automobilių kelių direkcijos plakatas apie rekonstrukcijos projektą. „Panašu, kad direkcija šiuos metus tiesiog paleido vėjais ir vadovaujasi principu, kam tuoj, jei galima rytoj. Juk jiems nereikia žiūrėti gyventojams, kurie kasdien turi naudotis nesaugiomis, neapšviestomis gatvėmis be perėjų ir šaligatvių, į akis, jiems neįdomūs nei nelaimingi nutikimai, nei gyventojų ir Savivaldybės prašymai, nieko nereiškia ir finansinis prisidėjimas, sutartys“, – pranešime spaudai komentuoja meras B. Markauskas.

Susisiekimo ministerija Klaipėdos rajono savivaldybę praėjusių metų pabaigoje nominavo „Auksine krivūle“ kaip savivaldybę, skiriančią daugiausia lėšų savo kelių infrastruktūrai. Tačiau ministerijai pavaldi Lietuvos automobilių kelių direkcija šią savaitę skaudžiai nuvylė ne tik nominuotą savivaldybę, bet ir gargždiškius, laukiančius Tilto g. remonto pabaigos. Savivaldybės Kelių direkcija apie nutrauktą sutartį su rangovais nesiteikė net informuoti. Po tokio akibrokšto Klaipėdos rajono savivaldybė kelia klausimus ir dėl kitų bendradarbiavimo sutarčių su Kelių direkcija vykdymo.


Rangovas pasitaikė nerangus
Portalas „Mano Gargždai“ trečiadienį paviešino žinią, kad AB Lietuvos automobilių kelių direkcija nusprendė nutraukti sutartį su rangovu UAB „Kavesta“. Ši bendrovė, kuri buvo laimėjusi Lietuvos automobilių kelių direkcijos skelbtą rangos darbų konkursą, nepajėgė vykdyti įsipareigojimų. Deja, įgyvendinant projektą „Valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 228 Dauparai–Gargždai–Vėžaičiai ruožo nuo 7,694 iki 8,714 km rekonstravimas, įrengiant pėsčiųjų ir dviračių taką“ pagal terminus minėta bendrovė atliko tik 40 proc. darbų. Kelių direkcija žiniasklaidai paaiškino, kad dėl rangovo kaltės sutarties užbaigimo terminas vėlavo 5 mėn., taip pat rangovas nepratęsė sutarties įvykdymo užtikrinimo garantijos (draudimo) ir kt.
Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos direktorius Sigitas Karbauskas portalui sakė, kad girdėjo apie iki kovo 15 dienos vykstančią technologinę pertrauką kelių darbams, tačiau šio kelio ruožo priežiūra rūpinasi ne Savivaldybė, o AB „Kelių priežiūra“.
„Atsižvelgiant į tai, kad rangovas nevykdė įsipareigojimų ir dėl jo kaltės sutarties užbaigimo terminas vėlavo 5 mėn., AB Lietuvos automobilių kelių direkcija buvo priversta nutraukti sutartį ir sudarant naują sutartį užtikrinti šio projekto tolesnį įgyvendinimą. Kad gyventojams, nors ir vėliau, bet visgi pagaliau būtų įrengta saugi infrastruktūra, AB Lietuvos automobilių kelių direkcija skubos tvarka skelbs naują pirkimą likusiems darbams atlikti. Planuojama, kad darbai prasidės šių metų birželio mėn.“, – „Bangai“ atsiųstame komentare motyvus dėsto AB LAKD Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vyriausiasis komunikacijos vadybininkas Saulius Jansonas.


Savivaldybės prašė kantrybės
Ketvirtadienį ryte Klaipėdos rajono savivaldybė internetiniame puslapyje ir socialiniuose tinkluose išplatino pranešimą apie tai, kad AB Lietuvos automobilių kelių direkcija Savivaldybei net nepranešė apie minėtos sutarties nutraukimą. Savo nuomonę pranešime išsakė ir Klaipėdos rajono savivaldybės meras Bronius Markauskas. „Mano kantrybės riba – vienas pagrindinių įvažiavimų į Gargždus − Tilto gatvė. Tikrai įdėta daugybė darbo, kad pagaliau prasidėtų jos rekonstrukcija. Ir ne tik darbo, bet ir Savivaldybės pinigų, kad tik šis kelias atsidurtų direkcijos prioritetų sąraše. Darbai strigo, kėlė nepatogumų gyventojams, bet Automobilių kelių direkcija tikino, jog viskas gerai, darbai bus padaryti, reikia tik šiek tiek kantrybės. Tą direkcija kartojo ir per paskutinį mūsų susitikimą dar metų pabaigoje. Ir vakar naujiena − kaip perkūnas iš giedro dangaus – Kelių direkcija nutraukė sutartį su rangovu. Ir ne, ji neinformuoja mūsų, projekto partnerių, kurie kelio remontui skiria net penktadalį reikalingų lėšų“, – pranešime spaudai Kelių direkcijos akibrokštu stebisi meras B. Markauskas. Rajono vadovas kreipiasi ir į susisiekimo ministrą Marių Skuodį. „Ministre, gal jau laikas imtis rimtų žingsnių ir peržiūrėti direkcijoje vykstančius procesus, o ne vien imituoti jos pokyčius pakeičiant į akcinę bendrovę. <…>Bet, panašu, kad Jums pavaldi įmonė nebesugeba nieko padaryti net ir mums prisidedant prie kelių tvarkymo. Ar Jums, ministre, tokia situacija atrodo normali? Ar sutartys jau nieko nebereiškia? Ar valstybės valdoma įmonė gali taip paprastai nusispjauti į visus įsipareigojimus ir elgtis, kaip sugalvoja?“– retoriškai ministro klausia meras.


Direkcija pati atsakinga
„Bangai“ pasiteiravus, kodėl apie tokios svarbios sutarties nutraukimą iš anksto nebuvo informuota nei rajono visuomenė, nei Savivaldybė, AB LAKD atstovas pasiteisino itin didele darbų aprėptimi. „Lietuvos automobilių kelių direkcija yra atsakinga už 21 tūkst. km valstybinės reikšmės kelių. AB Lietuvos automobilių kelių direkcija kasmet vykdo apie 200 naujų projektų. Visi AB Lietuvos automobilių kelių direkcija vykdomi projektai yra svarbūs eismo dalyviams, kurie naudojasi valstybinės reikšmės kelių infrastruktūra“, – dėstė Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vyriausiasis komunikacijos vadybininkas S. Jansonas. Jis atkreipė dėmesį, kad minėtas projektas yra įgyvendinamas valstybinės reikšmės kelyje, o už valstybinius reikšmės kelius yra atsakinga AB Lietuvos automobilių kelių direkcija. „Projektas vykdomas be Savivaldybės partnerystės. Savivaldybė yra atsakinga už vietinės reikšmės kelius ir gatves“, – atsakyme „Bangai“ aiškina AB LAKD atstovas ir ragina patiems domėtis, klausti dėl vykdomų projektų, o tada esą Kelių direkcija ir atsakysianti, ir bendradarbiausianti.


Vilija BUTKUVIENĖ

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių

Skip to content