Kaip keičiasi žmonių vartojimas?

Vartojimo įpročiai nuolat keičiasi, tačiau niekas kitas taip neturėjo įtakos sprendimų priėmimui kaip kelis metus trukusi pandemija. Šiame straipsnyje skaitmeninės rinkodaros agentūros Read specialistai pabandė pasiaiškinti, kaip keitėsi vartojimo įpročiai ir ką reikėtų žinoti kiekvienam įmonę valdančiam žmogui. Šis straipsnis gali pakeisti Jūsų rinkodaros strategiją.

Vartotojai daugiau perka internetu

Pandemija stipriai prisidėjo prie internetinės prekybos suklestėjimo ir ši tendencija nežada keistis. Žmonės, kurie anksčiau vengė naudotis internetine prekyba, buvo priversti ją išbandyti. Dėl šios priežasties internetu užsisakančių vartotojų rinka stipriai išaugo ir toliau auga. Tai ne tik patogesnis, bet ir pigesnis sprendimas nei pirkti fizinėje parduotuvėje. Būtent patogumas tapo vienas svarbiausiu faktorių, lemiančiu žmonių vartojimą. Dėl šios priežasties svarbu pakeisti marketingo strategiją ir daugiau dėmesio skirti, pavyzdžiui, ne lauko, bet Facebook arba Instagram reklamai.

Atsiliepimai ir vartotojų kuriamas turinys

Neretai prieš darydami sprendimą žmonės paskaito atsiliepimus apie prekės ženklą. Pasirūpinkite, kad klientai būtų Jūsų gerbėjai ir paliktų gerą atsiliepimą. Dar geriau jei pasidalintų savo patirtimi socialinės medijos paskyroje. Tokia informacija galite persidalinti savo verslo paskyroje ir sulaukti nemažo įsitraukimo. Tokie įrašai leidžia matyti autentišką Jūsų vartotojo atsiliepimą, kuris potencialiems vartotojams gali būti naudingas indikatorius, dažnu atveju net paveikesnis nei Instagram reklama.

Personalizuoti pasiūlymai

Didelis duomenų kiekis leidžia vartotojams pateikti personalizuotus pasiūlymus. Labai svarbu segmentuoti vartotojus pagal žemiau pateiktą informaciją. Tai padaryti nėra paprasta, tačiau po truputį tampa būtinybe, nes kiekvienas žmogus skirtingas ir pasiduoda skirtingoms skatinimo priemonėms. Pateikdami personalizuotą pranešimą taip pat turite didesnę tikimybę, kad klientas pasinaudos Jūsų pasiūlymu.

Z karta

Naujausi tyrimai rodo, kad Z kartos atstovai vis dažniau apsiperka besinaudodami socialiniais tinklais. Tai būtinai turi būti įtraukta į kiekvieno verslo marketingo strategiją. Kokios platformos labiausiai pasiteisina norint parduoti? TikTok ir Instagram. Instagram pamažu tampa elektroninės prekybos platforma, pasižyminti pažangiomis apsipirkimo galimybėmis, o TikTok labiau orientuojasi į trumpus vaizdo įrašus. Kalbant apie Instagram, svarbus ne tik jūsų verslo profilis ir keliamas turinys, bet ir Instagram reklama. Ko ieško Z kartos atstovai? Paprastai turinio, kuris būtų:

·      Lengvas ir juokingas;

·      Įkvepiantis;

·      Informatyvus ir naudingas.

Čia didelę reikšmę turi vlog’ai (vaizdo tinklaraščiai), kurie skatina vartotojų lojalumą bei suteikia išskirtinę informaciją apie parduodamą prekę ar paslaugą.

Daugiakanalinis požiūris

Norint pritraukti ir išlaikyti vartotojus, šiandien nepakanka tik vieno kanalo strategijos. Atlikto tyrimo duomenimis gyventojai norėtų, kad prekės ženklai su jais bendrautų per elektroninį paštą ir televizijos reklamą, ir tik vėliau socialiniuose tinkluose bei tekstiniais pranešimais.

Tai nereiškia, kad kiekvienas prekės ženklas turėtų naudotis visais kanalais – tai nebūtinai tikslingiausias resursų panaudojimas. Tačiau rekomenduojame naudoti 1-3 kanalų derinį ir nuolat stebėti informaciją apie tai, kaip reaguoja Jūsų auditorija. Kai kurie kanalai gali puikiai suveikti tam tikruose pirkimo etapuose, o kai kurie atsipirks tik po tam tikro laiko. Norint sužinoti, kuriems kanalams verta skirti laiko ir pastangų, būtina nuolat stebėti duomenis.

Tvarumas

Harward Business Review atlikto tyrimo duomenimis, tvarūs produktai yra penkis kartus lengviau parduodami nei analogiški tvarumu nepasižymintys produktai. Ši tendencija ir toliau stiprėja, todėl šiandien dar svarbiau sukurti ilgalaikę naudą kuriantį produktą. Žmonės pasiruošę daugiau mokėti už tvarius produktus, nes susirūpinimas pernelyg dideliu vartotojiškumu daro didelę įtaką vartotojų pirkimo įpročiams. Apie ką reikia galvoti kuriant tvarkų prekės ženklą?

·      natūralių, ekologiškų medžiagų naudojimą;

·      perdirbus arba perdirbamus gaminius;

·      pajamų skyrimą ekologiškiems tikslams;

·      kenksmingų cheminių medžiagų atsisakymą;

·      Ilgaamžiškumą;

Dabar, kai žinote, kas daro įtaką vartotojų elgsenai, galite pradėti rengti rinkodaros strategiją, kuri atitiktų Jūsų auditorijos poreikius. Jeigu turite daugiau klausimų, parašykite mums adresu hello@readppc.lt.

Užsak.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių