Kelelis
„Politika yra gebėjimas numatyti, kas atsitiks rytoj, kitą savaitę, kitą mėnesį ir kitais metais. Ir po to paaiškinti, kodėl taip neįvyko“, – tai legendinio buvusio Jungtinės Karalystės ministro pirmininko Vinstono Čerčilio frazė. Ir tikrai negali ginčytis, kad ji klaidinanti ar neaktuali šiandien.
Štai rajono gyventojams buvęs Administracijos direktorius Artūras Bogdanovas teigė, kad realu, jog 2021-ųjų metų Kalėdoms naujoji Gargždų autobusų stotis priims pirmuosius keleivius. Tačiau rajono Taryboje keičiantis valdančiąjai daugumai, jis buvo atleistas, vėliau buvo teigiama, kad stoties statyba nuolat kontroliuojama. Po to dar kart pasikeitė valdantieji, o naujoji stotis, kaip visi matome, stovi vieniša: nei lupta, nei skusta. Paaiškinimas jau daugkart girdėtas: bankrutavo rangovas, dabar paskelbtas naujas konkursas. Tačiau, kol vyksta visos procedūros, dabar vietoje senosios stoties vaiduoklio, turime du bendrą miesto vaizdą darkančius statinius. Tokių situacijų, kuomet nenusiseka su rangovais – nemažai.
Dalį gyventojų šis nebaigtos stoties vaizdelis taip erzina, kad jie jau sunkiai tiki kitų projektų sėkme. Štai šią savaitę Klaipėdos rajono savivaldybė paskelbė išties daug gerų žinių. Su rangovu pasirašyta sutartis dėl Kuršlaukio gatvės asfaltavimo darbų. Jos vertė daugiau nei 500 tūkst. Eur, darbams numatytas dvejų metų terminas. Jau pasirašyta sutartis su rangovu ir netrukus prasidės Lyros, Volungės ir Rasos gatvių Gargžduose rekonstravimo darbai. Tačiau, kaip minėta, gyventojai neskuba džiaugtis. Štai „Bangos“ feisbuko puslapyje Juozas komentuoja: „Įtariu, kad vėl bankrutuos arba dar kas nors atsitiks.“ Ramunė taip pat netrykšta optimizmu: „<…>100 proc. vėl stabdys nebaigtus darbus. Absurdas, kada baigsis ši Gargždų nelaimė?“ Akivaizdu, kad gyventojams jau nebepakanka pažadų – reikia realių darbų. Kai pamatys rezultatus, tada patikės ir pasidžiaugs.
Iš tiesų, būtent kelių infrastruktūra yra vienas iš didžiausių Klaipėdos rajono skaudulių. Jei nagrinėtumėme „Bangos“ skaitytojų skundus, tai turbūt 80 proc. jų yra būtent dėl kelių infrastruktūros, susisiekimo. Todėl mero Broniaus Markausko žinia socialiniame tinkle, jog kasmet nuosekliai didinamas finansavimas keliams, šiemet jis siekia net 12 milijonų arba net keturis kartus daugiau nei 2019 metais, verta plojimų. Tačiau rajono gyventojai plos, kai jau važiuos asfaltu, o ne gražiais žodžiais. Rajone yra dar apie 800 km žvyrkelių, tad kantrybės!
O kantrybę ugdyti labai padeda ir poilsis. Ne tik prie Dovilų karjerų, kur jau ir taip ankšta. Skaičiuojama, jog lietuviai per šių metų pirmąjį pusmetį išleido keturis kartus daugiau oro uostuose, tris kartus daugiau skyrė viešbučiams, ir dukart daugiau – kavinėms, restoranams. Infliacija spaudžia ir neramina dažną, tačiau vasara – tas laikas, kai daugelis priima stručio poziciją: nieko negirdžiu, nieko nematau. Žmonės nori pamiršti rūpesčius, atsipalaiduoti, o rudenį bus, kaip bus. Ar asfaltuotu, ar žvyruotu, vis tiek važiuos savo gyvenimo keliu.
Kam išvykti svetur sudėtinga, progų pasilinksminti nestinga ir Klaipėdos rajone. Juolab kad pas mus atvažiuoja garsiausi Lietuvos atlikėjai. Štai Veiviržėnai skendo Lino Adomaičio dainų vandenynuose, Gargždai geriausius vakarus praleido su Marijonu Mikutavičiumi, Priekulė lingavo Leono Somovo ir Diletos ritmu, o šį savaitgalį Vėžaičiuose – lauktos Oninės, kuriose užgros net DJ Jovani. O kur dar pašonėje vykstanti Jūros šventė?! Pasirinkimų – per akis. Taip, dainomis kelių neišasfaltuosime, stoties nepastatysime, tačiau kad bus linksmiau uždainavus „Kelelis tolimas, kelelis artimas/ Širdelė vėl skaičiuoja žvaigždeles“ – garantuotai.
Agnė ADOMAITĖ
„Bangos“ korespondentė,
portalo www.gargzdai.lt turinio redaktorė