Tyrimas: kas septintas naudotas elektromobilis gali turėti suklastotą ridą

Automobilio pirkimas turėtų būti džiugus įvykis, tačiau skaidrumo trūkumas naudotų transporto
priemonių rinkoje dažnai šią patirtį apkartina. Ne išimtis ir elektriniai automobiliai.
Nors vairuotojai renkasi elektromobilius siekdami sumažinti taršą bei išlaikymo ir aptarnavimų
kaštus, automobilių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „carVertical“ tyrimas rodo, kad jie taip
pat turi didelę tikimybę tapti nesąžiningų pardavėjų aukomis – nemaža dalis gatvėmis
važinėjančių elektromobilių turi suklastotą ridą.


Elektromobilių rida klastojama taip pat dažnai kaip ir kitų
transporto priemonių


Šiuo metu jau nebekyla abejonių, kad ateityje dauguma važinėsime elektriniais automobiliais.
Vis daugiau vairuotojų renkasi tyliai dirbančias bei aplinkos neteršiančias transporto priemones
vietoje triukšmingų, iškastiniu kuru varomų, modelių. Nors įvairių šalių vyriausybės po truputį
mažina elektromobilių vairuotojams skirtų lengvatų skaičių, juos daug lengviau išlaikyti nei
benzininius ar dyzelinius automobilius. Tuo pačiu jie ir technologiškai pažangesni.
Deja, elektromobiliai naudoja tuos pačius skaitmeninius odometrus kaip ir kitos transporto
priemonės, kurių rodmenis galima lengvai suklastoti. Įdomu tai, kad pakoreguoti ridą
šiuolaikiniuose odometruose daug lengviau nei kadaise į senus automobilius montuotuose
mechaniniuose.
Pasak „carVertical“, net 15,6 proc. visų Europoje važinėjančių automobilių turi suklastotą ridą.
Elektrinių transporto priemonių su pakoreguotais odometro parodymais dalis panaši – 13,4 proc.
Taigi tiek elektromobilių, tiek automobilių su vidaus degimo varikliais pirkėjai susiduria su
panašia rizika įsigyti transporto priemonę su netikru kilometražu.


4 iš 10 elektromobilių praeityje buvo apgadinti


Maždaug pusė visų Europoje važinėjančių automobilių yra patyrę didesnių ar mažesnių
apgadinimų. Elektromobilių statistika panaši – 43,6 proc. Kadangi dauguma elektrinių transporto
priemonių naudojamos miestuose, kartu su senstančiu automobilių parku apgadinimų skaičius
tik augs.
Nors nedideli apgadinimai automobilio ilgaamžiškumui reikšmės neturi, stipri avarija gali
negrįžtamai paveikti transporto priemonės rėmą ir važiuoklę, paskatinti koroziją bei pažeisti
elektromobilio bateriją. Jei daugumą smulkesnių trūkumų galima sutvarkyti, pažeistą bateriją
reikėtų keisti, siekiant išvengti trumpojo jungimo ar net gaisro. Naujos baterijos kainuoja brangiai, todėl nesąžiningi pardavėjai siekia atsikratyti tokiais automobiliais kaip „neturinčiais
trūkumų“.


Suklastota rida slepia tikrąją baterijos būklę


Automobilio rida yra puikus būdas įvertinti jo komponentų būklę. Dauguma elektromobilių
gamintojų taiko baterijoms 100 tūkst. kilometrų garantiją. Visgi elektromobilio baterijos paprastai
tarnauja ilgiau – apie 320 tūkst. kilometrų.
Žinant automobilio kilometražą, galima apytiksliai įvertinti, kiek dar tarnaus baterija. Deja, aklai
pasikliauti šiais skaičiavimais negalima, nes rodmenys gali būti suklastoti, o baterijos būklę
sekantis kompiuteris perprogramuotas. Kadangi nesąžiningi pardavėjai sugeba pakoreguoti
odometro parodymus per keletą minučių, pirkėjai turi imtis papildomų priemonių siekdami
apsisaugoti nuo apgavysčių.
„Priklausomai nuo baterijos talpos, jos pakeitimas gali atsieiti dešimtis tūkstančių eurų, o kartais
net pusę automobilio vertės. Tai pati brangiausia elektromobilio dalis, nors bendrai paėmus
elektrinių transporto priemonių išlaikymas pigesnis nei automobilių su vidaus degimo varikliais“,
– sako „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.
Parduodami automobilį su mažesne rida nei yra iš tiesų, naudotų transporto priemonių
pardavėjai gali uždirbti daugiau, todėl greitu metu ši ydinga praktika niekur neišnyks. Sukčiai
greitai perpranta šiuolaikiniuose automobiliuose taikomas technologijas, todėl elektromobilių
paplitimas klastojamos ridos problemos neišspręs.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių