Užsimojo „įdarbinti“ Vilhelmo kanalą

Trijų savivaldybių merai – B. Markauskas, V. Grubliauskas ir V. Laurinaitis – viliasi savivaldybes sujungti unikaliu vandens keliu.

Kad reikia atgaivinti turistinius maršrutus Karaliaus Vilhelmo kanalu, kalbama jau seniai. Tai būtų unikalus projektas Lietuvoje. Tuo neabejoja Klaipėdos rajono savivaldybės vadovai, penktadienį susitikime su žiniasklaida papasakoję savo užmojus.

Merų lygmeniu sutarta

Klaipėdos rajono savivaldybės vadovai su meru Broniumi Markausku priešakyje jau dalyvavo išvažiuojamajame posėdyje kartu su Klaipėdos miesto meru Vytautu Grubliausku ir Šilutės rajono meru Vytautu Laurinaičiu, jų komandomis. „Vilhelmo kanalas – tai iš tikrųjų unikalus žmogaus rankų kūrinys, kuris jau yra turistų traukos objektas, bet būtų galima jį paversti dar patrauklesniu. Tiek Klaipėdos, tiek Šilutės rajono merams Vilhelmo kanalo perspektyvos turistiniu požiūriu irgi įdomios“, – žurnalistams teigė B. Markauskas.

Anot jo, dabar yra dvi esminės bėdos. Pirmiausia Drevernos šliuzo problema, nepraplaukia didesni laivai. Antra, Vilhelmo kanalas atsiremia į Klaipėdą, nėra išplaukimo į Kuršių marias.

„Taip, viskas per vieną dieną nepasidarys. Be to, tai reikalauja ir investicijų, tačiau visi sutarėme, kad tai patraukli ir įdomi perspektyva regioniniam turizmui. Tad viliuosi, kad tai ne paskutinis mūsų susitikimas su merais, ir ateityje planai bei vizijos virs realiais darbais. Tikslas – sujungti tris savivaldybes unikaliu vandens keliu“, – kalbėjo meras B. Markauskas.

Sujungs su Kuršių mariomis

Dabar nagrinėjamos paramos galimybės vandens kelio įveiklinimui. Su minėtų merų parašais kreipiamasi į Vidaus vandens kelių direkciją, Vyriausybę. „Drevernos šliuzo problemos sprendimo tikimės greitai, nes pats uosto koncesininkas – UAB „Hortivita“ – už savo lėšas tą senvagę prakastų, kad būtų galimas Drevernos šliuzo apiplaukimas, reikia tik suderinimo su kontroliuojančiomis institucijomis. Dėl kanalo sujungimo su Kuršių mariomis bus daugiau problemų. Yra Kairių poligonas ir Klaipėdos vandenvietė, tai realiausias variantas, kad kanalas gali būti iškastas tik mūsų rajono teritorijoje, tuomet kanalo ilgis būtų apie 1,7 km. Tad investicijų irgi reikėtų nemažų. Tikimės, kad Vidaus vandens kelių direkcija finansuos“, – viliasi meras B. Markauskas.

„Teko bendrauti su Vidaus vandens kelių direkcijos atstovais, jau paprašiau ir jie kreipėsi į Aplinkos ministeriją dėl Drevernos šliuzo senvagės atnaujinimo, nes ten gali būti aplinkosauginių klausimų. Vienintelis neraminantis dalykas – poveikio aplinkai vertinimo niuansai. Jei „įsijungs“ šis instrumentas, turbūt viskas bus plėtojama ne taip greitai, kaip norėtųsi“, – replikavo daug pastangų dėl šio projekto dedanti vicemerė A. Balnionienė.

Agnė ADOMAITĖ

Klaipėdos rajono savivaldybės nuotr.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių