Moksleiviams pasiūlyta eiti per ardomą tiltą
Šalpėnuose vykdomi kelio remonto darbai džiugina ne visus. Mat jų metu ardomas tiltas, o važiuoti apylankomis kai kurie viešojo transporto vairuotojai nedega noru. Pasak Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazijos abiturientės Viktorijos Šaulytės, mokiniams buvo pasiūlyta pėdinti per remontuojamą tiltą.
Susirūpino dėl savo ir sesės saugumo
„Bangos“ redakcija sulaukė Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazijos abiturientės Viktorijos Šaulytės laiško. Ji dalijasi savo patirtimi Klaipėdos rajono viešojo transporto maršruto Gargdždai–Šalpėnai–Gargždai autobuse. Gimnazistę papiktino vairuotojo elgesys ir raginimas lipti iš autobuso ir eiti per ardomą tiltą. „Autobuso vairuotojas, kaip ir visi gyventojai, privalo važiuoti per apylanką. Tačiau jis buvo itin nepatenkintas, kai atsisakėme išlipti prie posūkio į kelią, kuris veda būtent pro uždarytąjį tiltą. Vairuotojo teigimu, persikėlimas per ardomą tiltą mums neturėjo sukelti jokių problemų. Taip, tikrai, būtent per ardomą tiltą jis siūlė mums keliauti namo. Pagalvosite – na, kas gi čia tokio? Gi kelininkai taip pat kažkokiu būdu keliasi iš vieno kranto į kitą. Sutinku su jumis. Tačiau pagalvokite dar kartą – argi tai tikrai yra saugu mokiniams, grįžtantiems iš mokyklos? Šiaip taip išaiškinus, kad už mūsų saugumą niekas neatsakys, garsiai reikšdamas nepasitenkinimą, jis leido grįžti į autobusą ir važiuoti toliau“, – rašė V. Šaulytė. Anot jos, mokiniai, ieškodami kompromiso, vairuotojui pasiūlė trumpesnį kelią. Mat taip būtų sudeginama mažiau degalų, tad galimai nekeltų jo pasipiktinimo. „Šiek tiek nurimus vairuotojo nepasitenkinimui, vėl prasidėjo jo bambėjimas – esą remontas gi tetruksiąs keletą dienų, negi mums sunku paėjėti tuos keletą kilometrų? Ne, nesunku. Tačiau nejaučiu jokio malonumo bandyti ropštis į kitą upės pusę per nesaugius griuvėsius ar, juo labiau, pusę septynių ryte tuos pačius porą kilometrų su šeštoke sese kulniuoti iki sankryžos, kurioje niekada nebuvo stotelės. Taigi, noriu paklausti – ar rajone kam nors rūpi saugus vaikų kelias iki mokyklos ir atgal? Ar rūpi vairuotojų asmeninės užgaidos? Jaučiu, kad po šių žodžių galiu ir visai netekti teisės važiuoti vieninteliu įmanomu transportu iki savo mokyklos, tačiau tiesiog negaliu tylėti ir rizikuoti savo bei jaunesnės sesės sveikata bandant nusigauti iki autobuso, kurio lauksime netgi ne stotelėje“, – dėstė abiturientė.
Vežėjai norės didesnės kompensacijos
Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos Kelių priežiūros ir statybos skyriaus vedėjas Algirdas Ronkus informavo, kad jei gyventojai turi skundų dėl viešojo transporto vairuotojų elgesio, jiems derėtų raštiškai išdėstyti kylančias problemas ir pateikti jas Savivaldybei. „Tuomet pretenziją pateiksime vežėjui ir lauksime atsakymo“, – sakė jis.
„Banga“ nesnaudė ir susisiekė su vežėju UAB „Vežeta“. Pasirodo, jos direktorius Romanas Galdikas jau buvo informuotas apie redakcijos žurnalistės perduotą V. Šaulytės skundą. Jis tikino pasikalbėjęs su maršrutinio autobuso vairuotoju. Pasak direktoriaus, mokiniai galimai perlenkė lazdą: vairuotojas nei bambėjo, nei reiškė nepasitenkinimą. „Jis tikrai nėra piktas žmogus. Anksčiau jokių kivirčų su keleiviais niekuomet nėra turėjęs. Vairuotojo toks kalbėjimo tonas, beria greitakalbę. Galbūt jis leptelėjo ir pasiūlė pereiti tiltą tik dėl trumpesnio kelio. Mano žiniomis, tądien jie buvo parvežti iki namų. Galiu garantuoti, kad vaikams tikrai nereikės eiti per ardomą tiltą. Saugiai juos vežame ir vešime apylankomis“, – kalbėjo R. Galdikas ir užsiminė, kad tilto remonto darbai verčia papildomai kasdien sukarti apie 40 km. Tad vežėjai planuoja rašyti Savivaldybei prašymą dėl padidėjusių išlaidų kurui kompensacijos.
Apylankomis – iki lapkričio pabaigos
Veiviržėnų seniūnijos seniūnės padėjėjas Bernardas Andrijauskas patikino, kad gyventojai džiaugiasi kelio remonto darbais. O 3–4 km trumpesnė atkarpa nei apylanka driekiasi vietinės reikšmės keliu – žvyrkeliu. Tačiau šiuo metu jis pataria rinktis apvažiavimą, mat kitaip teks skendėti purvuose. „Žmonės ploja rankomis, kad tik asfaltą tiesia. Dėl to, jei reiktų, ir per arimus važiuotų. Nors apylankomis susidaro ir ilgesnė atkarpa, tačiau jų kelias gana geros būklės. Automobiliu sugaištama tikrai ne daugiau nei 5–10 minučių“, – kalbėjo seniūnės padėjėjas.
Pasak kelią valdančios įmonės VĮ „Klaipėdos regiono keliai“ Techninio ir projektų rengimo skyriaus viršininko Paulius Baltmiškio, Šalpėnuose atliekamas kapitalinis tilto remontas, tad jį uždaryti buvo tiesiog neišvengiama. „Leidimas riboti eismą rangovams išduotas iki 2017 m. liepos 31 d., tačiau tiltas, jei orai leis, turėtų būti atidarytas lapkričio pabaigoje. Vardan gyventojų saugumo suderintos dvi apylankos: Švėkšna–Šalpėnai, Legučiai–Pakalniškiai. Apylankų atkarpa siekia 7,5 km. Taip pat važiuoti galima ir vietinės reikšmės keliais“, – sakė jis.