A. Bogdanovas. Svarbu didinti gyventojų pasitikėjimą ir gerinti paslaugų teikimą

Skubėjimas šių laikų visuomenėje jau tapęs ne išimtimi, o taisykle. Ir tai nėra blogai. Mes esame reiklesni ne tik sau, bet ir kitiems. Ir reiklesni ne iš neigiamos pusės, o dėl to, kad norime geresnio, greitesnio ir kokybiškesnio galutinio rezultato. Ypač, kai kalbame apie viešąjį sektorių – savivaldybes, valstybės įmones ir kitą.

Tenka pripažinti, kad tobulėti tikrai dar yra kur. Turime nemažai galimybių efektyvinti savo veiklą, kad mūsų gyventojai paslaugas gautų kuo greičiau. Tad svarbi tinkama vadyba, kad organizacija veiktų kaip vienas didelis organizmas.

Jau turime ir gerųjų pavyzdžių. Savivaldybėje beveik metus veikia vienas langelis, kuris, manau, žmonėms davė tikrai apčiuopiamos naudos. Jiems nebereikia vaikščioti iš kabineto į kabinetą, nebereikia ieškoti specialistų. Ateini į Savivaldybę, pateiki dokumentus vienoje vietoje, užpildai prašymą, o, jei būtina, iškviečiamas ir konkretus specialistas, kuris atsako į rūpimus klausimus. Greita, patogu ir nereikia gaišti brangaus laiko.

 „Vienas langelis – patogumas ir nauda mūsų gyventojams.“Tačiau žengiame dar toliau. Norime, kad mūsų gyventojai būtų aptarnaujami dar sparčiau, o paslaugos suteikiamos kuo kokybiškesnės. Pradedame diegti LEAN metodiką. Ir ne mes vieni, kartu tą darys ir Klaipėdos bei Kretingos rajono savivaldybės. Trys regiono savivaldybės supranta, koks svarbus yra jų gyventojas ir prie projekto jungiasi siekdamos gerinti būtent žmonių aptarnavimą, jiems teikiamas paslaugas.

Sveikintina, kad LEAN metodika viešajame sektoriuje vis labiau įsitvirtina. Džiugu, kad valstybės institucijų požiūris į klientą keičiasi. Juk mūsų klientas ‒ tai gyventojas, kuriam reikia ne tik informacijos, bet ir paslaugų. Kuo efektyviau jis bus aptarnautas, tuo gyventojo pasitenkinimas ir pasitikėjimas Savivaldybe didės. Toks ir yra mūsų pagrindinis tikslas.

Kaip šis projektas mums padės tai pasiekti? Peržiūrėsime vidinius mūsų procesus. Tikrai yra veiksmų, kurių galima atsisakyti, kurie neduoda jokios naudos nei mums, nei gyventojams, tik ilgina sprendimų priėmimo laiką. Nereikia pamiršti ir mūsų darbuotojų, juos labiau įtraukti, išnaudoti jų kūrybiškumą. Kiekvienam žmogui yra svarbu būti vertinamam ir išklausytam.

Mes esame sau išsikėlę tikslą – kuo mažesniais ištekliais sukurti kuo didesnę vertę ir tai galima padaryti tik nuolat tobulėjant, siekiant efektyvumo, kuriant kokybiškesnes ar net naujas paslaugas. Iš to laimės visi – gyventojas greičiau gaus paslaugą, o Savivaldybė dirbs dar efektyviau.

Ir pabaigai. Kiekvienoje savivaldybėje bus parengta piliečių chartija, kuriose bus įtvirtinti kokybiškų paslaugų principai, geri piliečių elgesio standartai. Tad savivaldybės privalės jų laikytis, o gyventojai galės ne tik ginti savo teises, bet ir iš darbuotojų reikalauti paslaugos kokybės ir atitinkamo elgesio.

Savivaldybės skiltis spausdinama pagal paslaugų viešojo pirkimo-pardavimo sutartį Nr. AS-751.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių