Abituriento pomėgis paskatino studijoms Nyderlanduose

Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazijos abiturientas Tadas Lukavičius ruošiasi ne tik baigiamiesiems egzaminams, bet ir IT pakraipos studijoms Delft technologijų universitete Nyderlanduose. Programavimu pradėjęs domėtis dar dešimtoje klasėje ir įgijęs „C++“ kalbos pagrindus, Tomas savarankiškai mokėsi kitų programavimo kalbų, o brandos darbui pasirinko sukurti internetinę svetainę, naudodamas „JavaScript“, HTML ir CSS kalbas.

„Studijuoti IT pasirinkau savo noru, moksleiviams patarčiau rinktis tai, kas patiems patinka, o ne tai, ką sako aplinkiniai. IT sfera mane patraukė todėl, kad pats galėsiu prisidėti prie naujų projektų kūrimo“, – sako abiturientas T. Lukavičius, tikintis, kad dėl informacinių technologijų taikymo kasdieninėje veikloje žmonių gyvenimas ateityje ženkliai palengvės.

Traukia darbo lankstumas

Nuo rudens T. Lukavičius pradės IT pakraipos studijas Delft technologijų universitete Nyderlanduose. Pasak Tomo, studijų krypties pasirinkimą pirmiausia lėmė tai, kad mėgaujasi atlikdamas įvairias IT užduotis. „Kita priežastis – informacinių technologijų specialybės yra gerai apmokamos, o IT kompanijos siūlo labai geras darbo sąlygas, pavyzdžiui, „Google“ gali rasti viską: ir „chill“ zonas, ir sporto salę, nemokamą maitinimą. Mane traukia ir tai, kad šios srities darbus gali dirbti iš viso pasaulio“, – pasakoja abiturientas.

Nors informacinių technologijų sektorius nuolat pristatomas kaip viena sparčiausiai augančių ekonomikos šakų, neatrakintas šio sektoriaus potencialas Lietuvoje yra dar įspūdingesnis. „Verslios Lietuvos“ duomenimis, kitų išsivysčiusių ES valstybių IT sektoriai, lyginant su Lietuvos, yra gerokai didesni – Suomijos jis didesnis 10, Belgijos – 14, o Švedijos net 17 kartų. Informacinių technologijų sektoriaus lyderis yra ir Nyderlandai, kur T. Lukavičius ruošiasi studijuoti. Pasak „Baltic Amadeus“ Personalo vadovo Dariaus Dužinsko, dar 2018 metais Nyderlandai patvirtino Skaitmenizavimo, o 2019 metais – Dirbtinio intelekto strategijas: „Tai valstybė, kuri labai aiškiai mato IT sektoriaus galimybes ir tikslingai į tai investuoja. Ir studijos Nyderlandų universitetuose sudarytos taip, kad suteiktų kiek įmanoma daugiau praktikos.“

Išbandyti skirtingas sritis

Nors T. Lukavičius pirmiausia norėjo stoti į Jungtinėje Karalystėje esantį Oksfordo universitetą, tačiau dėl „Brexit“ iškilusių problemų planus teko pakeisti: „Nyderlandai tapo vienintelis pasirinkimas po Lietuvos. Jau įstojau į Delft technologijos universitetą, jis yra geriausias technologijų pakraipos studijų universitetas šalyje ir pasauliniuose reitinguose patenka į penkiasdešimtuką.“ T. Lukavičius pabrėžia, kad šių studijų kokybė yra gera, tačiau pačios studijos yra nebrangios, nes pirmi metai kainuoja tūkstantį, o kiti dveji – po du tūkstančius eurų. „Mano būsimos studijos aprėpia daug dalykų, tarp kurių yra ir pagrindiniai „Kompiuterių mokslo“ moduliai, į kuriuos įeina programavimas, taip pat yra ir dizaino modulių, ir kitų kursų, susijusių su IT sfera“, – pasakoja būsimas studentas.

Paklaustas, kokios IT sritys traukia labiausiai, T. Lukavičius sako, kad kol nėra visko išbandęs, prioritetus nustatyti sunku: „Šiuo metu esu atviras viskam ir norėčiau viską išbandyti. Dirbtinis intelektas man skamba kaip „kosmosas“, pats norėčiau į tai pasinerti ir suprasti, kaip jis veikia, kaip tai yra daroma. Taip pat man patinka dizainas – tiek žaidimų, tiek internetinių svetainių. Programavimo aš irgi nenoriu atmesti, nes šioje sferoje neturiu tiek daug patirties“, – pasakoja abiturientas pripažindamas, kad dar viena jį dominanti sritis – antivirusinių programų kūrimas ir „hackinimas“.

Tikslas – įkvėpti programuoti

Pasak T. Lukavičiaus, tikrai nemaža dalis jo bendraamžių studijuoja arba planuoja studijuoti informacines technologijas: „Mano mokykloje vienoje laidoje yra 150 mokinių ir 40 iš jų studijuoja programavimą A lygiu, iš jų net 30 stojo į programavimo studijas.“

Klaipėdietis džiaugiasi, kad mokykloje turi labai stiprią programavimo mokytoją, o jos sukurta programavimui palanki aplinka paskatino toliau domėtis IT ir net stoti į šias studijas. „Kai mokytoja yra stipri, tai ir pačiam yra įdomiau mokytis. Man ypač pasisekė, nes apie kai kuriuos dalykus, neįeinančius į mokyklos programą, galėdavau paklausti savo mokytojos, kuri visad atsakydavo, o jei neatsakydavo – nukreipdavo pas žmones, kurie galėdavo atsakyti į klausimus“, – pasakoja abiturientas.

Abiturientas egzaminų sesiją sutiks ramiai, nes į universitetą Nyderlanduose jis jau įstojo. Paklaustas, ką patartų moksleiviams, kurie dar tik renkasi savo studijų kelią ir taip pat svarsto apie IT studijas, T. Lukavičius linki drąsos: „Jei mokykla limituoja tavo norus, tai reikia imtis pačiam ir daryti, pačiam kurti savo mini projektus ir žiūrėti, kas patinka, tai tikriausiai būtų geriausias patarimas. Informacijos internete yra labai daug, visokių pamokų, susijusių su IT, yra apstu ir pačiam reikia viską bandyti, nes kartais mokyklose gali nebūti galimybių išmokti daugiau nei numatyta programoje. Pavyzdžiui, kai kūriau savo projektą – internetinę svetainę, daug informacijos ieškojau internete, žiūrėjau įvairiausius „YouTube“ vaizdo įrašus šia tema, kartais klausiau draugų, kaip spręsti vieną ar kitą problemą.“

Parengė Vita VITAITĖ

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių