Ar sulauksime pagalbos Jurgaičių gatvei?

Asociatyvi nuotr.

„Bangos“ redakciją praėjusią savaitę pasiekė jautrus Send­vario seniūnijos gyventojos (vardas redakcijai žinomas – aut. past.) laiškas apie gyvenamąją gatvę Mazūriškių kaime. Skaitytoja teigia, kad eismo požiūriu nesaugi Jurgaičių gatvė pavojinga gyventojams, o ypač – moksleiviams, vykstantiems į mokyklas. Klaipėdos rajono savivaldybės teigimu, situacija žinoma ir bus sprendžiama.


Prabilti privertė nesaugumas
Dalijamės „Bangos“ redakciją pasiekusiu laišku (kalba ir stilius netaisyti): „Aš – ilgametė „Bangos“ laikraščio skaitytoja. Domiuosi, kas dedasi mūsų rajone. Štai perskaičiau puikią informaciją priede „Vakarų Lietuva“ spalio 12 dieną. Cituoju: „Klaipėdos rajono savivaldybę septynioliktus metus Lietuvos savivaldybių asociacijos rengiamų apdovanojimų ceremonijoje „Auksinės krivūlės“ Susisiekimo ministerija apdovanojo kaip „daugiausiai investavusią į vietinių kelių infrastruktūrą.“
Bet šiandien negaliu tylėti ir metu didžiulį priekaištą esančiai situacijai. Mūsų Jurgaičių gatvė, Mazūriškių k., Sendvario sen., – apgailėtinoje padėtyje. Visi tai matome, bet kažkodėl tylime, nors tarpusavyje burnojame, kad niekas nedaroma gyventojų gerovei. Nusprendžiau prabilti.
Šių metų spalio 11 d. rytą mano anūkė 6 val. 55 min. išskubėjo linksma į mokyklą, tačiau pamokose nedalyvavo. Eidama prie autobuso stotelės pateko į autoavariją – pateko po automobiliu. Rytais 6.30–8 val. laikotarpiu pereiti gatvės neįmanoma. Mazūriškių k. Jurgaičių gatve mašinos rieda be sustojimo. Gatvė nesutvarkyta, šaligatvių nėra, apšvietimas išjungtas (suprantama – taupoma elektra). Kas iš to, kad gatvė asfaltuota, bet šaligatvių neturime. Matėme, kaip vyko asfaltavimo darbai. Pakraščiuose žvyrą suplojo, sutrombavo, įkalė kur ne kur laikinus plastikinius stulpelius (atseit šalikelio vieta), kurie jau baigiami nulaužti. O kai palyja, tai Jurgaičių g. telkšo balos, apeiti neįmanoma, tenka nusižengti saugaus eismo taisyklėms ir eiti pačiu keliu prieš eismą, nes pėsčiajam nėra kur trauktis. Pravažiuojančios mašinos taško vandenį į visas puses, keleiviai išmaudomi. Kaip turime vaikščioti? Kur saugumas? Nežinau ir nesuprantu, kur taip gerai sutvarkyta? Gal ten, kur gyvena turtingesnis, galingesnis mūsų apylinkės pilietis. O tokių gat­velių su puikiais šaligatviais yra. Tik atidžiau apsidairykime. Aš labai norėčiau, kad ateitų rimti valdžios vyrai ir apsilankytų nors toje mūsų atkarpoje nuo Jurgaičių autobusų stotelės iki Rasytės. Žinoma, tegul tą kelio atkarpą aplanko savo tvirtomis kojomis ir pajunta tai, ką mes patiriame kasdien. Pasiūlyčiau, kad apsilankytų minėtu laiku 6.30–8 val. Kaip sakoma, neparagavęs, skonio nepajausi. Rašau iš sielvarto ir pasipiktinusi, nes, kaip minėjau, mano dvylikametė anūkė pateko į autoavariją. Ačiū Dievui, kad sužalojimai nedideli, bet mergaitė patyrė šoką, pateko į Klaipėdos vaikų ligoninę. Ne tik visa šeima patyrė šoką, bet ir vairuotoja. Ačiū jai, kad nepaliko mergaitės vienos, suteikė pagalbą. Aišku, kalta buvo mergaitė, to neneigiu. Skubėjo, neapsižiūrėjo. Bet kaip pereiti kelią, jei nėra jokių perėjimui skirtų vietų, ženklų, „zeb­ro“ takų? Pas mus iš Jurgaičių į Rasytės g. per didelę sankryžą pereiti neįmanoma, tai – problema. Mašinos sustoti nenori, ženklų nėra, mojuok nemojavęs, stabdyk nestabdęs, mažai kas kreipia dėmesį, nes visi skuba, lekia. Nors kitoje pusėje kelio lygiagrečiai yra autobusų stotelė, bet ne visi tai supranta ir atkreipia dėmesį. Tad rizikuok, žmogau, elkis kaip išmanai.
Taip nutiko ir tą nelemtą spalio 11 d. rytą. Susidarius mašinų kamščiui, pro mažą tarpelį prabėgo mergaitė, pasiekusi kelio vidurį, nespėjo perbėgti į kitą kelio pakraštį, atsitrenkė iš dešinės į atvažiuojančią mašiną. Štai tokios pasekmės! Nežinau, kas toliau bus, ar išgirs „didieji vyrai“ tą mano aimaną ir nerimą, ar tik numos ranka sakydami: „Ką čia plepa moteriškė?“ Rašau ne tik dėl anūkės, bet ir kitų vaikų saugumo. Be to, noriu pridurti, kad blogas kelias (saugumo atžvilgiu) nuo mūsų Jurgaičių g. iki Klipščių k. esančios „Rimi“ parduotuvės. Ten irgi nesaugu – nėra jokių perėjimo ženklų. Prie „Rimi“ parduotuvės sustoja 14 Klaipėdos maršrutinis autobusas. Šiuo maršrutu iš Klaipėdos mokyklų grįžta mokiniai. Jiems irgi nesaugu pereiti gatvę, nes nėra pėstiesiems skirtų ženklų. Ir čia ta pati bėda, ar kartais neatsitiks kokia nelaimė? Kodėl susirūpiname, sukrutame tik jau ištikus nelaimei? Apsižiūrėkite, brangieji, o tada girkimės, kokie esame puikūs, kokie mūsų pasiekimai ir įvertinimai, kaip gera ir saugu, kiek skiriame ir išleidžiame pinigų kaimų keliams sutvarkyti. Susimąstykite, prašau. Kaip ir kada artimiausiu metu šią problemą išspręsite? O mūsų gatvelė vos kelių kilometrų. Ir prašau, gerbiamieji, atleiskite, jei Jus įžeidžiau.“


Procedūros jau inicijuotos
Su minėtu laišku supažindinome Klaipėdos rajono savivaldybę. Pirmadienį redakcijai atsiųstame Viešųjų ryšių ir bendradarbiavimo skyriaus komentare paaiškinama, kad „Auksinės krivūlės“ apdovanojimus jau 17 metų organizuoja Lietuvos savivaldybių asociacija. „Kiekviena ministerija kasmet apdovanoja labiausiai jos kuruojamoje srityje nusipelniusias Lietuvos savivaldybes. Klaipėdos rajonas buvo apdovanotas jau 7-ąjį kartą. Šįkart Susisiekimo ministerija įteikė Klaipėdos rajono savivaldybei „Auksinę krivūlę“ kaip daugiausiai į vietinių kelių infrastruktūrą investavusiai savivaldybei. Ar Savivaldybė pelnė „Auksinę krivūlę“ ir už ką ją pelnė, sužinoma tik ceremonijos metu“, ‒ rašoma Savivaldybės atsakyme. Informuojama, kad Klaipėdos rajono finansavimas vietiniams keliams per pastaruosius 4 metus išaugo 4 kartus. 2019 metais jis siekė 3 mln. eurų, o šiemet – jau 12 mln. eurų. Kasmet papildomos lėšos skiriamos ir pačioms seniūnijoms, kad jos galėtų investuoti į savo kelius, pasirengtų projektus. Pavyzdžiui, Sendvario sen. jau keletą metų skiriamas papildomas nuo 0,8 iki 1 mln. eurų finansavimas, skirtas gerinti kelių būklę, įrengti šaligatvius. Savivaldybės komentare akcentuojama, jog siekiant, kad būtų asfaltuojami bei tvarkomi keliai, kurie Savivaldybei nepriklauso, finansiškai prisidedama ir prie Lietuvos automobilių kelių direkcijos kelių tvarkymo. Būtent rajono Savivaldybės prisidėjimas lemia, kad keliai pakyla direkcijos prioritetų sąraše. Jei ne Savivaldybes finansinis prisidėjimas, jie nebūtų tvarkomi dar kelis dešimtmečius. „Savivaldybė puikiai žino Jurgaičių gatvės problematiką ir ruošiasi ją spręsti. Šiuo metu gatvė yra tokia, kad neužtenka valstybinės žemės ploto įrengti šaligatviams. Kol neįrengti šaligatviai – negali atsirasti perėjos. Šiuo metu Savivaldybė yra inicijavusi žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras tam, kad būtų galima suformuoti sklypą ir suprojektuoti saugią ir patogią gatvę visiems – tiek vairuotojams, tiek pėstiesiems – su šaligatviais bei perėjomis“, ‒ teigiama Savivaldybės Viešųjų ryšių ir bendradarbiavimo skyriaus atsiųstame redakcijai atsakyme.


Parengė
Monika CALZONAITĖ

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių