„Bangos“ redakcijoje – „Vaivorykštės“ informacijos sklaidos klubas

Autorės nuotr.: Gargždų „Vaivorykštės“ informacijos sklaidos klubas su laikraščio redaktore V. Butkuviene.

Praėjusią savaitę „Bangos“ redakcijos duris pravėrė ir į svečius užsuko Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos informacijos sklaidos klubo nariai, lydimi mokytojos Giedrės Jakaitės. Apie žurnalisto kasdienį darbą, tikslus, sunkumus ir galimybes jiems papasakojo laikraščio redaktorė, Nacionalinės rajonų ir miesto laikraščių leidėjų asociacijos valdybos pirmininkė Vilija Butkuvienė ir žurnalistė, portalo www.gargzdai.lt turinio redaktorė Agnė Adomaitė, kuri pati į laikraštį pradėjo rašyti dar būdama taip pat „Vaivorykštės“ gimnazistė.


Subūrė komandą
Gimnazijos vokiečių kalbos ir etikos mokytoja G. Jakaitė pasakojo, kad žurnalistų klubas gimnazijoje veikia jau seniai, anksčiau jį kuruodavo lietuvių kalbos pedagogės, tačiau dėl didžiulių darbo krūvių ši veikla buvo pristojusi. „Pati pradėjau dirbti praėjusiais metais, dar nepažinojau mokinių, todėl negalėjau burti kolektyvo, tačiau per laiką įsiliejau į gimnazijos bendruomenę, susipažinau su mokiniais. Bendravome su Ferdinando Kelkio premijos „Jaunasis publicistas“ laureate Daniele Domeikyte, ji užsiminė, kad norėtų būti žurnalistė, tad pasiūliau kartu kurti komandą“, – prisimena G. Jakaitė. Šiuo metu informacijos sklaidos klubą sudaro maždaug 12 gimnazistų. „Pakvietėme tuos, kuriems įdomu rašyti, kurie nori pasimatuoti žurnalisto profesiją, pradžioje prisijungusiųjų buvo daug, dabar dalis nubyrėjo, tačiau tai natūralu“, – pastebėjo pašnekovė. Anot jos, sklaidos klubas išlieka atviras ir dabar dar yra galimybių norintiesiems prisijungti. Pati mokytoja Giedrė turi nemažai žurnalistinės patirties. „Rašiau į Kauno studentų laik­raštį „Savas“ (jis buvo platinamas ir sostinėje), po metų tapau redaktorės pavaduotoja, o po to – vyriausiąja redaktore. Šia veikla užsiėmiau visus studijų metus“, – dėstė G. Jakaitė. Kai ji persikraustė į Vilnių, dirbo „Alfa media“ redakcijoje, kur buvo atsakinga už užsienio žvaigždžių rubriką. Daugiausia tekdavo versti tekstus iš kitų kalbų, Giedrei tai nebuvo problema, nes ji moka vokiečių, anglų, rusų kalbas.


Stulbinanti įvairovė
„Vaivorykštės“ gimnazistai jau lavina žurnalistinius įgūdžius. „Pavyzdžiui, antradienį jiems pristačiau žurnalistikos žanrus, kokie jie, kuo skiriasi ir pan. Svarbu, kad gimnazistas žinotų, kaip pristatyti mokinio laimėjimus, o kaip atlikti tiriamąjį darbą, nuo ko pradėti, kokius klausimus užduoti ir pan. Turime bendrą grupę, kurioje pasiūlau temų, o gimnazistai pasirenka, kas jiems arčiau širdies“, – pasakojo mokytoja Giedrė. Anot jos, vėliau darbas vyksta labiau individualiai. Mokinys parašo tekstą ir jį atiduoda redaguoti, vėliau kartu lyginami abu variantai, įvertinama, kur ir kaip galima tobulėti, kokių klaidų vengti ateityje. Informacijos sklaidos klubas turi savo paskyrą „Oficialios Vaivos naujienos“ tiek feisbuke, tiek instagrame. Informacija viešinama ir gimnazijos internetinėje svetainėje.
Redakcijoje apsilankiusius žurnalistikos paragauti norinčius gimnazistus – Danielę Domeikytę, Agnę Gečaitę, Vytę Pužaitytę, Titą Vilimą, Patriciją Bernotaitę – domino, koks yra realus žurnalisto darbas. Tiek redaktorė V. Butkuvienė, tiek A. Adomaitė akcentavo, kad norintieji dirbti žurnalistais pirmiausia turi išsiskirti smalsumu, domėtis vietos, šalies, pasaulio įvykiais. Žurnalisto profesija pateikia vis naujų iššūkių: vieną dieną gali tekti bendrauti su LR prezidentu, o kitą – su kaimo gyventoju, kuris skundžiasi duobėtu keliu. Tai įvairovė stulbinanti! Apie 80–90 proc. visų redakciją pasiekiančių skundų yra susiję būtent su problemomis dėl infrastruktūros, dažniausiai – prastų kelių. Šiuolaikinis žurnalistas ne tik rašo, tačiau kartu ir fotografuoja, kuria socialinių tinklų turinį ir pan. Pabrėžta, jog įgyti puikūs lietuvių kalbos įgūdžiai šiais laikais labai svarbūs, jie būtini ir laikant lietuvių kalbos ir literatūros valstybinį brandos egzaminą, todėl tie mokiniai, kurie lavina kūrybinio rašymo įgūdžius, visada turės pranašumą. „Bangos“ redakcija pakvietė gimnazistus rašyti į vietos laikraštį, tobulinti savo įgūdžius, plėsti pažinčių ratą – tai pravers ateityje ir nesvarbu, ar gimnazistai apsispręs eiti žurnalisto keliu.
„Mokiniams buvo labai įdomu susipažinti su šia profesija iš arčiau, daug kas galvoja, kad mažesniame mieste nelabai yra ką veikti, tačiau pamatė, kad nebūtina vykti į didmiestį norint kažko pasiekti žurnalistikoje. Dabar puiki proga pasitikrinti, ar ši specialybė vienam ar kitam gimnazistui tinka“, – neabejoja G. Jakaitė.


Agota BENDORAUSKIENĖ

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių