Breiko šokėjų talentą atskleisti padėjo sutanos
Gargždų vaikų ir jaunimo laisvalaikio centro breiko studija jaunuoliams tampa tramplinu į didžiąją teatro sceną. Taip nutiko breiko grupės „G-Town“ atstovams Deividui Čelkiui ir Audriui Gimžauskui, vaidinantiems dviejų dalių šokio spektaklyje pagal žymųjį Vinco Mykolaičio-Putino romaną „Altorių šešėly“. Jaunuoliai šokio judesiu persikūnijo į mišių patarnautojus ir taip visam laikui įėjo į Klaipėdos muzikinio teatro istoriją.
Rimčiausias pasiūlymas
Didžioji teatro scena breiko studijai nėra naujiena. Studijos vadovė Enrika Stropienė priminė, kad jos ugdomi jaunuoliai vaidino jau trečiame Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro spektaklyje. Dar 2010 m. penki šokėjai pasirodė humoristinėje pasakoje „Šokolado legenda“, pernai keturi breikeriai šoko šokio spektaklyje „Žvaigždėta pilnatis“. Šiemet dviem vaikinams buvo pasiūlyti turbūt rimčiausi iki šiol vaidmenys šokio spektaklyje „Altorių šešėly“ pagal V. Mykolaičio-Putino romaną. Dar prieš pasirodant spektakliui, teatro kritikai kūrinį įvertino kaip ypač vykusią klasikos metamorfozę. Juolab kad libretą spektakliui kūrė garsi rašytoja, aktorė ir režisierė Birutė Mar. Gargždiškiams šokėjams puikiai sekėsi dirbti ir su spektaklio režisieriumi Ramūnu Kaubriu bei choreografu Aurelijumi Liškausku.
Nekasdienes galimybes vaidinti ir šokti su profesionalais gargždiškiams atvėrė Klaipėdoje veikianti breiko studija „Funky hause“, vadovaujama Mantvydo Žilinsko. Choreografas padeda treniruotis vyresniesiems Laisvalaikio centro šokėjams ir pats bendradarbiauja su Muzikiniu teatru.
Romano dar neskaitė
Spektaklyje „Altorių šešėly“ prireikus dviejų bažnyčios patarnautojų, minėtos studijos vadovui nekilo abejonių, jog pagrindiniam veikėjui klierikui Liudui Vasariui galėtų „padėti“ Audrius ir Deividas. Šis siūlymas tiko ir choreografai.
E. Stropienė šmaikštavo, kad tamsūs, panašiai nuaugę ir gero veido vaikinai buvo labiausiai panašūs į kunigėlius.
Tačiau patiems breikeriams vaidmuo nebuvo iššūkis. Jiems didesnį nerimą kėlė tai, kaip seksis breiko žingsnius iškeisti į baletą. Pripratę suktis ant galvų, vaikinai turėjo išmokti plastiškų šokių klasikos judesių. „Per pirmąsias repeticijas jutome šoką. Tačiau išmokome“, – patikino penkiskart rodytame spektaklyje jau suvaidinę gargždiškiai. Jie šoko Klaipėdoje, Plungėje ir Šilalėje.
Vaikinų vaidmuo nebuvo epizodinis. Jiems dažnai teko pasirodyti pirmajame spektaklio veiksme bei poroje epizodų antrajame. „Pirmajame veiksme turėjome šokti bendrose kombinacijose – buvome apsirengę sutanomis, antrajame veiksme vaidinome Kauno inteligentijos pobūvio ir Liucės laidotuvių scenose. Reikėjo ne tik šokti, bet pasitelkti ir šiek tiek vaidybos“, – pasakojo vaikinai.
Jiedu dar nėra skaitę žymiojo „Altorių šešėly“. „Vaivorykštės“ gimnazijoje besimokančiam D. Čelkiui kūrinį skaityti reikės kitąmet – 11-oje klasėje. A. Gimžauskas „Kranto“ pagrindinėje mokykloje dar tik aštuntokas. Vaikinai viliasi, kad mokytojai bus supratingi ir nepyks dėl praleistų pamokų – savaitę prieš spektaklį jiedu nebuvo mokykloje, mat intensyviai repetavo.
Šokio spektaklis buvo rodomas praėjusią savaitę. Jį Klaipėdos muzikiniame teatre dar bus galima pamatyti gegužės 3 d.
A. VALAIČIO nuotr.: D. Čelkys (kairėje) ir A. Gimžauskas spektaklyje pirmą kartą išbandė jėgas klasikinio šokio stiliumi. Tačiau breiko studijos pas vadovę E. Stropienę į baletą tikrai nekeistų.