„Minijos“ dešimtukininkus įkvepia ateities svajonės
Puikiai mokytis svajoja daugelis, tačiau pavyksta ne visiems. Gargždų „Minijos“ progimnazijoje dešimtukais pirmąjį pusmetį baigė septyni 5–8 klasių mokiniai. Kas jiems įtvirtino mokslo prioritetą ir kas motyvuoja siekti aukščiausių rezultatų, su dešimtukininkais kalbėjome saulėtą pavasario popietę.
Sieks kardiologės profesijos
8e klasės mokinė Enrika Jančauskytė pasakojo, kad užsibrėžtų tikslų siekimas ją lydi jau seniai. „Dar mokydamasi septintoje klasėje pradėjau domėtis, ką norėčiau studijuoti. Kadangi mano brolis turi širdies ydą, tai mane paskatino domėtis medicina – kardiologija“, – atvirai sakė Enrika. Ją nuo vaikystės traukė medicina, jai net patikdavo važiuoti pas gydytoją. „Žinau, kokių mokymosi dalykų labiausiai reikia, tad jiems ir skiriu daugiausia dėmesio. Tai biologija, chemija, matematika, kuri man net nelabai sekasi, bet įdedu daug pastangų ir galutinį rezultatą vis tiek pasiekiu“, – džiaugėsi „Minijos“ aštuntokė.
Enrika svajoja studijuoti Vilniuje ir ši svajonė ją labiausiai motyvuoja: „Nesu iš tų mokinių, kuriems pakanka užmesti akį ir jie viską atsimena, aš turiu įdėti darbo, skirti laiko.“ Anot jos, mama tikrai per daug „nespaudžia“ ir jokios tragedijos namuose nėra, jei gauna blogesnį pažymį. „Tačiau pati sau keliu aukštus reikalavimus ir jei nepavyksta gauti gero balo, pati graužiuosi“, – sakė Enrika.
Padeda tikslingas laiko planavimas
„Man kol kas užtenka aktyviai klausytis pamokose ir beveik 100 proc. visą informaciją įsimenu. Džiaugiuosi, kad turiu tokius genus“, – pasakojo Mantė Jakavičiūtė, kuri mokosi 6a klasėje. Ateityje ji norėtų būti drabužių dizainere ir dabar piešia įvairius eskizus. „Taip pat lankau šokius Klaipėdoje, dainavimą progimnazijoje. Tad tikrai turiu laiko ir sau“, – akcentavo Mantė.
Ne vienoje olimpiadoje prizininku tapęs ir pirmąjį pusmetį dešimtukais baigęs Pijus Dumbrauskas (8a), atrodo, paroje turi daugiau valandų nei įprasta. Mat jis jau aštuonerius metus lanko Juozo Karoso muzikos mokyklą, pirmiausia mokėsi dainavimo, dabar įvaldė fortepijoną. Šie metai yra baigiamieji, tad tam reikia skirti atitinkamą dėmesį. „Labai sunku viską suderinti, bet visur suspėti padeda disciplina, tikslus laiko paskirstymas“, – teigė jis. Pijus pabrėžė, kad puikiai mokytis jį motyvuoja ateities siekiai. Jį domina medicina, galimai neurochirurgija, bet dar nėra galutinai apsisprendęs, kurias studijas galbūt rinksis Anglijoje.
Įkvepia sektini pavyzdžiai
8a klasėje besimokanti Vaiva Rimkutė patikino, kad tėvai motyvuoja, tačiau ji mokosi dėl savęs. Mergina nėra apsisprendusi, kurią profesiją rinksis ateityje, tačiau sekasi visi dalykai, ypač patinka chemija, tad galbūt suks medicinos keliu. Ji taip pat randa laiko ir veiklai Lietuvos moksleivių sąjungos Gargždų padalinyje.
Daug produktyvių valandų Lietuvos moksleivių sąjungos padalinyje praleidžia ir Agnė Pučinskaitė, 8c klasės mokinė, kuri taip pat pirmąjį pusmetį baigė vien dešimtukais. „Tiesiog nuo mažumės žinau, kad pirmiausia yra pamokos, o visa kita – po to“, – teigė ji, laisvalaikiu lankanti lauko tenisą, mėgstanti vesti renginius. Agnė pasakojo, kad ateityje norėtų būti ekonomiste, ją ypač įkvepia jos krikšto mama Sonata Gutauskaitė-Bubnelienė, kuri šiuo metu yra SEB banko vadovė. Stiprus pavyzdys yra šalia.
Dar labiau motyvuotų… kelionė
„Dar kai lankiau darželį, norėjau kažko daugiau“, – pasakojimą apie save pradeda 6c klasėje besimokanti Paulina Meškytė. Ji teigia nežinanti, kuo dirbs ateityje, tad dabar skiria atitinkamą dėmesį visiems mokomiesiems dalykams. „Sunkiausia – matematika, tad jai turiu skirti daugiau laiko. O yra ir dalykų, kur užtenka mažai pastangų. Aišku, turiu laiko ne tik mokslams, bet lankau ir dviračių būrelį jau trejus metus“, – sakė Paulina.
7d klasės mokinė Ema Mockutė prisiminė, kad pradinėse klasėse ją labai „spaudė“ mokytis tėvai: „Mano mama mokytoja, tai iškart buvo keliami aukštesni standartai. Tačiau po pradinių klasių pati norėjau išlikti tame aukštesniajame lygmenyje, tad tenka įdėti pastangų. Svajoju apie tokį gyvenimą, kad galėčiau laisvai keliauti, pažinti pasaulį ir mėgautis gyvenimu, dėl to dabar investuoju savo laiką į mokymąsi.“
Dešimtukininkai, paklausti, kas juos motyvuotų dar labiau mokytis, atsakė, jog kaip prizas galėtų būti kažkokia ekskursija, pavyzdžiui, į Lenkijos istorinius objektus ar Taliną.
KOMENTARAI
Gargždų „Minijos“ progimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymai Ramunė BALSYTĖ: „Progimnazijos bendruomenė džiaugiasi ne tik dešimtukininkais, bet ir kitais labai gerai besimokančiais mokiniais. Iš viso devintukais ir dešimtukais pirmąjį pusmetį baigė 46 progimnazijos mokiniai (5–8 kl.). Didžiuojamės ir šių mokinių pasiekimais. Beje, tarp tų 46 yra ir tokių mokinių, kurie turi tik 1 ar 2 devintukus. Todėl reikia tik dar labiau pasistengti. Praktika rodo, kad metiniuose įvertinimuose dešimtukininkų daugėja. Praėjusius mokslo metus dešimtukais baigė 11 mokinių. Šiuo metu progimnazijoje vyksta diskusijos dėl to, kaip padėkoti mūsų puikiai ir labai gerai besimokantiems mokiniams ir motyvuoti juos siekti vis geresnių rezultatų. Tačiau tikrai negalime nepastebėti ir tų mokinių, kurie puikių rezultatų pasiekia sporte, mene ir kitose pačiose įvairiausiose mokinį dominančiose veiklose.“
Gargždų „Minijos“ progimnazijos tarybos pirmininkė Laura LATAKIENĖ (tėvų atstovė): „Jau antrus metus progimnazijos tarybos susirinkimuose akcentuoju darbo su gabiais mokiniais svarbą. Įprasta, kad vis kalbame apie prastai besimokančiuosius ir kaip juos paskatinti, motyvuoti, o gabiausieji esą ir taip motyvuoti, gabūs. Tačiau svarbu skirti jiems atitinkamą dėmesį. Ar tai būtų garbės lenta, ar tai būtų ekskursija, ar tai būtų papildomos konsultacijos aukštesniojo lygio mokiniams – būtina apsvarstyti pačias įvairiausias priemones, formas. Jei reikia, ieškoti finansavimo šaltinių, išbandyti visas galimybes. Mano manymu, labai svarbu komunikuoti su pačiais mokiniais ir išgirsti jų lūkesčius bei poreikius, kas juos konkrečiai paskatintų ir džiugintų.“
Agnė ADOMAITĖ
Autorės nuotr.