Darbas įvertintas – dvi pirmos vietos Lietuvoje

Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijoje yra smalsių, motyvuotų mokinių, vis daugiau gimnazistų yra neabejingi aplinkai, įsitraukia į projektinę veiklą, domisi mokslo naujovėmis. Birželio mėnesį nuotoliniu būdu vyko respublikinis VILNIUS TECH nuotolinio ugdymo platformos „Ateities inžinerija“ konkursas, kuriame dalyvavo mokiniai iš visos Lietuvos. Šiame konkurse ir mūsų gimnazijos mokiniai pristatė du darbus, kurie laimėjo pirmąsias vietas.

Pirmos klasės gimnazijos mokiniai Domas Petrusevičius, Neila Montvydaitė-Pivoriūtė, Vasarė Gedmintaitė, Raminta Kuprytė konkurse biomedicinos inžinerijos tematika pristatė darbą „Pelytė paramedikė – kūno temperatūros ir pulso matuoklis“.

Pirmos klasės gimnazijos mokiniai Domas Petrusevičius, Neila Montvydaitė-Pivoriūtė, Vasarė Gedmintaitė, Raminta Kuprytė konkurse biomedicinos inžinerijos tematika pristatė darbą „Pelytė paramedikė – kūno temperatūros ir pulso matuoklis“. Gimnazistų tikslas buvo suprojektuoti pulso ir kūno temperatūros matuoklį, parenkant dizainą, kuriuo būtų patogu matuoti pulsą bei kūno temperatūrą net mažamečiams vaikams. Visus mokslo metus mokiniai atsakingai dirbo prie šio projekto: analizavo literatūrą apie žmogaus pulsą ir kūno temperatūrą, aiškinosi, kaip sujungiami pulso ir kūno temperatūros jutikliai. Komandos nariams pavyko sujungti laidus naudojant virtualią programą. Visi gerai suprato bei pritaikė dėstytojo AI svetainėje pateiktą informaciją. Gimnazistas D. Petrusevičius nuotoliniu būdu per zumą nuolat konsultavosi su VILNIUS TECH dėstytoju Donatu Lukšiu. Parašė testinį kodą ir sujungė kūno temperatūros ir pulso matuoklius. Prijungus matuoklius prie sistemos buvo galima išmatuoti žmogaus pulsą ir kūno temperatūrą. Kuriant dizainą buvo pagalvota apie tai, kad prietaisas būtų patrauklus ne tik suaugusiesiems, bet ir mažiems vaikams, todėl buvo nunerta pelytė, patalpintas arduino. Pelytės nosytėje įdėti kūno temperatūros ir pulso matuoklių jutikliai, o jos uodegytę prijungus prie kompiuterio galima atlikti matavimus. Konkurso metu gimnazistė Neila puikiai pristatė projektą, Vasarė nesutriko atsakinėdama į komisijos pateiktus klausimus. Džiaugiuosi, kad komisijos nariams labai patiko mūsų darbas, jo idėja ir buvo įvertintas – mokiniai tapo nugalėtojais.

Taip pat galima pasidžiaugti antru darbu „Bioplastikos gaminimas ir jo savybių tyrimas“, kuris buvo pristatytas teminėje grupėje „Ateities miestas: aplinkos apsauga“ ir užėmė pirmąją vietą šalyje. Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos mokiniai rūpinasi aplinka, jaučia atsakomybę už savo elgesį gamtoje ir ieško ekologinių problemų sprendimo būdų. Neefektyvus plastiko rūšiavimas jau tapo grėsminga globalinė problema: dėl nerūšiuojamo plastiko susidaro didžiuliai sąvartynų kalnai, vandenynuose – plastiko salos. Siekdamos bent šiek tiek prisidėti prie ekologinės problemos sprendimo gimnazijos trečios klasės mokinės Aušrinė Anužytė ir Enrika Jurjonaitė pasirinko temą apie bioplastiką, ieškojo alternatyvų įprastiniam, kasdieniniame gyvenime naudojamam plastikui. Mokinės analizavo biologiškai skaidžių ir plastikinių maišelių paplitimą ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje. Pagamino bioplastiką namų sąlygomis, ištyrė jo tirpumą vandenyje, esant skirtingai temperatūrai, aiškinosi bioplastiko ir paprasto plastiko irimo trukmę dirvožemyje. Taip pat mokinės iš savo pagaminto bioplastiko pagamino papuošalų. Atlikus darbą paaiškėjo, jog bioplastiko maišeliai dar yra nepopuliarūs, daugiau dėmesio skiriama maišelių gaminimui iš perdirbto plastiko. Pagamintas bioplastikas greičiausiai ir geriausiai ištirpsta karštame vandenyje, o blogiausiai vėsiame ir lengvai rūgštiniame vandenyje. Pagamintas bioplastikas suyra per 3 savaites, nepalieka pėdsakų dirvožemyje, o paprastas plastikas nesuiro, nepakeitė savo tekstūros. Gimnazistės džiaugėsi, jog jų pagamintas bioplastikas yra plastiškas, plačiai galima panaudoti papuošalų, maišelių, dekoracijų gamybai.

Džiaugiuosi savo mokiniais, nebijančiais išbandymų, jų atsakingumu ir nuoširdžiai sveikinu juos, dirbusius ir pasiekusius tokių aukštų rezultatų. Taip pat noriu padėkoti gimnazistų tėvams už palaikymą, padrąsinimą, vykdant šiuos projektus. Juk seniai žinoma tiesa – vaiko augimas prasideda šeimoje, kur būtent tėvai skatina vaikus veikti, domėtis, kūrybiškai bei kritiškai mąstyti. Kviečiu ir kitus mokinius įsitraukti į projektinę veiklą, ieškoti idėjų ir jas ryžtingai įgyvendinti, o vėliau džiaugtis pelnytais įvertinimais.

Raimonda KUNDROTIENĖ

Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos biologijos mokytoja metodininkė

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių