„Dituvoje“ užkliuvo prekybos centro reklama
„Kas svarbiau: reklama ar žmonių saugumas?“ – tokį klausimą uždavė „Dituvos“ sodininkų bendrijoje vasarojęs Povilas Šileika. Jo nuomone, prieš 8 mėnesius pastatytas prekybos centras „Rimi“ neatsakingai įrengė reklaminį stendą. Esą šis blaško pėsčiųjų ir vairuotojų dėmesį. Išgirdę tokias pastabas specialistai ir bendrijos atstovai tik traukė pečiais, kol paaiškėjo, kad reklama šalia gatvės oficialiai dar nesuderinta.
„Prieš keletą mėnesių pačiame automobilių stovėjimo aikštelės pakraštyje, ant pakelės griovio krašto, išdygo palyginti nemažas parduotuvės „Rimi“ reklaminis stendas, savo sparnus išskėtęs vos ne iki važiuojamosios Nidos gatvelės dalies. Kadangi šioje vietoje (ypač turgaus dienomis) vaikšto labai daug pėsčiųjų ir gatvele važiuoja nemažai automobilių, šis šalia kelio įrengtas reklaminis stendas net nenorom į save atkreipia tiek pėsčiųjų, tiek vairuotojų dėmesį ir tuo pačiu mažina ir vienų, ir kitų saugumą“, – savo nuomonę „Bangai“ atsiųstame laiške dėstė P. Šileika.
„Bangos“ skaitytojas neabejoja, kad „Rimi“ reklaminio stendo įrengimo vieta turėjo būti suderinta su sodininkų bendrijos pirmininku ir su rajono Savivaldybės eismo saugumą kontroliuojančios tarnybos atstovu. „Nesinori tikėti, kad sodininkų bendrijos pirmininkas, būdamas atsakingas ir už saugių sąlygų eismui bei pėstiesiems sudarymą jam patikėto teritorinio vieneto ribose, galėjo sutikti, kad reklaminis stendas būtų įrengtas prie pat judrios, transporto ir pėsčiųjų gausiai lankomos gatvelės. O pastebėjęs, kad reklaminis stendas vis dėlto išdygo prie pat važiuojamosios kelio dalies, zonoje, kur intensyvus ir pėsčiųjų judėjimas, ypač turgaus dienomis, privalėjo nedelsdamas pareikalauti prekybos centro „Rimi“ administracijos reklaminį stendą nukelti bent tokiu atstumu nuo gatvės, kokiame yra prekybos centro statinio fasadinė siena. Ten įrengto stendo informatyvumas nebūtų nė trupučio mažesnis“, – įsitikinęs P. Šileika. Jis svarstė, galbūt laukiama pirmo nelaimingo atsitikimo ir tik tada bus imamasi veiksmų stendą patraukti į kitą vietą.
Naudodamasis proga P. Šileika užsiminė ir apie kitą didžiausios Vakarų Lietuvoje sodininkų bendrijos problemą – siauromis gatvelėmis greit lekiančias mašinas. Bendrijoje jis teigė nematęs nė vieno ženklo, žyminčio gyvenvietę, taigi ir greičio apribojimai čia neaiškūs. Esą tik įvažiavus į bendriją ir išvažiuojant iš jos yra greitį ribojantys ženklai. Bet P. Šileika įsitikinęs, kad pagal Kelių eismo taisykles jie galioja iki pirmosios sankryžos. Taigi kokiu greičiu važiuoti toliau – vairuotojų sąžinės reikalas.
Bendrija niekuo dėta
„Tai privati, išpirkta teritorija ir tuos reklaminių stendų reikalus kontroliuoja konkretūs specialistai. Manau, kad čia viskas teisėta. Iš bendrijos jokio sutikimo, parašo nereikėjo. Neįsivaizduoju, kam čia gali trukdyti. Bendrija nėra gavusi jokio skundo dėl šito ženklo“, – situaciją komentavo „Dituvos“ sodininkų bendrijos pirmininko pavaduotojas Vytautas Statkus. Esą ženklas įtvirtintas stabiliai, tad nugriūti negresia, o kam nors užkliūti – juo labiau. Pirmininko pavaduotojas siūlė pažiūrėti į „Akropolio“ reklaminį stendą uostamiestyje, kuris savo pločiu gerokai lenkia bendrijoje esantį „Rimi“ ženklą, bet avarijų nesukelia. Be to, pėsčiųjų situaciją Nidos gatvėje bendrija ruošiasi pagerinti – griovio vietoje ateityje ketinama tiesti šaligatvį.
„Rimi“ atstovė spaudai Giedrė Bielskytė „Bangai“ aiškino, kad reklaminio stendo vieta buvo numatyta statybos techniniame plane, kuris patvirtintas Klaipėdos rajono savivaldybėje. „Stendas pastatytas ten, kur ir buvo numatyta jo vieta. Jis įtvirtintas, kad būtų saugus važiuojančiam transportui ir praeiviams. Kiek man žinoma, su sodininkų bendrija stendo derinti pagal galiojančią tvarką nereikėjo, o Savivaldybė, kaip minėjau, statybos techninį planą patvirtino“, – teigė prekybos centro atstovė.
Rinkliavos nemoka
Savivaldybės administracijos Leidimų ir sąvadų skyriaus vedėja Daiva Dilytė patikslino, kad leidimo išorinei reklamai „Rimi“ neturi. Esą statybos techninio projekto neužtenka, nors jame ir numatyta esamo stendo vieta. Norėdami gauti leidimą konkrečiai išorinei reklamai, centro atstovai turės iš naujo derėtis su institucijomis. „Rimi“ atstovė G. Bielskytė vėliau patikslino, kad tik dabar tvarkomi dokumentai išorinės reklamos leidimui gauti. Anot D. Dilytės, stendo tinkamumą vertins policijos atstovai ir kelio savininkas – šiuo atveju tai yra Savivaldybė. Tiesa, būsimos reklamos vietą techniniame projekte jį tvirtinusios institucijos matė ir priekaištų neturėjo.
Visgi paaiškėjo, kad keletą mėnesių ties prekybos centru reklaminis stendas kabo nelegaliai – savininkai nemoka rinkliavos už išorinę reklamą. Pagal Klaipėdos rajone galiojančią tvarką rinkliava siekia 4,30 Eur už 1 m² reklamos ploto.
- „Dituvos“ sodininkų bendrijos pirmininkas Tadas Vaitkus svarstė, gal laiško autorius per aštriai reaguoja į eismo situaciją bendrijoje. „Abiejuose įvažiavimuose į bendriją yra ženklas „Zona 40“. Toks greitis galioja ne iki sankryžos, o visoje teritorijoje. Bendrijoje yra 240 gatvelių, tad įrengti greitį ribojančių ženklų ties kiekviena tikrai negalime. Per šiuos metus bendrijoje įvyko tik vienas eismo įvykis, kai mašina partrenkė į kelią išbėgusią mergaitę. Vasarą pas mus visada budi policijos ekipažas, kuris prižiūri ir situaciją keliuose“, – dėstė T. Vaitkus. Anot jo, vietiniai gyventojai greičio ribojimus žino: „Pavyzdžiui, visą mėnesį vykdėme kelių asfaltavimo darbus, todėl greitis buvo ribojamas iki 30 km/h. Apie tai skelbėme internetinėje svetainėje, taip pat išsiuntinėjome gyventojams SMS žinutes, nes turime tokią telefoninę sistemą“.