Gargždiškis įsiūbuoja kibernetinio saugumo revoliuciją:pritraukė 4 mln. GBP investiciją

Nuotr. iš „Bangos“ archyvo: dviejų talentų tandemas – gargždiškis Alesis Novik (dešinėje) ir Andrius Šutas – įsitikinę, kad ateityje įprasti internetiniai slaptažodžiai išnyks, juos pakeis kompleksas priemonių, atpažįstančių vartotoją iš judesių, balso, veido.

 

Perversmą kibernetinio saugumo srityje žadėjęs buvęs Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazistas, dabar Londone gyvenantis Alesis Novik laikosi savo žodžio. Jo ir dar vieno bendraminčio Andriaus Šuto įkurta bendrovė „AimBrain“ gavo 4 mln. GBP siekiančią rizikos kapitalo investiciją, kuri užtikrins bendrovės plėtrą ir tolimesnį progresą.

Slaptažodžiams – grėsmė išnykti

Talentų tandemas kuria bio­metrinę platformą mobiliems įrenginiams. Dar prieš metus „Bangos“ kalbintas Alesis juokėsi, kad eiliniams žmonėms paprastai būna sudėtinga paaiškinti, kuo jie verčiasi. „Kitais žodžiais tariant, leidžiame savo klientams įsitikinti, ar jų vartotojai iš tiesų yra tie, kuo prisistato. Tai suprasti mums padeda informacija apie mobiliojo telefono mygtukų spaudymo greitį, stiprumą ir t. t.“, – tuomet aiškino jis.

Šiuo metu „AimBrain“ yra gerokai pasistūmėjusi į priekį. „Kurti platformą pradėjome su judesio biometrika. Tačiau šiandien biometrinei tapatybei atpažinti jau galime pasitelkti ne tik vartotojo judesių analizę, bet ir jį identifikuoti pagal balso, veido parametrus. Žmogus gali kalbėti bet kokiu mikrofonu, naudotis kokiu tik nori išmaniuoju telefonu ar nešiojamuoju kompiuteriu. Vartotojas veidą ir balsą registruojasi tik vieną kartą, pavyzdžiui, kai ateina atsidaryti banko sąskaitą“, – dėstė Alesis.

Anot jo, bendrovė pagal kompleksą priemonių padeda finansų institucijoms, pavyzdžiui, bankams, nuspręsti, ar vartotojui leisti atlikti piniginę perlaidą, ar pareikalauti papildomo veido, balso ar kitokio atpažinimo. „AimBrain“ taikoma metodika labai veiksminga, tad yra didžiulė tikimybė, kad įprasti internetiniai slaptažodžiai visiškai išnyks.

Pasaulinio lygmens komanda

Edinburge dirbtinio intelekto studijas baigęs A. Novik teigia, kad dabartinė 4 mln. GBP investicija, gauta iš Jungtinės Karalystės rizikos kapitalo fondų valdytojos „BGF Ventures“, padės išplėsti pasaulinio lygmens komandą ir įtvirtinti bendrovę kaip šios srities lyderę. Jau dabar „AimBrain“ turi pardavimų biurus Jungtiniuose Arabų Emyratuose ir Afrikoje.

Paklaustas, su kokiais bankais bendradarbiauja, A. Novik atsakė: „Turime apie 10 smulkaus ir vidutinio verslo klientų. Orientuojamės į pažangiausius bankus, bet pardavimo jiems ciklai trunka ilgiau. Iki metų pabaigos tikimės tarp klientų turėti 5 stambius bankus.“

Priminsime, kad „AimBrain“ dar prieš pusantrų metų buvo pritraukusi 480 tūkst. eurų investiciją. „Atsirado investuotojai, kurie įsigijo mūsų akcijų“, – tuomet aiškino Alesis. Akivaizdu, jog vartotojų atpažinimo klausimas XXI amžiaus informacinėje visuomenėje tampa prioritetinis ir revoliucija šioje srityje neišvengiama.

Gargžduose užaugęs Alesis savo ateitį regi užsienyje. Jis tvirtina čia nematąs galimybių: rinkos, potencialių klientų. O Londonas yra finansų centras Europoje. „Jei reikėtų vykti ir į JAV, nematau tam kliūčių, „neprisirišu“ prie gyvenamosios vietos“, – atvirai prisipažino pašnekovas. Paskutinį kartą Gargžduose jis buvo prieš porą mėnesių – dalyvavo mamos jubiliejaus šventėje. O dabar ketina grįžti tik per šv. Kalėdas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių

Skip to content