Gebėjimas atsirinkti mėgstamus mokslus lemia sėkmę

Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijoje šiemet užderėjo puikūs pasiekimai net šalies mastu. Štai antrokas Eidenis Kasperavičius lietuvių kalbos ir literatūros olimpiadoje užėmė 3-iąją, o Gabrielė Čiunkaitė anglų kalbos olimpiadoje pelnė 1-ąją vietą. Taigi, „Jauniklių pastogė“ nusprendė pasikalbėti apie gabumus, veiklas ir olimpiadininkų ateities perspektyvas.

Vaikystės indėlis – svarbus

Vienas iš svarbiausių vaikystės uždavinių – susivokti, kokiems dalykams esi gabus. Eidenis pasakojo, jog tai įvyko jam net nejaučiant – jau nuo pradinių klasių „Kranto“ pagrindinėje mokykloje mokytojai pastebėjo, kad jam gerai sekasi pamokose. Tad kviesdavo dalyvauti įvairiuose konkursuose, olimpiadose. „Atėjus mokytis į „Vaivorykštę“ kartojosi tokia pati istorija, tik šį kartą pats to tikėjausi ir pats siūliausi visur dalyvauti“, – mintimis dalijosi talentingas gimnazistas.

Gabrielė sakė pati suvokusi, jog jai labiau sekasi ne tikslieji, bet socialiniai ir humanitariniai mokslai, tad daugiau skyrė dėmesio būtent šioms sritims. Mergina teigė, jog nuo pat mažens yra savarankiška, todėl tėvų pagalbos ruošiantis beveik nereikėjo. „Esu individualistė, tad visada stengiuosi dirbti pati“, – prisipažino gimnazistė. Eidenis pasakojo, kad jo mama yra pradinių klasių mokytoja, todėl prie jo pasiekimų prisidėjo skatinimas vaikystėje skaityti knygas ir kitaip lavinti įgūdžius.

Ir laisvalaikiu lavinasi

Paklausti, ar skiria daug laiko namų darbams ir ar jo lieka pramogoms, abu gimnazistai teigė, jog abu tam nepalieka labai daug laiko. „Daugiau mokausi tiksliųjų mokslų, nes jie sekasi sunkiau, žinoma, atsiranda ir kitokių veiklų, tad šis darbas tampa antraeiliu planu“, – teigė Gabrielė.

Eidenis pamokų metu lengvai įsisavina gautą informaciją, tad jis rimčiau ruošiasi tik prieš konkursus ar olimpiadas, todėl laisvo laiko tikrai lieka. „Po pamokų lankau sporto klubą, neformaliai savanoriauju Muzikos mokyk­loje, turiu ir kitų laisvalaikio pomėgių“, – pasakojo gimnazistas. Gabrielė ne ką mažiau užsiėmusi – mokosi ispanų, vokiečių kalbų, kurioms skiria bent po keletą valandų per savaitę, veda renginius, dalyvauja prezidentūros veikloje. „Naudojuosi įvairių konferencijų teikiama nauda, tad turiu keletą naujų projektų kitiems metams, kad galėčiau gimnazijoje pradėti naujų papildomų veiklų.“

Vilioja kūrybiškos profesijos

Likus keleriems metams iki studijų, pats laikas galvoti apie ateities profesiją. Abu gabūs ant­rokai teigė, jog jau žino, ką norėtų studijuoti – Eidenis suvokė, jog nemėgsta dalykų, kuriuos reikia mokytis atmintinai, pavyzdžiui, istorijos ar geografijos. „Man patinka kūryba, problemų sprendimas ir naujosios technologijos, todėl nusprendžiau studijuoti inžineriją. Dėl tikslios šakos kol kas nesu visiškai tikras, tačiau tikriausiai rinksiuosi elektronikos inžineriją“, – ateities planais dalijosi vaikinas. Gabrielė planuoja rinktis renginių organizavimą užsienyje, kadangi atskirai tokios specialybės Lietuvoje nėra. „Vėliau norėčiau grįžti į tėvynę, o jei nepavyks studijuoti svetur, stosiu į viešosios komunikacijos studijas. Nusprendžiau tai rinktis devintoje klasėje, nes gimnazijoje vyko karjeros dienos, o Studijų mugė padėjo galutinai apsispręsti dėl ateities planų“, – džiaugėsi mergina.

Svarbu pasitikėjimas ir patirtis

Abiejų gimnazistų pasiekimai respublikinėse olimpia­dose yra puikūs, tad „Jauniklių pastogė“ nusprendė išsiaiškinti jų sėkmės paslaptis. Gabrielei labiausiai padėjo pasitikėjimas savimi ir bendravimas su kitais. „Kalbėdama su aplinkiniais nusiraminu, dingsta baimė, nes būdama viena jaučiu didesnį jaudulį“, – prisipažino mergina. Ji taip pat teigė, jog prie laimėjimo prisidėjo ir jos patirtis olimpiadose, kadangi čia dalyvauja ne pirmą kartą. Olimpiada truko dvi dienas, pirmąją dieną ji rašė publicistinį tekstą pagal matytą vaizdo įrašą, o antrąją išsitraukė lietuvišką citatą monologui ir kalbėjo dialogą. Nors pati mergina ir prisipažino, jog paskutinę dieną nesisekė taip, kaip tikėjosi, tačiau išgirdusi esanti nugalėtoja labai džiaugėsi.

Eidenio sėkmės receptas taip pat patirtis. „Labiausiai padėjo tai, jog respublikinėje olimpiadoje dalyvavau antrą kartą, todėl žinojau, kokių užduočių galiu tikėtis.“ Jam taip pat pravertė tai, jog išmano Lietuvos istoriją, su kuria buvo susiję keli klausimai, bei pakankamai geras privalomųjų 9 bei 10 klasės literatūros kūrinių išmanymas. „Rašinio tema buvo panaši į „Ar idealai gali būti gyvenimo prasmė?“. Jį rašydamas rėmiausi Šventojo Rašto tobulos meilės idealu bei Igno Šeiniaus romanu „Kuprelis“. Nors gimnazistas ir jautėsi „pritempęs“ pastarąjį kūrinį, tačiau džiaugiasi, jog pavyko pelnyti prizinę vietą.

Robertas MACIUS

„Jauniklių pastogės“ korespondentas

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių