Gimnazistai – konkurso „Išradimai, keičiantys žmonijos gyvenimą“ laureatai

Lilija Vibrytė (IIa kl.) ir Domas Petrusevičius (IIc kl.) tapo šio konkurso laureatais, apdovanoti padėkos raštais ir asmeninėmis dovanomis.

Renesanso laikotarpiu, XIV  – XVII a., pasaulyje padaryti išradimai, turėję arba turintys lemiamą reikšmę pasaulio pažinimui, žmonijos darnaus vystymosi raidai ir tapę mums įprastos aplinkos dalimi.

 Gargždų ,,Vaivorykštės“ gimnazijos antros klasės mokiniai Lilija Vibrytė ir Domas Petrusevičius dalyvavo jau antrus metus Vilniaus Jono Basanavičiaus progimnazijos kartu su partneriais – Vytauto TECH –  rengiamame bendrojo ugdymo mokyklų 3-12 klasių mokinių kūrybinių darbų konkurse „Išradimai, keičiantys žmonijos gyvenimą“, kurio tikslas – skatinti mokinius domėtis visomis STREAM ugdymo sritimis, ugdyti kūrybišką požiūrį į gamtos ir tiksliuosius mokslus bei gebėjimus juos praktiškai taikyti, sprendžiant realaus pasaulio problemas. Konkursiniame darbe turėjo būti atskleista pasirinkto realizuoti išradimo kontekstas, poreikis, istorinė raida ir reikšmė darniajam vystymuisi, išradimo gaminio koncepcija, konstrukcijos, veikimo ir panaudojimo principai, sąsajos su STREAM dalykais, praktiškai pagaminamas bei pristatomas išradimo gaminys.

Mūsų gimnazijos mokiniai respublikiniame konkurse pristatė darbą ,,Termometras nuo Renesanso iki dabar”. Mokinius konsultavo biologijos mokytoja metodininkė Raimonda Kundrotienė. Rašydami darbą mokiniai domėjosi Renesanso metu padarytais išradimais, atskleidė termometro istorinę raidą, poreikį ir reikšmę žmogui. Jau 1592 metais Galilėjo Galilėjus sukonstravo temperatūros matavimo įrenginį – termoskopą. Mokiniai apžvelgė, kaip keitėsi termometrai, atskleidė jų įvairovę, nurodė termometrų cheminių medžiagų fizikines savybes ir jų veikimo principus. Tradicinių stiklinių termometrų, turinčių nedidelę gyvsidabrio arba spirito kapsulę, veikimas pagrįstas paprastu fizikos principu: termometrui šylant, jo viduje esantis skystis plečiasi ir kyla vamzdeliu, parodydamas matuojamą temperatūrą. Elektroninių termometrų veikimas paremtas termorezistoriais – matuojamas šylančio metalo laidumo elektrai kitimas, o bekontaktinio termometro  matavimai atliekami infraraudonųjų spindulių pagalba.    

Gimnazistai pagamino originalaus, patrauklaus vaikams dizaino kūno temperatūros matuoklį (termometrą). Darbo vertinimas vyko dviem aspektais: turinio kokybės (medžiagos moksliškumas; aprašymo išsamumas; pateikimo originalumas ir kūrybiškumas) bei darbo proceso organizavimo (veiklos sričių ir atsakomybių pasiskirstymo tarp komandos narių optimalumas; sėkmingo bendradarbiavimo veiksnių atskleidimas).

Didžiuojamės gimnazistais, tapusiais konkurso laureatais. Mokiniai apdovanoti padėkos raštais ir asmeninėmis dovanomis.    

Biologijos mokytoja Raimonda Kundrotienė

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių