Gimnazistai – „Žaliosios olimpiados odisėjos“ pusfinalyje
Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos mokinių komanda buvo pakviesta į „Žaliosios olimpiados odisėjos“ I etapo praktinės užduoties projektų pristatymą vertinimo komisijai. Norime pasidžiaugti, kad gimnazijos komanda pateko į pusfinalį. Surinkome 40 balų iš 45 galimų. Pagal patekusių į antrąjį turą (pusfinalį) esame 22 iš 96 dalyvavusių Lietuvos mokyklų.
Gimnazistės Areta Petrauskaitė ir Erika Pontežytė pristatė projektą „Darni aplinka ir emocinė sveikata“. Mokines parengė biologijos mokytoja metodininkė Raimonda Kundrotienė ir chemijos mokytoja Jurgita Gerulskienė.
Prieš rašant projektą pirmiausia reikėjo identifikuoti mokyklos bendruomenėje egzistuojančią problemą. Tam buvo atlikta mokinių apklausa. Paaiškėjo, jog daugiau kaip pusė gimnazijos mokinių akcentavo, jog karantinas, nuotolinis mokymasis turėjo įtakos jų emocinei sveikatai. Projekto tikslas – stiprinti mokinių emocinę sveikatą, kuriant darnią aplinką gimnazijoje. Numatyti ir projekto uždaviniai: 1. Plėtoti švietėjiškas aplinkosaugines iniciatyvas. 2. Vykdyti tiriamąją veiklą, išryškinant veiksnius, turinčius įtakos žmonių sveikatai. 3. Organizuoti kūrybines dirbtuves, kuriose pagamintos priemonės gerins mokinių emocinę sveikatą. 4. Kurti žaliąsias edukacines erdves. Švietėjiškos aplinkosauginės veiklos metu bus organizuojamos paskaitos, akcijos aplinkosauginėmis temomis. Aukštesniųjų klasių mokiniai mokys darželio vaikučius rūšiuoti atliekas. Kūrybinėse dirbtuvėse mokiniai iš atliekų gamins daiktus, kurie bus prikelti antram gyvenimui ir ne tik puoš gimnazijos erdves, bet mokiniams leis emociškai pailsėti žaidžiant pačių sukurtomis priemonėmis (pvz., šachmatais ar šaškėmis). Naudodami alembiką mokiniai pagamins hidrolatą – gėlių vandandenį, kuris bus panaudotas patalpoms gaivinti. Tai leis gimnazistams mėgautis natūraliais kvapais ir taip pat pagerinti emocinę sveikatą. Jau sukurta išmanioji gėlių sienelė. Tai ne tik estetiška vieta poilsiui – mokiniai galės atlikti ir tiriamąją veiklą, aiškindamiesi, kokie augalai geriausiai švarina orą. Projektui įgyvendinti bus atliekama ir tiriamoji veikla. „Žaliosios olimpiados odisėjos“ I etapo praktinės užduoties projektų pristatyme gimnazistė Erika Pontežytė supažindino su savo tiriamuoju darbu „WIFI elektromagnetinės spinduliuotės poveikis gyvajai aplinkai“. Gimnazistė aiškinosi, koks WIFI elektromagnetinės spinduliuotės poveikis melisos dygimui. Mokiniai, įgyvendindami projekte numatytas veiklas, glaudžiai bendraus ir bendradarbiaus tarpusavyje, turės galimybę džiaugtis savo pasiektais rezultatais ir tai pagerins jų emocinę sveikatą.
Sveikiname gimnazijos komandą patekus į pusfinalį po projektų pristatymo ir linkime visiems būti neabejingiems ir padėti toliau įgyvendinti šį svarbų mums ir mūsų aplinkai projektą.
Raimonda KUNDROTIENĖ
Gimnazijos biologijos mokytoja metodininkė