Gruodžio snygis įveikė ir kantrybę, ir techniką

Savaitgalį „Bangos“ skaitytojai feisbuke verste užvertė komentarais apie nevalomus kelius Klaipėdos rajone ir mieste. Tris dienas nebesnigo, o keliai taip ir nebuvo nuvalyti, nors, komentatorių nuomone, aplinkiniuose rajonuose situacija kiek kitokia. Nuo pirmadienio vėl prasidėjęs snygis ne juokais apsunkino kelininkų darbą ir vėl kėlė žmonių aistras. „Banga“ domėjosi, kaip yra kovojama su žiemiškomis gamtos stichijomis seniūnijose.


Komentatoriai rėžė aštriai
„Bangos“ oficialioje feisbuko paskyroje dalijomės AB „Kelių priežiūra“ informacija apie 5 skirtingus kelių priežiūros lygius pagal eismo intensyvumą ir kelių svarbą. Komentatoriai netruko sureaguoti: „Kad net autostrada Klaipėdos apskrityje panaši į 5 lygio aptarnaujamą kelią. Bent jau iš penktadienio į šeštadienį naktį važiuojant buvo dar labai daug ledo, kai tuo tarpu nuo Kauno iki pat ženklo „Klaipėdos apskritis“ buvo gražus, druskos pilnas kelias“, ‒ pasisakė Živilė. „Nesninga, nelyja jau antra para kelyje Klaipėda–Jakai–Dovilai–Gargždai. Taip antri metai iš eilės. Tie, kas planuoja gyventi Klaipėdos rajone, turėkite tai galvoje. Žiema čia tokia, kad tik su rogėm į darbus ir arkliu“, ‒ komentavo Toma. „Tik Klaipėdos rajone autostrada tragiška, pasiekęs Endriejavą kaip į kitą pasaulį patenki – kelio danga – kaip vasarą… Tai kur žiūri „kelių priežiūra“?“ ‒ kėlė klausimus Aldutė. „Kaip rytoj mokiniai mokykliniais autobusiukais saugiai pasieks mokyklas, jei automobiliai vos riedėdami blaškosi po kelią ant ledo? Pervažiavom dalį Lietuvos, iki Rygos niekur tokių tragiškų kelių nėra, net mažiausi miesteliai švariomis gatvėmis. Visiškai neįdomu, kokio lygio kelias, jei juo važiuoja automobiliai, mokiniai į mokyk­las, jis privalo būti bent jau saugus. Klaipėdos rajonas kaip atskira respublika, net viadukai nebarstyti“, ‒ pasisakė Ieva.


Eikvojamos lėšos, o naudos nėr?
Taip pat sekmadienį komentatoriaus buvo įkeltas vaizdo siužetas, kuriame matyti, kaip sekmadienio rytą Gargžduose, Dariaus ir Girėno g., važiuoja barstytuvas, jo velenas sukasi, tačiau niekas nebyra. Atrodytų, kad kilometrai sukami, bet keliai nebarstomi.
Giedrius Mikutis, UAB „Ecoservice“ Klaipėdos regio­no teritorijų priežiūros administravimo vadovas pirmadienį „Bangai“ teigė, kad pastarosios paros dėl intensyvaus snygio yra itin sudėtingos visoje Lietuvoje, Gargždai – ne išimtis: „Sekmadienį pradėjome ruoštis artėjančiam snygiui, iš anksto barstėme kelius, kad ant jų krintantis sniegas nesitrombuotų, nevirstų ledu, jį būtų lengviau valyti. Iš viso išbarstyta apie 10 tonų druskos mišinio. Į barstytuvą telpa tik 5 tonos, išbarsčius pirmąjį kiekį, vairuotojas turėjo sugrįžti į bazę jos papildyti. Gyventojas užfiksavo momentą, kai druska buvo pasibaigusi, o darbuotojas dar nebuvo išjungęs barstytuvo veleno. Papildęs druskos atsargas, vairuotojas grįžo į maršrutą ir pabarstė visur, kur reikėjo.“
G. Mikutis paminėjo, kad pirmadienį Gargžduose snigo be paliovos itin intensyviai. Anot jo, tuo metu keliuose dirbo du valytuvai, traktorius valė žvyrkelius. „Keliai valomi pagal iš anksto suderintus prioritetus. Tiek pėsčiųjų, tiek vairuotojų prašome papildomo atidumo ir atsargumo, rūpinantis savo ir aplinkinių saugumu. Suprantame, kad kai taip sninga, nelengva visiems – dirbame visu pajėgumu, prašome supratimo, palaikymo ir šiek tiek kantrybės – viską sutvarkysime“, ‒ teigė G. Mikutis.


Per naktį dirbo 300 mechanizmų
AB „Kelių priežiūra“ priminė, kad įmonė atsako tik už valstybinės reikšmės kelių būklę užmiesčiuose, rajonų centruose, mažesniuose miestuose ir miesteliuose. Už kitų gatvių priežiūrą minėtose gyvenamosiose vietovėse atsakingos savivaldybės. „Nustatyti kokybės reikalavimai priežiūros lygiams netaikomi tik esant ypač sudėtingoms orų sąlygoms, tai reiškia, kad esant ypač sudėtingoms sąlygoms keliai gali neatitikti priežiūros lygiams privalomų reikalavimų, pavyzdžiui, I priežiūros lygio keliuose sningant ir (arba) pustant sniego storis ant važiuojamosios dalies gali būti ne didesnis kaip 4 cm, o esant ypač sudėtingoms sąlygoms nustatyti kokybės reikalavimai priežiūros lygiams netaikomi, t. y. ant kelių gali būti ir didesnis sniego storis. Tad būtent nuo šiandien (pirmadienio) dėl buvusio ir besitęsiančio snygio didžiojoje dalyje valstybinės reikšmės kelių įsigalioja ypač sudėtingos meteorologinės sąlygos, ‒ pirmadienį „Bangai“ atsakymą teikė AB „Kelių priežiūra“. ‒ Esant ypač sudėtingoms meteorologinėms sąlygoms įprasti valymo terminų, darbo trukmės, sniego sluoksnio storio, dangos būklės rodiklių reikalavimai nebegalioja, pagrindinis uždavinys – išlaikyti eismą keliuose. AB „Kelių priežiūra“ nuolat valo ir barsto kelius pagal nustatytus reikalavimus.“
Pavyzdžiui, vien praėjusią parą valstybinės reikšmės keliams prižiūrėti prireikė beveik 150 AB „Kelių priežiūra“ technikos vienetų, tuo metu naktį iš sekmadienio į pirmadienį dvigubai – beveik 300 mechanizmų. Išbarstyta 1 236 tonos druskos, 274 tonos mišinių, išpurkšta 332 m3 tirpalo kelių slidumui mažinti.


Pajėgumai yra, bet nespėjama
Klaipėdos rajono savivaldybė pirmadienį informavo, kad rangovai dirba išsijuosę. „Šiuo metu visame rajone sniegą valo per 40 technikos vienetų – barstytuvai, greideriai. Situacija yra sudėtinga visoje šalyje, ne vien mūsų rajone, tačiau daroma viskas, kad keliai būtų nuvalyti ir pabarstyti kuo greičiau. Be abejonės, pirmiausia valomi keliai, kurie sulaukia didžiausio automobilių srauto“, ‒ tikinama atsakyme. Paminėta, kad praėjusią savaitę vyko susitikimas su „Ecoservice“, kuri yra atsakinga už rajono kelių valymą. Esą rangovas patikino, kad pajėgumus turi pakankamus, samdomi net subrangovai, kad būtų užtikrinta kuo geresnė kelių būklė. „Tačiau, esant tokiai situacijai, normalu, kad nespėjama visko laiku nuvalyti ir pabarstyti. Primename, kad gyventojai dėl kelių valymų gali kreiptis ir į savo seniūnus, kurie fiksuoja tokius pranešimus ir rangovui siunčia informaciją, kur situacija blogiausia ir kur reikia skubaus valymo“, ‒ teigiama Savivaldybės atsakyme.


Bejėgiai prieš gamtą
Sendvario seniūnijos seniūnė Karina Novikova pirmadienį „Bangai“ sakė, kad situacija yra valdoma. „Turime ne tik „Ecoservice“ rangovą, bet ir dar tris. Minėti trys rangovai yra vietiniai, puikiai žino Sendvario seniūnijos gatveles. Valome visus kelius kiek įmanydami“, ‒ teigė seniūnė. Anot jos, valymo darbus rangovai atlieka pasiskirstę visoje teritorijoje, tačiau snygis apsunkina darbą ir vairuotojams reikia būti atidiems bei įvertinti padėtį. „Ir pati stengiuosi važiuoti atsargiai, ‒ mintimis dalijosi K. Novikova. ‒ Seniūnijoje barstėme kelius net ir savaitgalį. Valome, kad mokykliniai autobusai galėtų važiuoti. Visus skundus priimame, išklausome gyventojus, o skambinančiųjų labai daug, pasitaiko, kad kiti kalba emocionaliai, tačiau juk visi gyvename ar dirbame toje pačioje seniūnijoje. Turiu gerą komandą, pasiskirstome darbus ir dirbame žmonių labui.“
Priekulės seniūnijos seniūnė Daiva Bliūdžiuvienė „Bangai“ pirmadienį sakė, kad nors keliai nuvalomi, tuoj pat vėl apsninga. „Stengiamės suteikti paslaugas pagal poreikį kur tik reikia, bet mes bejėgiai prieš gamtą. Reaguojame į pastabas, žiūrime prioritetus, bet negalime visur spėti, ‒ kalbėjo seniūnė. Tiesa, ji paminėjo, kad yra ir supratingų žmonių. ‒ Bendraujame su gyventojais, prašome kantrybės. Kol kas itin piktybiškų nepasitaikė.“ D. Bliūdžiuvienė tikino, kad nors sninga, technika buvo užsakyta ir keliai pradėti valyti, mat baimintasi, kad žmonės negrįš pirmadienio vakarą namo.
„Labai prisnigo ir kai kuriose vietose medžių šakos palinko į važiuojamąją dalį. Technika, kuri valo kelius, nebepravažiuoja. Tai bandysime daryti sprendimus ir padaryti tokias „kišenes“, kad žmonės galėtų palikti automobilius ir pėsčiomis grįžti namo. Mat kai kur nėra techninių galimybių privažiuoti“, ‒ aiškino seniūnė. Ji paminėjo, kad yra palaikomas ryšys su sodininkų bendrijų pirmininkais, yra ir aktyvių piliečių, kurie praneša, kad jau nesaugu važiuoti. Tuomet dalijamasi informacija su kitomis institucijomis. „Seniūnijoje turime techniką, tai seniūnijos darbuotojai nuo ryto iki vėlyvo vakaro valo pėsčiųjų takus, kad būtų galimybė patekti į parduotuvę, vaistinę, polikliniką ir kt. Nors stengiamės, bet nespėjame iki kaimiškųjų teritorijų privažiuoti, sulaukiame skambučių, bet fiziškai ir techniškai nespėjame. Prašome žmonių supratingumo, rinktis pasivaikščiojimui kitus, praeinamus takus“, ‒ kalbėjo D. Bliūdžiuvienė.
Gargždų seniūnijos seniūnė Indrė Žiedienė pirmadienį informavo, kad Gargždų mieste kelių valymo darbai vykdomi nepaliaujamai. „Sudėtingesnė situacija su šaligatviais. Valant gatves prikrito storas sluoksnis šlapio sniego, tuomet staigiai sušalo į grumstus ir technika neįkabina, gavosi didelis kiekis į ledą sušalusių grumstų“, ‒ paaiškino I. Žiedienė. Jos teigimu, pagrindines gatves stengiamasi valyti, J. Basanavičiaus gatvė Gargžduose valoma atkarpomis. „Situacija ekstremali. Žinoma, nepatogumų dar bus. Savaitgalį Dariaus ir Girėno gatvėje žiede susidarė ledo pluta ir apsunkino eismo sąlygas, ‒ pasakojo seniūnė. ‒ Yra ir tokių situacijų, kai reikia staigiai mesti pajėgas. Pavyzdžiui, penktadienį buvo prašymas skubiai nuvalyti skersgatvį, nes greitoji turėjo privažiuoti. Arba rimtai procedūrai – dializei turėjo atvykti medikai ir paimti pacientą. Stengiamės nepalikti bėdoje. Raginame skambinti, jei gyventojai mato sudėtingą situaciją.“ Pasak I. Žiedienės, nors sulaukiama ir negatyvo, tačiau į seniūniją paskambinama ir padėkoti, o tai esą labiausiai motyvuoja toliau dirbti susitelkus.
Pirmadienį Klaipėdos rajono savivaldybė paskelbė, kad Gargžduose Tilto g. kelias jau atidarytas ir eismas vyksta abiem juostomis.

Tai žinotina
Visą informaciją apie kelių būklę ir eismo sąlygas valstybinės reikšmės keliuose galima sužinoti http://www.eismoinfo.lt
Paskambinus į visą parą dirbantį Eismo informacijos centrą trumpuoju tel. numeriu 1871 bei 8 (5) 232 9677.
Minėtais numeriais vairuotojai taip pat gali ir perduoti informaciją apie sudėtingas eismo sąlygas keliuose: kliūtis, duobes, plikledį, suniokotus ženklus ir kt.
Vairuotojai gali savarankiškai prieš kelionę įsivertinti tikėtiną kelių būklę interaktyviame žemėlapyje. Jį galima rasti internete, tinklapio www.keliuprieziura.lt apačioje, skiltyje „Interaktyvus kelių priežiūros žemėlapis“.

Monika CALZONAITĖ
Laimos ŠVEISTRYTĖS nuotr.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių