• 9 rugpjūčio, 2022
|

Įdomiausi automobilių dizaino nesusipratimai, pirma dalis

Visi žinome stebinančiai prastų automobilių dizainų. Pontiac Aztek, Fiat Multipla, SsangYong Rodius, Chevrolet PT Cruiser ‒ tikra autodizainerių specialybės gėda. Šių automobilių vardai yra garsiai nuskambėję, esame iš jų pasijuokę ar tiesiog nusistebėję. Tačiau mes pastebime daug automobilių kūrėjų klaidų, kurios gal ir ne tokios pastebimos, tačiau ne mažiau įdomios. Norime pasidalinti šiais pastebėjimais su jumis ir sužinoti jūsų nuomonę.

Chris Bangle fetišas BMW užpakaliams

Tai tikra blogų dizaino sprendimų klasika. 2000-ųjų metų pradžioje BMW kompanija ieškojo kuria dizaino kryptimi judėti toliau, nes 90-ųjų metų nepaprastai sėkminga kryptis jau buvo išsisėmusi. Šios atsakingos užduoties ėmėsi to meto BMW dizaino padalinio vadovas Chris Bangle, kuris prieš tai dirbo Fiat kompanijoje ir sukūrė dinamiško dizaino Fiat Coupe ir Alfa-Romeo 145 automobilius.

Negalime sakyti, kad Chris Bangle dekonstruktyvizmo stiliaus kryptis buvo pasirinkta klaidingai, nes tuo metu gimė puikaus dizaino 5 serijos BMW E60, 6 serijos BMW E63, 1 serijos BMW E87 ir BMW Z4 E85 modeliai. Taip pat buvo suformuotas novatoriškas horizontaliai ištęstas BMW automobilių interjero stilius, kuris madas diktavo sekančius 15 metų visoje automobilių pramonėje. Visgi vienas modelis nepasižymėjo didele dizaino sėkme – tai buvo 7 serijos BMW E65.

Grubiai kampuotos ir nepatrauklios automobilio formos buvo tikra priešingybė elegantiškam pirmtakui BMW E38 modeliui. Kontroversišką kėbulo dizainą „vainikavo“ galinė automobilio dalis su stipriai išreikštu bagažinės dangčiu ir mažais kampuose įtaisytais galiniais žibintais. Nenuostabu, kad šis sprendimas nebuvo palankiai sutiktas markės gerbėjų, todėl vos po kelių metų kuomet buvo išleistas dizaino atnaujinimas, septintuko galinė dalis buvo sėkmingai pakeista. Be to, BMW kompanija pasiūlė dizaino atnaujinimo komplektus, kuriuos buvo galima sumontuoti į automobilius gamintus iki atnaujinimo. Kitaip sakant pasiūlė galimybę gana ženkliai pasikeisti jau turimo automobilio dizainą.

Šiandien BMW kompanija vėlgi yra tokiose pačiose dizaino krypties paieškose kaip buvo prieš dvidešimt metų. Naujieji 4 ir iX serijos BMW gavo dizainus, kurie susilaukė prieštaringų vertinimų ir panašu BMW vėl bus stipriai prašovusi su septintos serijos BMW dizainu. Ką jūs manote apie naujajį BMW flagmaną?

Kaip Ford nuspendė: viskas arba nieko

Ford yra solidi, sėkminga ir ilgą istoriją turinti kompanija. Amerikiečiams visai neblogai sekėsi ir Europoje, kas buvo unikalus atvejis tarp visų amerikietiškų automobilių gamintojų. Ford Escort, Focus, Fiesta, Sierra, Mondeo automobiliai buvo ne tik gerai parduodami, bet paliko gilų pėdsaką ir autosporto istorijoje. Istorijoje paliko savo pėdsaką ir Ford Scorpio…

80-ais metais Ford susilaukusi sėkmės kompaktiškų ir vidutinio dydžio automobilių segmente, bandė užkariauti ir prestižinių automobilių rinką Europoje. Tam buvo išleistas automobilis pretenzingu pavadinimu „Scorpio“. Pirmos kartos Ford Scorpio susilaukė šiokios tokios sėkmės, bet toli gražu ne tokios kokios tikėjosi autoindustrijos gigantas. Tad dizaineriams buvo iškelta užduotis: „viskas arba nieko“.

„Taip gimė šis tuomet itin madingos apvalainų formų dizano “šedevras”. Automobilio kūrėjai manė, kad automobilis atrodo drąsiai, išskirtinai ir novatoriškai, jo stilius lenkia laiką. Kogero laiką aplenkė kiek per stipriai, nes visi kiti – žurnalistai, autokritikai, dizaino srities ekspertai ir visi kiti žmonės buvo nustebę koks drąsiai prastas buvo šio automobilio dizainas. Nepatikėsite, tačiau 90-ais metais žmonės prie šio automobilio fotografuodavosi – taip jis išsiskyrė iš kitų to meto automobilių. Po šios neitin garbingos istorijos, Ford daugiau nebegamino ne tik Scorpio, bet išviso atsisakė idėjos užkariauti prestižinių automobilių rinką Europoje”, – sako nemokamų skelbimų ir atsiliepimų svetainės Autoasas.lt vadovas Nerijus Paketūras.

Svetainės Autoasas.lt vadovas N. Paketūras

Honda Civic Type R transformeris

80-ais ir 90-ais metais Honda kompanija išgarsėjo puikiais modeliais, kurie pasižymėjo ne tik patraukliu dizainu, puikiomis valdymo savybėmis, bet ir novatoriškais techniniais sprendimais. Tai suformavo didelę ištikimų markės gerbėjų armiją visame pasaulyje. Tačiau 21 amžius šiai markei nebuvo gailestingas – nors ir patikimi, tačiau nuobodūs ir neišsiskiriantys Honda modeliai nedžiugino gerbėjų. Tad 2016 metais išleisdami jubiliejinės dešimtos kartos Honda Civic modelį, kompanijos dizaineriai pasistengė sukurti kažką charakteringesnio. Panašu to charakterio jie nepagailėjo…

Negalime sakyti, kad automobilis yra nepatrauklus, tai rodo ir komercinė šio Civic sėkmė. Bet ar Honda dizaineriai kiek nepersistengė, ypač „Type-R“ modelyje? Užuot suradę esminę dizaino idėją, buvo sumanyta automobilį prigrūsti įvairių spoilerių ir oro paėmimo angų, kurių daugelis neatlieka jokios funkcijos.

Pabandykime jas suskaičiuoti: viena variklio gaubte, radiatoriaus grotelių viršuje, pagrindinės radiatoriaus grotelės, priekiniame bamperyje per centrą, priekiniame bamperyje šonuose, priekiniame bamperyje dar labiau šonuose, priekiniuose sparnuose už rato, galiniame bamperyje šonuose didelės, galiniame bamperyje šonuose mažos. O kur dar spoileriai priekinio bamperio apačioje, šonuose ant slenksčių, didžiulis galinis spoileris, vienas einantis per galinio stiklo centrą, kelių tipų oro nukreipimo sparneliai virš galinio stiklo, galinis difuzorius ir trys dujų išmetimo vamzdžiai. Tiesa, viena vieta liko nepaliesta – stoge nėra nei vienos oro paėmimo angos! Hm, kažkas iš Honda dizainerių neatliko savo darbo…

Mitsubishi Eclipse elipsės

90-ųjų metų pabaigoje automobilių inžinierius kuriam laikui buvo užvaldžiusi mada integruoti įvairias geometrines formas į automobilių dizainą. Šiai madai kelią nutiesė Audi TT koncepcinis ir vėliau pirmos kartos serijinis modelis. Ford kompanija šį stilių sėkmingai išplėtojo „New Edge“ stiliuje, kuris itin pastebimas Ford Ka, pirmos kartos Ford Focus ir antros kartos Ford Mondeo modeliuose. Madingą stilių nusprendė adaptuoti ir Mitsubishi kompanija Eclipse modelyje. Viskas atrodė logiška ‒ net pats automobilio pavadinimas sufleravo pasirinkti tokį stilių.

Rezultate buvo pristatyta trečios kartos Mitsubishi Eclipse, kuris tuo metu labai trumpą laiką atrodė novatoriškai, o dabar… patetiškai. Apvalios ir tiesios linijos šiame automobilyje tiesiog tobulai nedera tarpusavyje, automobilis atrodo grubus ir nesportiškas. Viduje Mitsubishi Eclipse toks pat nepatrauklus ir pigus, pakaba nesportiška, o varikliai neįpatingi.

„Keista, kad šis automobilis gavo rolę „Fast & Furious“ antrojoje dalyje. Nors gal ir nekeista ‒ kaip visi mes žinome ta dalis buvo tokia pati nevykusi kaip ir ši Eclipse. Deja, bet anksčiau buvęs smagus ir charizmatiškas modelis, tapo liūdnu simboliu sparčiai populiarumą prarandančiai nebrangių sportiškų kupė rinkai. Kuri 2000-ųjų pradžioje visiškai užgeso”, – sako Nerijus.

Mercedes-Benz CLC modeliui ‒ „nemersedesiškas“ sprendimas

2000‒2007 metais buvo gamintas apvalainų formų kupė stiliaus C klasės Mercedes-Benz modelis skirtas konkuruoti su kompaktiškais Audi A3, 1 serijos BMW ir 3 serijos BMW Compact modeliais. Automobilis turėjo C klasės Mercedes priekinę dalį, tačiau galinę dalį dizaineriams teko sukurti naują ir reikia pripažinti darbas buvo atliktas tikrai gerai, gal net puikiai.

Žodžiu viskas buvo gerai iki tol, kai 2008 metais Mercedes kompanija nusprendė šį modelį atnaujinti. Automobiliui davė naują „CLC“ pavadinimą, uždėjo naujos C klasės Mercedes priekį. Bet kadangi šis buvo kampuotų formų reikėjo kažką sugalvoti su apvalaina galine dalimi ir prisiderinti prie bendros tuo metu naudotos Mercedes-Benz dizaino linijos. Ir sugalvojo. Kadangi apvalainus žibintus reikėjo kažkaip „paaštrinti“, tai viršutinę jų dalį tiesiog uždengė, vidinę dalį pratęsė ant bagažinės dangčio ir gavosi beveik tokie kaip ir kitų tuo metu sukurtų Mercedes.

Visgi šis paprastas triukas nesuveikė – automobilio galinė dalis baisiai nedera su visu automobilio dizainu, atrodo neorganiškai ir svarbiausia ‒ labai pigiai. Nenuostabu, kad CLC modelio kompanija daugiau nebegamino.

Audi kuklumas

Ar pastebėjote kiek nedaug mūsų gatvėse važinėja paskutinės B9 kartos Audi A4 automobilių? Kai tuo tarpu konkurentų 3 serijos BMW ir C klasės Mercedes-Benz yra pilnos gatvės. Kaip manote kodėl? Juk Audi A4 techniškai nei kiek neprastesnė nei konkurentai, interjere turi „Virtual Cockpit“ prietaisų skydelį, automobilio kokybė, variklių ekonomija irgi neprastesnė nei BMW ar Mercedes. Taigi kodėl mes jo neperkame?

Manome, kad priežastis banali ‒ kurdami šį Audi A4 modelį dizaineriai perlenkė lazdą su… kuklumu. Taip, šis puikus automobilis yra tiesiog pernelyg kuklus šiandieniniam pirkėjo skoniui, be to turi keletą pasenusių dizaino sprendimų. Viena tokių yra šoninė linija einanti per visą automobilio šoną. Keistas sprendimas turint galvoje, kad tendencija dabar akivaizdžiai kitokia – arba jokių šoninių linijų (pvz., Lexus modeliai) arba stipriai išreikštos linijos (pvz.: BMW, Mercedes, Infiniti modeliai).

Nenuostabu, kad po keleto metų kuomet buvo išleistas automobilio atnaujinimas, ši linija buvo ištaisyta – panaikinta nuo durelių, bet palikta šoniniuose sparnuose. Taip pat pakeista visa automobilio priekinė dalis. Visgi pakeitimas pirkėjų simpatijų greičiausiai nepakeis, todėl laukiame naujos kartos Audi A4 – turėtume pamatyti gerokai drąsesnių dizaino sprendimų.

Tiek automobilių dizaino nesusipratimų šiam kartui, laukite tęsinio.

„Autoasas.lt“ pranešimas žiniasklaidai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių