Jaunuoliai mokėsi verslavimo ir limonado gamybos

Jaunuoliai susitiko su kavinės „AMAM Bistro“ savininke, kuri dalijosi žiniomis apie verslo kūrimą ir mokė gaminti limonadus.

Dabartinėje darbo rinkoje dažnai reikia turėti universalių įgūdžių. Todėl Gargždų atviras jaunimo centras (GAJC) organizavo dirbtuves, kurios vykdytos pagal jaunimo reikalų departamento projektą IŠTRŪK. Šįkart jaunuomenė su kavinės verslo atstove rinkosi mokytis, ko reikia norint kurti įmonę ir sužinoti, kaip gaminti limonadą.

Kurs simuliacijas

Kaip „Bangai“ teigė Gargždų atviro jaunimo centro (GAJC) jaunimo darbuotoja Aleksandra Lobaškova, jų tikslas – ugdyti jaunuolių verslumą ir darbo rinkai reikalingus įgūdžius. „Dirbtuvių plane pradėjome nuo konsultacijos, vėliau diskusijos, santykių kūrimų, išbandėme simuliacinius žaidimus, galiausiai savianalizę. Nutarėme, kad dirbtuvės būtų sudarytos iš teorinės ir praktinės dalių“, – kalbėjo A. Lobaškova.

GAJC į renginį pakvietė kavinės „AMAM Bistro“ savininkę Astą Marcinkevičą. „Tarp Gargždų miesto kavinių „AMAM Bistro“ išsiskiria tuo, kad turi savo išskirtinį požiūrį į maitinimo verslą – tai ne tik vieta valgyti, bet ir šiltam bendravimui ir atsipalaidavimui, ko labiausiai trūksta dabartiniame technologijų amžiaus pasaulyje“, – minėjo jaunimo darbuotoja pridėdama, kad kartą pokalbių metu Asta pasidalijo istorija, kaip pradėjo verslą Lietuvoje, su kokiais iššūkiais teko susidurti ir kas jai padėjo tai įveikti.

Po A. Marcinkevičos kalbos jaunuomenei tapo aiškiau, kokios verslo formos egzistuoja, kas yra „Versli Lietuva“, kur galima gauti pagalbos/paramos, su kokiais sunkumais ir išbandymais gali tekti susidurti. „Analizavome ir tai, kuo skiriasi Lietuvos verslo sfera nuo užsienio, kadangi Asta ilgą laiką gyveno Airijoje“, – teigė A. Lobaškova.

Svečias paaiškino, kaip vyksta gaiviųjų gėrimų gaminimas, o komandinio darbo metu jaunuoliai kartu mąstė, kaip galėtų pagaminti limonadą ir įdomiai pateikti šį produktą klientams konkurencingoje rinkoje.

Skatina drąsiai kurti

GAJC darbuotoja kalbėjo, kad tai suteikia žinių, kurių nerandama verslo vadybos vadovėliuose. „Pastebėjome, kad jaunuolius (ypač Z kartos) žmonių patirtis ir tikros istorijos traukia labiau nei „sausa“ teorija. Būtent toks informacijos pateikimas per neformalųjį, asmeninį ryšį atneša daugiausia naudos – jaunuoliai atsipalaiduoja, gali užduoti klausimų, tai didina vidinę motyvaciją, – pliusus minėjo A. Lobaškova. – Tikiu, kad su jaunimu būtina dalintis gerąja patirtimi, atkreipti dėmesį į sėkmingas istorijas ir skatinti nebijoti iššūkių bei drąsiai kurti.“

Praktinės dirbtuvės planuojamos ateinantį trečiadienį GAJC. Jaunuoliai turės progą parodyti tai, ką išmoko, ir dalyvauti limonado parduotuvės simuliaciniame žaidime. Jo tikslas – pagaminti unikalų rinkai produktą ir pritraukti kuo daugiau GAJC lankytojų jį paragauti.

Kavinės savininkė A. Marcinkeviča „Bangai“ minėjo, kad susidarė įspūdis, jog jaunimas dar neturi daug žinių apie verslą. „Visgi supratau, kad jiems šis klausimas yra aktualus. Daugelis ateityje norėtų būti verslininkais. Taigi tokie neįpareigojantys jaunimui susitikimai, kuriuose vyksta glaudus bendravimas, įsiklausymas, yra labai reikalingi“, – minėjo „AMAM Bistro“ įkūrėja.

Robertas MACIUS

Gargždų atviro jaunimo centro nuotr.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių