Justas Ruškys: bandoma nauja strategija – pranešimai apie pokyčius atkeliauja pas kiekvieną gyventoją

Neretai infrastruktūros įrengimo tempai ir reikalingos lėšos atsilieka nuo spartaus kvartalų vystymosi ir kai kur Gargžduose bei kitose rajono gyvenvietėse žmonės namus pasiekia neasfaltuotais keliais. Tačiau šiemet šias „tradicijas“ bandome keisti. Pirmiausia, sėkmingai vykdome Tarybos patvirtintą ilgalaikio susisiekimo infrastruktūros objektų vystymo planą.

Justas Ruškys: „Eksperimentuojame keisdami kvietimų į projektų svarstymą būdus. Norisi, kad informacija kiekvieną žmogų pasiektų asmeniškai.“Teigiamų pokyčių sulauks dar daugiau nuo centro nutolusių kvartalų gatvių. Projektuotojai jau ruošia paskutinius veiksmus prieš viešą Volungės, Lyros ir Rasos gatvių rekonstravimo techninio projekto pristatymą.

Su projektiniais sprendiniais minėtų gatvių gyventojai nuotoliniu būdu galės susipažinti ir teikti savo pastabas bei pasiūlymus jau lapkričio gale. O galutinį parengto projekto rezultatą, pagal kurį ir bus atliekami darbai, turėsime iki kitų metų kovo pradžios. Po to jau bus galima išimti statybos leidimą ir pirkti rangos darbus. Paprastai šis procesas trunka nuo 6 iki 9 mėnesių.

Tad kokie esminiai pokyčiai laukia, apie kuriuos jau galima kalbėti šiandien? Svarbiausia – asfaltas. Numatoma išasfaltuoti 657 metrus Lyros g., 703 metrus Volungės g. ir 651 metrą Rasos gatvės.

Visose trijose gatvėse numatytos įrengti dvipusio eismo, 5,5 m pločio važiuojamosios kelio juostos, sprendžiamas paviršinių nuotekų surinkimo klausimas, taip pat siūlomas „bordiūrinių“ lietaus surinkimo šulinėlių įrengimas.

Pavyzdys. Į projekto pristatymą kviečiami Volungės, Lyros ir Rasos gatvių gyventojai į pašto dėžutes taip pat gaus skrajutes su visa reikalinga informacija.Lyros gatvėje šaligatvius planuojama įrengti abiejose važiuojamosios dalies pusėse, Volungės g. – kairėje, o Rasos g. – dešinėje pusėje. Šaligatvių plotis sieks 1,5 metro. Dar svarstome, ar šaligatvius kloti betoninėmis trinkelėmis, ar lieti ištisą asfaltą, kas būtų patogu riedant dviračiais.

Dėl pėsčiųjų saugumo ir galimybės patogiai sustatyti kelio ženklus, apšvietimo atramas, tarp šaligatvių ir važiuojamosios kelio dalies projektuotojai siūlo formuoti žaliąsias vejas. Žinoma, ar šios gatvių eksploatavimo juostos turi būti žaliosios, ar kitokios, turės pasisakyti ir gyventojai.

Klojant asfaltą, į kiekvieną sklypą bus įrengtos ir įvažos: gyventojams teliks jas prasitęsti. Bus suformuotas ir naujas saugus įvažiavimas į kvartalą – iš Kretingos plento per Rasos gatvę.

Suprantu, kad žmonėms labai aktualu, kaip keisis jų gyvenamoji aplinka, todėl, siekdami juos kiek įmanoma labiau įtraukti į projektavimo procedūras, jau išbandėme kiek kitokią, ne tokią biurokratišką viešinimo formą. Prieš kelias savaites kviesdami gyventojus į Gedimino, Palangos, Saulažolių ir kitų kvartalo gatvių projektinių sprendinių aptarimą, atlikome savotišką bandomąjį eksperimentą.

Apie planuojamus projektavimo darbus žmones informavo ne tik projektuotojai, pastatydami stendus, bet ir Savivaldybė – „užsukdama“ į kiekvieną kvartalo pašto dėžutę, su kvietimu į viešą susirinkimą, kuris vyko nuotoliniu būdu. Sulaukta kaip niekada daug gyventojų susidomėjimo, teiktos nuomonės ir konkretūs pasiūlymai.

Akivaizdu, kad susibūrimų tvarką pakoregavęs rajone įvestas karantinas bent šiuo atveju irgi išėjo į naudą: gyventojams kur kas patogesnis būdas susirinkimuose dalyvauti neišėjus iš namų.

Labai norėtųsi, kad džiugių žinių, kur ir kokia gatvė bus asfaltuojama, būtų galima pranešti dar daugiau ir dažniau. Ir tikrai suprantu kartais kylantį gyventojų pasipiktinimą, kad infrastruktūra tarsi tik skuba iš paskos. Tačiau šiemet darbų gausa kaip niekada didelė – skyrę daugiau lėšų biudžete, galime atlikti ir planuoti gyventojams aktualius ir jų gyvenimo kokybę tiesiogiai keičiančius darbus.


INFORMACIJA APIE LYROS/VOLUNGĖS/RASOS G. KVARTALO SUTVARKYMĄ

  • Lyros gatvėje bus nutiestas dviračių takas, pėsčiųjų takai (abiejose gatvės pusėse), bus įrengtas apšvietimas. Bus paklota ir 657 metrai asfalto. Bus suformuotas naujas įvažiavimas į kvartalą – iš Kretingos plento per Rasos gatvę.
  • Volungės gatvėje bus išasfaltuota 703 metrai. Pėsčiųjų šaligatvis čia bus vienas – kairėje kelio pusėje. Bus įrengtas apšvietimas bei dviračių takas.
  • Rasos gatvėje šaligatvis numatytas dešinėje kelio pusėje. Čia taip pat bus įrengtas apšvietimas ir dviračių takas. Bus paklota 651 metras asfalto.
  • Visose gatvėse bus sprendžiamas lietaus nuotekų surinkimo klausimas.
  • Darbai gatvėse, atsižvelgiant į procedūrų terminus, turėtų prasidėti 2022 metais.

Savivaldybės skiltis spausdinama pagal paslaugų viešojo pirkimo-pardavimo sutartį Nr. AS-751.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių