Kelininkai linki saugios kelionės nesaugiu keliu

Veiviržėniškiai nerimauja, kad rajoninio kelio Klaipėda–Veiviržėnai–Endriejavas ruože dėl griūvančio kelkraščio miestelio pakraštyje susiaurėjo eismo juosta. „Labai nesaugūs esame čia važiuodami, bet kelininkai nieko gero nežada, nors šį kelio ruožą reikėtų remontuoti nedelsiant, be eilės“, – „Bangai“ sakė jie.
Iki nelaimės – žingsnis
Keliu Nr. 2202 Klaipėda–Veiviržėnai–Endriejavas iš Veiviržėnų miestelio Endriejavo link riedančius automobilius ant kalvos, nuo kurios atsiveria įspūdingas Veiviržo slėnio vaizdas, pristabdo važiuojamojoje kelio dalyje sustatyti gelžbetoniniai atitvarai. Susiaurėjusia eismo juosta sudėtinga prasilenkti net lengviesiems automobiliams.
Šie atitvarai kelią „papuošė“ prieš porą metų, kai pirmą kartą dalis kelkraščio pavojingai nugarmėjo į Veiviržo slėnį. Kelininkai, baimindamiesi, kad ir vairuotojai su savo transportu ten neatsidurtų, šią pavojingą vietą atitvėrė gelžbetoniniais atitvarais. Ir nieko daugiau nebedarė, bet savaime kelkraštis nesutvirtėjo. Daugiau nei prieš porą savaičių galinga nuošliauža šioje vietoje su medžiais ir kelmais vėl nuslinko žemyn.
Pasak Veiviržėnų seniūnijos seniūnės Editos Sluckienės, kelininkai tada sustabdė eismą ir gelžbetoninius atitvarus patraukė toliau nuo griūvančio kelkraščio – važiuojamoji dalis dar labiau susiaurėjo, liko tik viena eismo juosta. „Pavojinga ir rizikinga čia važiuoti – sudėtinga prasilenkti lengviesiems automobiliams, didėja pavojus įkristi į Veiviržo slėnį. Tačiau žmonės važiuoja, nes kito kelio nėra“, – kalbėjo seniūnė.
Veiviržėniškiai nuogąstauja, kas bus ateityje, jeigu kelininkai neremontuos šio ruožo? Juk kelkraštis slinks ir ateityje niokodamas kelią. „Ar laukiama, kol įvyks nelaimė?“ – klausia „Bangos“ skaitytojai.

Rajoninio kelio Klaipėda–Veiviržėnai–Endriejavas atkarpoje, Veiviržėnų miestelio pakraštyje, dalis kelkraščio antrą kartą nuslinko į Veiviržo slėnį. Kelininkai gelžbetonio blokais atitvėrė pavojingą kelio ruožą, susiaurindami eismo juostą.


Remontuoti be eilės
„Ši vieta jau buvo pažymėta kryžiais – kadaise žuvo jaunas žmogus, – prisiminė veiviržėniškė bibliotekininkė, Amatų centro vadovė Valė Krauleidienė. – Čia nesaugu važiuoti. Žmonės susirūpinę dėl griūvančio šlaito ir niokojamo kelio – apie tai kalba užsukę į biblio­teką ir kituose susibūrimuose, nežino, kur kreiptis, kad būtų išgirsti.“
Pašnekovės nuomone, Veiviržo skardžio griuvimui įtakos turi tai, kad upė labai srauni, patvinsta, keičia vagą. „Be to, čia intensyvus eismas – rieda ne tik lengvieji automobiliai, bet ir vilkikai, galingi traktoriai, pienovežiai, miškovežiai. Reikėjo anksčiau remontuoti kelią, nei jis pradėjo griūti, bet kol neatsitinka bėda, niekas nežiūri, – apgailestavo senbuvė V. Krauleidienė. – Mūsų seniūnė E. Sluckienė labai stengėsi – daug raštų išsiuntinėjo įvairioms institucijoms, kad rekonstruotų šią kelio atkarpą, tačiau pastangos nedavė rezultatų. Betgi tai išskirtinė situacija – netvarkant kelio, šlaitas slinks į Veiviržo slėnį ir ateityje, kelias siaurės, kol galbūt nebeliks galimybės važiuoti. Tai išskirtinė situacija – Automobilių kelių direkcija turėtų priimti sprendimą šią atkarpą tvarkyti be eilės, nelaukdama, kol įvyks eismo nelaimė.“
Atlieka laikinus taisymo darbus
Viena garbaus amžiaus veiviržėniškė, kelis dešimtmečius gyvenanti netoli šios kelio atkarpos, tikino, jog kelio šlaitas griūva neva dėl to, kad jį plauna tekantis vanduo iš buvusio malūno liekanų, kurių, jos teigimu, neleidžia panaikinti aplinkosaugininkai. Tačiau jų atstovas komunikacijai „Bangai“ tvirtino, jog tai neteisinga prielaida. „Tai galimai dėl kelininkų darbo broko: šlaitą reikia sutvirtinti taip, kad šis negriūtų“, – kalbėjo jis.
Į „Bangos“ klausimą, kada suremontuos – sustabdys slenkantį Veiviržo šlaitą ir kelio niokojimą, AB „Kelių priežiūra“ komunikacijos skyriaus atstovas atsakė, kad, suderinus su Automobilių kelių direkcija, pagal galimybes kelininkai atlieka laikinus taisymo darbus kelio dangoje, užtikrina saugų eismą kelio ženklais, fiziniais barjerais. Ir palinkėjo saugaus kelio…
„Šiuo metu jau vykdomas rajoninio kelio Nr. 2202 Klaipėda–Veiviržėnai–Endriejavas ruožų nuo 31,414 iki 32,060 km, nuo 32,560 iki 33,600 km rekonstravimo techninio darbo projekto ir 32,826 km tilto per Veiviržą paprastojo remonto aprašo parengimas ir projekto valdymo priežiūra. Parengus projektą, planuojama skelbti rangos darbų minėtam ruožui pirkimą. Sėkmingai įgyvendinus viešojo pirkimo procedūras, darbai galėtų prasidėti kitais metais“, – „Bangai“ atsakė Automobilių kelių direkcijos komunikacijos vadybininkas Saulius Jansonas.

Virginija LAPIENĖ
Autorės nuotr.

1 Komentaras

  • Apribos eismą, pastatys kamerą, kas pažeis ribojimo ženklą suras per kamerą ir nubaus. Tai kam remontuoti. Tai Lietuviškas biznis, nežinau kas turi nutikti, kad bent kokie darbai pajudėtu. Juk nėra pinigų, reikia lopyti kelius, kur vien duobės ant duobės o toje duobėje dar skylė. Sovietiniais laikais ir tai buvo geriau tvarkomi. Kam dar sukti galvą, jei ir taip pinigus gauni. Matote kas gaunasi, kad kelios auklės, bet vaikas vis tiek lieka be galvos

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių