Kretingos plento rekonstrukcija – kliūtis verslui?
Praėjusiais metais ilgai laukta Gargžduose prasidėjusi Kretingos plento rekonstrukcija ne tik džiugina, bet ir kelia galvos skausmą kai kuriems verslo atstovams. Prieš 27 metus Gargžduose degalinę „Trevena“ atidaręs direktorius Algirdas LIAUDANSKIS teigia, kad AB Lietuvos automobilių kelių direkcija, atlikdama kapitalinį plento remontą, neatsižvelgė į svarbų infrastruktūros objektą, o taip kenčia degalinės veikla.
Apie projektą neinformavo
Praėjusių metų lapkritį prasidėjęs kapitalinis kelio Gargždai–Kretinga 2 km ruožo remontas papiktino ir degalinių tinklo „Trevena“ vadovą A. Liaudanskį. Mat dar 2020 metais pradėtas projektuoti kapitalinio remonto projektas nebuvo derintas su infrastruktūriniu objektu – degaline. Pasak A. Liaudanskio, apie vykdomą kapitalinį kelio remontą sužinojo viešojoje erdvėje. „Parengtas projektas buvo derintas su Klaipėdos rajono savivaldybe, o mūsų niekas neinformavo, kad yra tokia situacija“, – pasakojo degalinių tinklo vadovas.
A. Liaudanskio teigimu, statant degalinę, buvo numatytas eismo intensyvumas, taip planuota degalinės teritorija ir įvažiavimai. Tačiau, prieš pradedant remonto darbus, degalinės vadovo niekas neinformavo ir nesupažindino su būsimu projektu. Degalinių tinklo vadovas akcentavo, jog jei jis būtų buvęs informuotas prieš pradedant rengti projektą, būtų galima keisti degalinės teritoriją: „Mes esame kelių infrastruktūros objektas, aptarnaujame automobilius, tad reikėjo mus supažindinti su projektu, leisti teikti pasiūlymus. Šiuo metu svarstome, kaip pertvarkyti teritoriją, tačiau tai sukels daug išlaidų.“
Kelia iššūkių degalinės veiklai
Didžiausias pokytis yra tai, kad pasikeitė horizontalusis kelio žymėjimas: iš vieno pagrindinių degalinės išvažiavimų nebegalima sukti į kairę link sankryžos – nubrėžta dviguba ištisinė linija. Taip pat, važiuojant nuo Dariaus ir Girėno g. link Kretingos plento negalima pasukti į degalinę, kadangi įrengtos dvi juostos, viena iš jų – greitėjimo. Tad gargždiškiai, norintys patekti į degalinę, turi iš anksto važiuoti pirmąja juosta ir išvažiavę iš sankryžos greitėjimo juostoje sukti į degalinę arba rinktis kitus, kiek tolesnius, įvažiavimus Kretingos plente arba Senojoje gatvėje. Kaip teigia A. Liaudanskis, tai – tik laikina išeitis. „Yra kitas įvažiavimas už degalinės. Lengvieji automobiliai gali ten važiuoti, jau nuėmėme ženklą, draudžiantį važiuoti, tačiau sunkiajam transportui sunku, įvažiavimas nėra platus. Tad sunkvežimis niekaip negali įsukti, jis nuverstų visą kolonėlę“, – problemą įvardijo „Trevenos“ direktorius ir pridūrė, kad iki šiol degalinės teritorijoje nebuvo įvykusi nė viena avarija.
Toks pokytis trukdo sunkvežimiams įvažiuoti, išvažiuoti iš degalinės, panaikinta ir „Trevenos“ lėšomis įrengta sunkvežimių stovėjimo aikštelė, nebėra kur vairuotojams sustoti.
Pasak „Trevenos“ direktoriaus, toks kapitalinio remonto rezultatas stabdo ūkinę veiklą, todėl galima kreiptis į teismą. A. Liaudanskis dar nuo praėjusių metų lapkričio bandė raštiškai bendrauti tiek su Klaipėdos rajono savivaldybe, tiek su Lietuvos automobilių kelių direkcija, tačiau tai rezultato neatnešė. „Siūlėme Savivaldybei ir Kelių direkcijai, kad leistų sukti automobiliams iš degalinės į kairę, būtų galima padaryti punktyrinę liniją, tai – gan dažnas sprendimas didmiesčiuose, šalia prekybos centrų. Tačiau gavau atsakymą, kad nieko nekeis ir į siūlymus neatsižvelgs. Atrodo, kad įstaigos turėtų padėti gyventojams, bet aš matau tik kliūtis“, – akcentavo A. Liaudanskis. Jis pridūrė, kad toks kelio ženklinimas piktina vairuotojus, kurie jau įpratę prie buvusio kelio ženklinimo. Tą pastebėjome ir susitikimo metu: per keletą minučių net penki vairuotojai nepaisė kelio ženklinimo ir suko į kairę.
Dabartinis Kretingos plento projektas, pasak „Trevenos“ vadovo, tik apsunkina situaciją vairuotojams, kadangi teks atidžiai dairytis, kur pasukti, apvažiuoti degalinę, norint patekti prie kuro užpylimo kolonėlės, su sunkumais susidurs ir sunkvežimių vairuotojai. Taip didės ir oro tarša, mat susidarys spūstys, kils sunkumų miesto svečiams.
Derinimas – neprivalomas
Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos Viešųjų ryšių ir bendradarbiavimo skyriaus patarėja Rita Rapalienė „Bangai“ komentavo, kad sutartis su projektuotojais UAB „Inžinerinis projektavimas“ pasirašyta 2020 m. gegužės 25 d. „Atliekant kapitalinį remontą viešinimas buvo neprivalomas. Taip pat ir derinimas. Projektuotojai turėjo susižiūrėti sprendinius su esama situacija. Reikėjo įgyvendinti Lietuvos automobilių kelių direkcijos reikalavimus, kurie grįsti Statybų techniniais reglamentais ir eismo saugumu“, – teigė R. Rapalienė.
Savivaldybės atstovei antrino ir AB Lietuvos automobilių kelių direkcijos Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vyriausiasis komunikacijos vadybininkas Saulius Jansonas. Jis teigė, kad eismo organizavimo sprendiniai valstybinės reikšmės keliuose neprivalo būti derinami su privačiais asmenimis. S. Jansonas taip pat atkreipė dėmesį, kad degalinė iš viso turi 5 nuovažas, iš kurių 2 yra į/iš valstybės reikšmės kelio, tad patekimas į degalinę užtikrinamas tiek nuo sankryžos, tiek atvažiuojant miesto kryptimi. „Kelių projektų kelių saugumo audito komisija, įvertinusi audito ataskaitoje pateiktą pastabą bei eismo saugos specialistų įžvelgiamą riziką įvykti eismo įvykiams, kai nuolat augantis vidutinis metinis paros eismo intensyvumas nurodytoje vietoje jau viršija 4 000 automobilių, kertant dvi priešpriešinio eismo juostas, vienbalsiai priėmė nutarimą eismą iš degalinės organizuoti tik dešiniaisiais posūkiais“, – komentavo S. Jansonas.
Pasak Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vyriausiojo komunikacijos vadybininko, Kelių direkcija neplanuoja keisti patvirtintame projekte numatytų eismo organizavimo sprendinių, kadangi eismo organizavimo sprendiniai ties degaline parinkti remiantis 2021 m. atliktu Kelių projektų kelių saugumo audito išvadomis. Po remonto kelio ruožą perims valdyti Savivaldybė.
Nubaustų vairuotojų nėra
S. Jansonas, paklaustas, ar bus įrengti kelio ženklai, nurodantys važiavimo kryptį, mat vairuotojai dabar suka į kairę kirsdami dvigubą ištisinę liniją, teigė, kad visa esama infrastruktūra įrengta pagal projekte numatytus sprendinius, eismo organizavimo sprendiniai parinkti eismo organizavimą reglamentuojančių teisės aktų pagrindu. Tad vairuotojai turėtų vadovautis horizontaliuoju dangos ženklinimu, kaip tai nurodo Kelių eismo taisyklės.
Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Komunikacijos poskyrio vyriausioji specialistė Asta Kažukauskienė „Bangai“ komentavo, kad, pasikeitus Kretingos pl. ženklinimui, vairuotojai privalo atidžiai stebėti ir kelio ženklus, ir horizontalųjį ženklinimą. „Už ženklinimo „Dviguba ištisinė linija“ pažeidimą atsakomybė gresia pagal LR ANK 417 str. 1 d. (bauda nuo 30 iki 90 eurų). Klaipėdos r. policijos komisariato pareigūnų duomenimis, Kretingos pl., šalia degalinės „Trevena“, nuo 2023 m. liepos 1 d. iki rugpjūčio 18 d. už tokio pobūdžio pažeidimą nubaustų vairuotojų nėra“, – dėstė A. Kažukauskienė.
Gabrielė ČIUNKAITĖ
Autorės nuotr.