„Minijos“ mokiniai matematikos mokosi žaisdami

Lenkijoje, Stanin mokykloje, mokytojos A. Jašmontienė, R. Liužinienė su „Minijos“ progimnazijos moksleivėmis Toma Drukteinyte, Odre Adomaityte, Juventa Jašmontaite ir Toma Pociūte.

Kad matematikos galima mokytis per žaidimą, neabejoja Gargždų „Minijos“ progimnazijos mokiniai, kurie dalyvauja tarptautiniame „Erasmus+“ mokyklų mainų partnerysčių projekte „Mathematics with game and fun in all Europe“. Projekto vadovės, „Minijos“ progimnazijos anglų kalbos pedagogės Aušros Jašmontienės iniciatyva grupė mokinių jau lankėsi Kroatijoje, Lenkijoje, kur ne tik plėtė akiratį, bet ir matematines žinias.

Partneriai susitiko Kroatijoje

Dar spalio mėnesį (24–28 d.) pagal minėtą mainų partnerysčių projektą Gargždų „Minijos“ progimnazijos penktų klasių mokinės bei mokytojos A. Jašmontienė ir Rita Stankuvienė dalyvavo Kroatijoje vykusioje tarptautinėje mainų stovykloje. Kartu su moksleiviais iš Lietuvos, Rumunijos ir Kroatijos nuotoliniu būdu dalyvavo ir Italijos, Turkijos, Lenkijos komandos.

Pirma diena buvo skirta savo šalių pristatymams. Mokiniai pristatė savo mokyklas ir vietoves, kuriose gyvena. Susipažino su kitų šalių kultūra, maistu. Antrą dieną mokiniai, suskirstyti į komandas, dalyvavo įvairiose matematinėse veiklose. Trečią dieną aplankė vieno didžiausių visų laikų išradėjų Nikola Teslos muziejų, susipažino su jo išradimais. Taip pat grožėjosi nuostabia Kroatijos gamta, Adrijos jūra, pabuvojo Karlovace, Zagrebe, Zadare.

Įgūdžius tobulino Lenkijoje

Lapkričio 29 d.–gruodžio 2 d. projekto dalyviai susitiko Lenkijoje. Šį kartą Lietuvos, Rumunijos, Kroatijos, Turkijos, Italijos mokinius ir mokytojus priėmė Lenkijos Stanin mokykla. Projekto dalyviai mokėsi naujų matematikos mokymosi būdų, kurie skatina mokinių kūrybiškumą, tobulino informacinių kompiuterinių technologijų gebėjimus. Dalyvavo įdomiųjų matematikos užduočių sprendime, kur „Minijos“ penktokės neabejotinai buvo vienos iš lyderių. Pristatė matematinių frazių vartojimo kasdieninėje kalboje apklausos rezultatus. Lygino, kokias matematines frazes Lietuvoje ir kitose šalyse dažniausiai vartoja tėvai, mokytojai, draugai. 

Projekto dalyviai akiratį praplėtė pažintinių išvykų metu į Kazimierz Dolny miestą ir Varšuvą. Visus sužavėjo Varšuvos Koperniko mokslų muziejus. Mokiniai apžiūrėjo gausybę fizikos, chemijos, inžinerijos, biologijos ir kt. mokslų stendų ir ekspozicijų, juos išbandė, kūrė, stebėjo įvairiausius bandymus, eksperimentus, aiškinosi jų atlikimo metodiką ir formulavo išvadas. Kelios dienos svečioje šalyje paliko daug įspūdžių.

Daug privalumų

Anglų kalbos pedagogė A. Jašmontienė džiaugiasi, kad vykdomas „Erasmus+“ mokyklų mainų partnerysčių projektas duoda išties daug naudos. „Pirmiausia vaikai panaudoja anglų kalbos žinias, jas gilina bendraudami su mokiniais iš kitų šalių. Taip pat per žaidimą mokomasi matematikos, stengiamasi sudominti tiksliaisiais mokslais pačia paprasčiausia forma. Be to, keliavimas su mokytojomis augina savarankiškumą“, – neabejoja A. Jašmontienė. Buvo vaikų, kurie keliavo pagal šį projektą ir pirmą kartą skrido lėktuvu, vien tai jiems jau įdomi nauja patirtis.

„Labai smagu, kad „Minijos“ progimnazija įgyvendina tokio pobūdžio projektus. Džiaugiuosi, kad dukra Toma tokiu būdu galėjo dar labiau pažinti pasaulį, kitas tautas. Be to, tai labai geras paskatinimas gerai mokytis“, – neabejoja į projekto veiklas Lenkijoje vykusios 5c klasės mokinės mama Erika Pocienė.

Agnė ADOMAITĖ
Asm. albumo nuotr.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių