Per vieną dieną gimęs „Pa(si)matom“ projektas įkvepia jaunimą

„Žmonių istorijos yra nuostabiai ypatingos ir įtraukiančios“, – teigia viena iš projekto įkūrėjų Beta Buzaitė

Dažnai visuomenėje nuskambantis klausimas, ar turi įkvepiantį žmogų, priverčia susimąstyti, kokias asmenybes laikome autoritetu. Trys jaunimo atstovės, gavusios užduotį, kaip būtų galima šviesti ir motyvuoti jaunimą, sukūrė projektą „Pa(si)matom“. Ši idėja jungia daugiau nei tūkstantį jaunų žmonių socialiniame tinkle „Instagram“, kur pateikiama per pusšimtis interviu su įvairiomis įkvepiančiomis asmenybėmis, saviugdos ir produktyvumo patarimų.
Projekto komandos narės Rūta Bernotaitė, Marija Janavičiūtė, Ernesta Peldžiūtė ir Beta Buzaitė.

Dažnai visuomenėje nuskambantis klausimas, ar turi įkvepiantį žmogų, priverčia susimąstyti, kokias asmenybes laikome autoritetu. Trys jaunimo atstovės, gavusios užduotį, kaip būtų galima šviesti ir motyvuoti jaunimą, sukūrė projektą „Pa(si)matom“. Ši idėja jungia daugiau nei tūkstantį jaunų žmonių socialiniame tinkle „Instagram“, kur pateikiama per pusšimtis interviu su įvairiomis įkvepiančiomis asmenybėmis, saviugdos ir produktyvumo patarimų.

Idėja vystėsi sklandžiai

Viena iš projekto įkūrėjų Beta Buzaitė kartu su Ernesta Peldžiūte ir Simona Striaukaite dalyvavo „Eurodesk Lietuva“ rengiamame „Hakatone“ apie jaunimo mobilumą. Būtent ten ir išsivystė itin sėkmingas „Pa(si)matom“ (iš pradžių „Melody of the Life“) projektas. „Visi dalyviai turėjo sugalvoti idėją, kaip būtų galima įkvėpti ar šviesti jaunimą apie jam aktualias galimybes. Per vieną dieną netikėtai, tačiau labai sklandžiai kilo ši idėja, kuri socialiniuose tinkluose ir daugelyje kitų tinklalaidžių platformų tebegyvuoja ir šiandien“, – pirmaisiais projekto kūrimo polėkiais dalijasi įkūrėja.

Nuo pirmojo įrašo socialiniame tinkle „Instagram“ praėjo šiek tiek daugiau nei metai. Keitėsi ir projekto pavadinimas – iš „Melody of the Life“ į dabartinį „Pa(si)matom“. Pavadinimo keitimo priežastis buvo siekis „sulietuvėti“ ir atitikti lietuvišką auditoriją. Jaunuolė atskleidžia, jog iš pradžių aiškios vizijos projekto kūrėjos neturėjo. Visos merginos gyvena skirtinguose miestuose, projektas gimė gana staiga, todėl dažnai pritrūkdavo laiko aktyviam idėjos plėtojimui. Vis dėlto vėliau viskas kūrėsi palaipsniui: „Instagram“ paskyroje galima peržiūrėti ne tik įdomių interviu su įvairių sričių atstovais, bet ir daugybę informacijos saviugdos, produktyvumo, asmeninio tobulėjimo temomis. „Po truputį, žingsnis po žingsnio kūrėsi mūsų įvaizdis ir keliamas turinys, atsirado įvairių idėjų, naujovių. Dabar „Pa(si)matom“ yra labiau ištobulintas ir „pasipildęs“, palyginti su tuo, kaip šis projektas atrodė prieš metus“, – džiuginančiais pokyčiais dalijasi B. Buzaitė pridurdama, jog projekto vystymas padėjo suprasti, kad informacija aktuali ne tik jaunimui, bet ir pačioms turinio kūrėjoms.

Komandoje – 13 merginų

Projekto įkūrėja B. Buzaitė teigia, jog šiuo metu jų komandą sudaro net trylika motyvuotų moksleivių ir studenčių. Kiekviena jų prisideda prie idėjos įgyvendinimo turinio kūrimu, interviu ruošimu, straipsnių redagavimu. „Pa(si)matom“ joms yra vieta, kur galima prisidėti prie Lietuvos jaunimo tobulėjimo bei tuo pačiu įgyti praktinių žinių ar patobulinti jau turimas. Matau, kaip mūsų komandos merginos atiduoda daug laiko ir pastangų šiam projektui, kartu kuria nuostabias ir žavėtis verčiančias iniciatyvas jauniems žmonėms“, – džiaugiasi B. Buzaitė.

Per šiuos projekto įgyvendinimo ir plėtojimo metus „Pa(si)matom“ paskyra vis augo ir dabar turi daugiau nei tūkstantį sekėjų. Beta teigia, jog žinių bagažas vis nenustoja pildytis, o įgytos žurnalistikos, komunikacijos ir psichologijos žinios praverčia. „Kiekvieną kartą, kurdama šio projekto turinį, kaupiu patirtį, naujai išmoktus dalykus bei nuostabias pažintis tiek su kalbinamais žmonėmis, tiek su kitomis projekto narėmis. Supratau, kaip svarbu yra nuolat motyvuoti komandą ir svarbiausia mokėti prisitaikyti, greitai reaguoti į iškilusias situacijas ir rasti tinkamiausius sprendimus“, – įspūdžius vardija moksleivė.

Kiekvienas interviu – unikalus

Paklausta, kaip randa įvairių asmenybių pokalbiams, projekto įkūrėja teigia, kad istorijos dienos šviesą išvysta atsitiktinai. Kartais galimų pašnekovų ieško pačios, kartais sulaukia pasiūlymų iš sekėjų ar net patirtimi norinčių pasidalyti asmenų. „Ieškome asmenybių, kurios turėtų įkvepiančių ir pamokančių pasidalijimų jauniems žmonėms, nors, tiesą sakant, labai dažnai ieškoti net nereikia, kadangi visada aplinkoje atsiranda žmonių, kuriais žaviesi ir kurių interviu tikrai norėtum išvysti viešumoje“, – akcentuoja B. Buzaitė.

Ji priduria, kad sukurti vieną socialinių tinklų įrašą nuo galimo pašnekovo paieškos iki galutinio produkto užtrunka mažiausiai keletą savaičių. Visa tai priklauso nuo pašnekovo: vieni atsakymus atsiunčia per kelias dienas, kiti – per kelias savaites. „O jeigu žmogus kalbinamas gyvai (susitikus mieste ar įrašant tinklalaidę), tai reikia daryti mažiausiai dvi savaites prieš įkėlimą į socialinius tinklus, nes vėliau eina kiekvieno interviu patikrinimas, redagavimas ir apipavidalinimas“, – darbo užkulisiais dalijasi B. Buzaitė.

Projekto įkūrėja pasakoja, kad iš daugiau nei pusšimčio interviu įsimintiniausio neįvardytų – visos istorijos nuostabiai ypatingos ir unikalios: „O paskaičius arba išgirdus šių asmenybių žodžius tiesiog natūraliai atsiranda įkvėpimas ir motyvacija veikti, kurti ir pasiekti kuo daugiau.“

Gabrielė ČIUNKAITĖ
Asmen. albumo nuotr.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių