Plėšikams Karklėje išgainioti trūksta pinigų

Automobilių vagys Karklėje jau pradėjo sezoną. Penktadienį buvo apšvarintas prašmatnus kauniečio BMW – vagys išlupo galinio vaizdo veidrodėlius ir viduje buvusią navigacinę įrangą. Šiemet tai antroji ilgapirščių auka pajūryje. Tačiau Klaipėdos rajono policijos komisariato pareigūnams vagystės Karklėje – greičiau rutina nei iššūkis. Nusikaltimus pajūrio ruože užkardyti viliamasi įrengiant saugomas automobilių stovėjimo aikšteles. Tačiau prašmatnūs jų projektai dūla stalčiuose, nes valstybė neturi pinigų.

Vilioja palikti daiktai

Klaipėdos AVPK Klaipėdos rajono policijos komisariate šiemet jau užregistruoti dviejų nukentėjusiųjų pareiškimai apie Karklėje apvogtas transporto priemones. Pastarąjį kartą nukentėjęs BMW X5 šeimininkas nurodė patyręs 6000 Lt žalą. Vagys ypač pamėgę Olandų Kepurės draustinį, kur vairuotojai automobilius palieka tiesiog šalikelėje.

Klaipėdos rajono PK viršininko Raimondo Vaitkevičiaus teigimu, vagims darbymečiu tampa liepos ir rugpjūčio mėnesiai, tačiau nukentėjusiųjų pasitaiko ir ankstyvą pavasarį, ir rudenį. „Kiekvienais metais policijos pareigūnai deda nemažai pastangų patruliuodami Karklėje. Šie metai ne išimtis. Tačiau neturime tiek pajėgų, kad galėtume patruliuoti visą parą. Net kai ekipažas yra viename Karklės gale, vagystė gali būti vykdoma kitame“, – apie nenuspėjamą vietą kalbėjo komisaras.

Pareigūnai pajūryje organizuoja pasalas, kurios duoda rezultatų. Anot R. Vaitkevičiaus, vagių Karklėje sugaunama kiekvienais metais. Tačiau jų tokia rizika neatbaido. Juolab kad patys žmonės elgiasi naiviai – automobilių salonuose palieka rankines, kompiuterius, telefonus, kitus vertingus daiktus. Nemaža dalis nukentėjusiųjų būna atvykę iš kitų Lietuvos miestų ir apie tai, kad mašiną palieka vagių oazėje, nežino.

„Apie saugomų automobilių stovėjimo aikštelių įrengimą esame ne kartą kalbėję ir su Savivaldybės meru. Žinome, kad jų projektai rengiami“, – viltingai kalbėjo komisariato vadovas.

Planai tolimi

Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos Statybos ir kelių priežiūros skyriaus vyriausioji specialistė Kristina Jokubaitytė „Bangą“ informavo, kad automobilių aikštelės Karklėje techninis projektas parengtas prieš metus. Nors statybas leidžiantis dokumentas gautas, planus įgyvendinti tradiciškai trukdo pinigų stygius. „Esame pateikę Automobilių kelių direkcijai prie LR Susisiekimo ministerijos prašymą skirti tikslinių lėšų projektui įgyvendinti. Tačiau manau, kad prašomų 406 400 Lt galime tikėtis tik 2016–2017 m. Aikštelėje numatoma įrengti 23 vietas automobiliams. Tai nėra daug, tačiau aikštelių įrengimą yra numatę ir „Klaipėdos regiono keliai“, – informavo K. Jokubaitytė.

Kelininkai parengė techninį kelio per Karklės gyvenvietę atnaujinimo projektą. Jame numatyta ne tik atnaujinti asfalto dangą, įrengti apšvietimą ir dviračių takus, tačiau ir tris nedideles automobilių stovėjimo aikšteles. Projekto vertė – apie 14 mln. litų.

VĮ „Klaipėdos regiono keliai“ direktoriaus pavaduotojas kelių priežiūrai Vytautas Gružas patvirtino, kad prieš bemaž dvejus metus kelininkai parengė techninį kelio per Karklės gyvenvietę atnaujinimo projektą. Jame numatyta ne tik atnaujinti asfalto dangą, įrengti apšvietimą ir dviračių takus, tačiau ir tris nedideles automobilių stovėjimo aikšteles. Projekto vertė – apie 14 mln. litų. „Lėšų tam įgyvendinti sieksime gauti iš Automobilių kelių direkcijos, tačiau kada tai galėtų įvykti, nėra aišku. Projektas prašmatnus, tačiau parengtas prieš dvejus metus, o kol gausime pinigų, sąmatą gali tekti perskaičiuoti“, – beveik neabejojo V. Gružas.

Anot jo, numatytos aikštelės nedidelės dėl mažų valstybinės žemės lopinėlių. Privačios žemės kelininkai tam išpirkti neketina. Be to, pašnekovas įsitikinęs, kad aikštelės nuo vagių apsaugos ne visus: „Karklėje yra privati aikštelė, kurios savininkas siūlo mašiną statyti mokant galbūt po litą už valandą. Tačiau žmonės labiau linkę automobilius palikti šalikelėje“, – pastebėjo V. Gružas.


  • Klaipėdos rajono savivaldybės meras Vaclovas Dačkauskas „Bangai“ teigė, kad aikštelių įrengimo paspartinti neįmanoma. Esą tiek Savivaldybė, tiek kelininkai metė didžiules lėšas projektams rengti ir belieka laukti jų įgyvendinimo. Realus statybų terminas paaiškės Automobilių kelių direkcijai paskelbus 2014–2020 m. finansavimo gaires. Mero manymu, statybos galėtų prasidėti 2015–2016 m. „Aikštelės išgelbės situaciją tuo atveju, jei abiejose kelio pusėse atsiras automobiliams stovėti draudžiantys ženklai. Tada poilsiautojai privalės automobilius statyti aikštelėse. Tokius ženklus statyti siūliau ir anksčiau, tačiau policija mano idėjos nepalaikė, nes poilsiautojus būtų sudėtinga bausti, o privačių aikštelių savininkai nepasirengę priimti viso atvažiuojančių automobilių srauto. Dabar automobilius statyti draudžiama tik vienoje pusėje. Kitur ženklai atsirasti galės tik po kelio rekonstrukcijos“, – kalbėjo V. Dačkauskas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių