Prisiskambinti gydytojams – misija (ne)įmanoma?

Daugybė žmonių, nors jaučia vienokių ar kitokių negalavimų, delsia kreiptis į šeimos gydytoją, vykti darytis tyrimų, nes yra kaustomi baimės užsikrėsti koronavirusu. Kita vertus, yra ir aktyviai ieškančių pagalbos pacientų, tačiau ne visada pavyksta prisišaukti medikus, juolab kad koronavirusas užvėrė poliklinikų duris. Dauguma paslaugų teikiamos nuotoliniu būdu, prisiskambinti pavyksta toli gražu ne visada. Tai liudija skaitytojų patirtis.

Situaciją vadina apgailėtina

„Bangos“ feisbuko puslapyje savo nuomonę viešai išreiškė Monika, kuri teigia, kad Gargždų šeimos medicinos klinikoje situacija yra apgailėtina. „Paskambinus išsirašyti siuntimų tyrimams seselė liepia surašyti ant lapelio, kokių tyrimų reikia, ir atnešti jai. Paklausus, kodėl čia tvarka pasikeitė, anksčiau telefonu padiktuoti užtekdavo, liepia skambinti vėliau. Paklausus, kada vėliau, numetamas ragelis“, – karčia patirtimi dalijasi Monika.

Moteriai peršasi vienintelė mintis, kad, matyt, sugaišino kavos pertraukėlę. „Dar linksmiau, kai tų pačių rezultatų reikia. Šeimos gydytojai visą dieną prisiskambinti neišeina, net kai skambini be sustojimo. Toks jausmas, kad ragelis nukeltas ir kavos pertraukėlė visą dieną. Paskambinus į registratūrą ir paprašius, kad jos atspausdintų iš kortelės rezultatus, atsakymas trumpas – skambink savo gydytojai. Kai ir toliau neprisiskambini, gauni važiuoti į polikliniką ir toje pačioje registratūroje išsireikalauji savo atsakymų. Kaskart vis tas pats, įdomu, kuriam amžiuje yra Gargždų poliklinika…“ – nusivylimo neslepia moteris.

Paaiškino tvarką

Gargždų pirminės sveikatos priežiūros centro vyriausiasis gydytojas Petras Serapinas, paprašytas pakomentuoti situaciją, atsakė, kad asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo tvarka Gargždų pirminės sveikatos priežiūros centre ekstremalios situacijos ir karantino metu iš esmės nepasikeitė – paslaugos, kurioms nebūtina paciento apžiūra, tyrimai ir kurios gali būti suteikiamos be kontakto su pacientu, teikiamos nuotoliniu būdu.

Kitos paslaugos teikiamos pacientui atvykus į gydymo įstaigą. Laboratorinių tyrimų ir gydytojų specialistų konsultacijų paskyrimai, išrašant siuntimus, daugeliu atveju gali būti aptarti su šeimos gydytoju telefoninio pokalbio metu. Anot P. Serapino, neskubiais atvejais pacientai laboratoriniams tyrimams atlikti registruojami į eilę. Pacientus registruoja šeimos gydytojo, prie kurio yra prisirašęs pacientas, slaugytoja. „Paskirtų tyrimų siuntimai paliekami registratūroje. Atliktų tyrimų rezultatai, jei reikia ir tolimesnio tyrimo, gydymo, gydytojų specialistų konsultacijų poreikis aptariamas su šeimos gydytoju telefoninio pokalbio metu. Informuoti apie tyrimų rezultatus gali ir slaugytoja, jei tyrimų rezultatai yra nustatytų normų ribose. Jei tyrimų rezultatų įrašus reikia turėti vykstant pas specialistus konsultacijai ar stacionariniam gydymui, laboratorinių tyrimų įrašų kopijas padaro ir palieka registratūroje šeimos gydytojo slaugytoja. Gargždų šeimos medicinos klinikos registratūros darbuotojos informacijos pacientams apie tyrimų rezultatus neteikia ir tyrimų įrašų ar jų kopijų nedaro“, – aiškino tvarką P. Serapinas.

Didelis apkrovimas

Šiuo metu, pasak P. Serapino, iki 90 proc. šeimos gydytojo paslaugų (išskyrus chirurgines, akušerines ginekologines, odontologines paslaugas) vis dar teikiamos nuotoliniu būdu. „Šeimos gydytojai, konsultuojantys vaikus, ir vaikų ligų gydytojai suteikia daugiau tiesioginio kontakto konsultacijų. Įrengtos stacionarinio telefono ryšio linijos leidžia susisiekti su šeimos gydytoju bet kuriuo to gydytojo pacientų priėmimo metu. Pacientai kontaktinėms konsultacijoms kviečiami iš anksto telefoninio pokalbio metu suderintu laiku, išskyrus skubius atvejus. Išankstinė registracija registratūroje dar nevykdoma, siekiant ir tikintis suteikti telefonines konsultacijas jų poreikio dieną“, – dėstė Gargždų PSPC vyriausiasis gydytojas.

Jis pripažino, nors visas kitas šeimos gydytojo ir jam padedančio slaugytojo darbo laikas skirtas telefoninės konsultacijoms, tačiau kai kuriems gydytojams prisiskambinti būna sunkiau, nes kai kuriomis dienomis, esant padidėjusiam kreipimuisi dėl ūmių susirgimų skaičiui, šeimos gydytojai sulaukia iki 40–60 skambučių per pamainą.

Agnė ADOMAITĖ

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių