Trims švietimo įstaigoms – laurai už edukacines erdves

Prie mokymosi, kūrybiškumo ugdymo prisideda ir aplinkos pritaikymas įvairiems poreikiams. Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazija, Gargždų lopšelis-darželis „Naminukas“ bei Kretingalės lopšelis-darželis įrodė, kad jie aplinką kuria šiuolaikiškai, mat laimėjo Mokyk­lų edukacinių erdvių 2020 konkursą.

Dalijasi gerąja patirtimi

Klaipėdos rajono savivaldybės pranešime rašoma, kad nacionaliniam konkurso etapui buvo atrinkta 80 mokyklų. Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras, organizuojantis šį konkursą, skelbė, kad vertinimo komisija aplankė jas visas ir išrinko geriausiai savo edukacines erdves kuriančias ir naudojančias mokyklas.

Pranešime minima, jog geriausiai erdves kuriančios ir tvarkančios rajono ugdymo įstaigos išsiskiria edukacinėmis vidaus ir lauko erdvėmis, kurias kuria įstaigų darbuotojai, pasitelkę kūrybiškumą. Kasmet tobulėjama siekiant, kad pažinimas būtų smagus, o laisvalaikis – informatyvus.

Konkursu siekiama ugdyti vaikų ir jaunimo aplinkosaugos ir bendrąsias vertybes, formuojant mokyklos aplinkos savitumą, kuriant gamtos ir žmogaus sąlyčio aplinkoje zonas. Svarbus yra ir bendravimo bei bendradarbiavimo ryšių stiprinimas tarp ikimokyklinio, bendrojo ugdymo, profesinio mokymo įstaigų, neformaliojo vaikų švietimo mokyklų bei skleisti gerąją patirtį.

Įtraukia ir bendruomenę

Kaip „Bangai“ pasakojo Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazijos direktorius Antanas Alčauskis, aplink esančios erdvės yra pritaikytos kasdieniam gyvenimui. „Jos sukurtos, kad vaikams būtų patogios ir funkcionalios, galėtų naudotis kiekvieną dieną“, – kalbėjo įstaigos vadovas.

Prie gimnazijos yra įrengta lauko scena, mat aktų salė yra projektuojama. „Pagrindiniai renginiai vyksta mūsų vidiniame kieme, kuris pritaikytas šventėms organizuoti, pavyzdžiui, greitai bus brandos atestatų įteikimo šventė“, – akcentavo A. Alčauskis. Parke pačių moksleivių yra įkurta klasė. „Ieškota įvairių rėmėjų, pastatyti suolai moksleiviams, stalas mokytojui. Atrodo kaip įprasta klasė, tik gamtoje“, – teigė gimnazijos direktorius.

Įėjimas į švietimo įstaigos biblioteką irgi yra dekoruotas. Dvyliktokai, kurie vykdė dailės arba technologijų egzamino baigiamuosius darbus, keletą metų orientuojami, kad būtų išliekamoji vertė. „Prie bibliotekos yra mokomoji vieta, kurioje pavaizduotas knygos kelias nuo pergamento iki šių laikų. Yra įamžinta ir kaip skirtingais laikais atrodė raštas“, – sakė A. Alčauskis.

Kretingalės lopšelio-darželio direktorė Regina Baranauskienė kalbėjo, kad erdvės visų pirma yra tvarkingos. „Mums svarbu, kad kiekvienas įrenginys, detalė būtų naudinga vaikui. Esame pastatę stendą, kuriame Lietuvos kontūre yra lopšelio-darželio bendruomenė“, – džiaugėsi vadovė.

Lauke iš kartono, medžių yra sukurtos paukščių dekoracijos. „Esame laimėję šiltnamį, turime vabalų namelį, kuriame galima stebėti, kaip gyvena įvairūs vabzdžiai. Yra sveikatingumo takelis, sukurtas iš akmenukų, smėlio, kankorėžių, kad vaikas vaikščiodamas basomis pajaustų paviršių skirtumą“, – detalizavo R. Baranauskienė.

Direktorės teigimu, svarbiausia, kad vaikams įstaigoje būtų gera: „Matau kūrybinę naudą, nes galima tyrinėti, tai ugdo ir darbštumą.“

Gargždų lopšelio-darželio „Naminukas“ vadovė Raimunda Mockuvienė „Bangai“ komentavo, jog jų įstaiga išsiskiria etnokultūros ir sveikatos sritimis. „Tai geriausiai matoma įkurtose erdvėse – yra judriųjų takeliai, turime įrengę etnografinę sodybą, kur auginame etnografinius gėlynus. Aplink atsiskleidžia vaikų naudojamos vietos“, – kalbėjo direktorė.

R. Mockuvienė minėjo, kad kūrybiškos erdvės sužadina vaikų norą eiti į darželį, vyksta lengvesnis kūrybinis ugdymas. „Visa bendruomenė prisidėjo prie aplinkos kūrimo – darbuotojai, mokytojai, tėveliai padėjo įrengti, išpildėme kai kurias vaikų pieštas mintis. Savo jėgomis sukūrėme gražią aplinką“, – džiaugėsi „Naminuko“ vadovė.

Laimėtojai gaus lenteles, ant kurių bus užrašyta, jog turi vienas geriausių edukacinių aplinkų, taip pat atstovas iš įstaigos gaus kelionę į užsienio nacionalinius parkus, botanikos sodus, kad galėtų pasisemti naujų kūrybinių idėjų.

Robertas MACIUS

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių