Verslininkas V. Vaišvila: geras autodalių pardavėjas – lyg vaistininkas

A. VALAIČIO ir asmeninio archyvo nuotr.

„Verslas suteikia finansinę ir laiko planavimo laisvę, bet dėl to tenka rizikuoti, aukoti savo stabilumą ir šiltą samdomo darbo vietą“, – sako vienas iš UAB „Autoaibė“ akcininkų Valdas Vaišvila. „Autoaibės“ prekės ženklas žymi daugelyje Lietuvos miestų veikiantį autodalių parduotuvių tinklą, taip pat ir parduotuvę elektroninėje erdvėje. Autodalių prekybos tinklo akcininkai Gargžduose į plėtrą investavo daugiau nei du milijonus eurų, jų laukia persikėlimas į naujas patalpas, vis dar formuojamas kolektyvas, yra dvi dešimtys laisvų darbo vietų.

Reikėjo erdvesnių patalpų
Prieš vienuolika metų pradėję savo veiklą Gargžduose, automobilių dalių pardavėjai teigia, kad regione pradėti veikti yra kur kas paprasčiau nei didesniuose miestuose. Šiuo metu čia kyla visiškai naujas prekybos tinklo pastatas. Pasak V. Vaišvilos, Gargžduose nėra didelės patalpų pasiūlos nuomai, todėl nuspręsta statinius statyti patiems. Erdvesnių patalpų reikėjo, siekiant plėsti autodetalių asortimentą, savitarnos ir ekspozicijos salę, kuri būtų patogi pirkėjams, o prekybos salė atvertų duris lengvai pasiekiamoje vietoje, žmonėms nekiltų problemų su automobilių statymu. „Atsidarę naujose patalpose tikimės, kad žmonės noriai ateis į geresnę, visiškai naują parduotuvę, gerokai erdvesnę nei buvo“, – sakė V. Vaišvila. Šiuo metu UAB „Autoaibė“ akcininkai valdo 16 šios įmonės padalinių visoje Lietuvoje, iškilo nauji statiniai Gargžduose. Klaipėdos rajone pastatytas „Autoaibės“ prekybos centras užima apie 1 900 kv. m, iš kurių apie 600 kv. m skirta autodalių ir kitų automobilių priežiūrai skirtų prekių parduotuvei. „Plėtėme teritoriją pagal augančio verslo poreikius. Komercinės paskirties patalpas projektavome ir statėme patys, taip pat bandėme įgyvendinti ir dar vieną iš įmonės strateginių uždavinių – diversifikuoti veiklą, dalį patalpų skiriant kitiems verslams, nuomai“, – apie augantį verslą Klaipėdos rajone pasakojo V. Vaišvila.


Garantija, kad niekas neišvarys
Nors naujų patalpų statybos reikalauja finansų, laiko ir pastangų, verslininkas džiaugiasi, kad, turėdamas nuosavas komercines patalpas, esi garantuotas, jog tavęs niekas iš jų neišvarys. Anot Valdo, nuomodamasis niekada nežinai, kada savininkai nuspręs statinius parduoti, kada teks perkelti verslą. UAB „Autoaibė“ akcininkas neslėpė, kad, perkeliant verslą iš vienos vietos į kitą, skaudžiausi yra ne logistikos kaštai, kurie gali siekti kelias dešimtis tūkstančių eurų, o tai, kad pirkėjai tavo verslo iš paskos neseka, naujoje vietoje tenka iš naujo atrasti savo klientus. Ilgametė darbo patirtis patyrusiems verslininkams leidžia lyginti verslo kūrimo, žinomumo didinimo galimybes tiek didžiuosiuose miestuose, tiek regionuose. „Gargžduose „Autoaibę“ žino beveik visi, o štai Vilniuje, Kaune iš 100 gal kokie du. Pirkėjai eina pas tuos, kuriuos atpažįsta, pasitiki, todėl kiekvieno verslo didžiausias uždavinys – tapti pirmu numeriu pirkėjo galvoje“, – akcentavo autodalių prekybos tinklo vadovas. Pasak verslininko, regionuose žinia apie įmonę sklinda gerokai greičiau nei didžiuosiuose miestuose, prireikia vienų ar dvejų metų, kol viskas įsisuka, generuoja pelnus. O štai didžiuosiuose miestuose žinomumui, įvaizdžiui suformuoti, gali prireikti dešimtmečio. Patyręs verslininkas teigia, jei nėra žinomumo, nebus ir pajamų.


Be žmonių – neįmanoma
Pašnekovas atviravo, kad šioje rinkoje didžiulė konkurencija, jaučiamas pasiūlos perteklius. Daug metų Lietuvos autodalių prekybos rinkoje yra įsitvirtinusios lenkų kompanijos, todėl nė vienas verslininkas niekada nežino, kas gali atsitikti ateityje. Pašnekovas tikina, kad konkurencinėje kovoje laimi tas, kuris pirmiau atsiliepia į skambutį. Arba tas, kuris greičiau reaguoja į elektroniniu būdu gautą užklausą. Anot jo, kiekvieno verslo esmė yra būti naudingam žmogui, todėl naujai iškilusiame prekybos centre projektuojama infrastruktūra visai šeimai, jos patogumui. Kol vieni šeimos nariai galės nuodugniai rinktis detales automobiliui, kiti – leis laiką kavinėse, parduotuvėse, mat likusią „Autoaibės“ patalpų dalį užims įvairios maitinimo, prekybos ir paslaugų įmonės. Artimiausiu metu gargždiškiai patys pamatys jų reklamines iškabas ant pastato. Dar ne visos patalpos yra išnuomotos. „Pastatyti pastatus, išasfaltuoti aplinką ir sukurti infrastruktūrą gali daug kas, tačiau verslo esmė yra tapti traukos centru. Be žmonių srautų, gebėjimo būti naudingam to padaryti neįmanoma“, – kalbėjo verslininkas.


Verslo pradžia
Valdas sakė, jog UAB „Autoaibė“ yra šeimos verslas. Pradžių pradžia buvo prieš 30 metų, kai Klaipėdoje duris atvėrė pirmoji šio prekybos tinklo, tiesa, anuomet naudotų automobilių dalių parduotuvė. Tuo metu ir pavadinimas buvo kitoks. Buvo pirmieji Nepriklausomybės metai, žmonės turėjo iš Europos parsivežę vakarietiškų automobilių, o detalių rinkoje jiems visiškai nebuvo. Anuomet UAB „Autoaibė“ direktoriaus ir akcininko bei Valdo verslo partnerio šeimos nariai pasiūlė jaunam vyrui paprekiauti autodetalėmis Klaipėdoje, taip ir užgimė šis verslas. „Graži verslo partnerystė tęsiasi iki šių dienų“, – neslėpė gargždiškis. Jis pasakojo, kad elektros inžinerijos mokslus krimtusiam žmogui teko dirbti sunkiai, bet įdomiai: buvo ardomi į metalo laužą atvežti automobiliai, plaunamos ir tikrinamos dar tinkamos naudoti naudotų automobilių detalės. Greitai teko išmokti jas įvertinti, aprašyti. Susikaupė nemažai žinių ir įgūdžių. „Per 30 veiklos metų šiame versle išmokau apie automobilius daugiau, nei mechanikos studentai“, – šypsojosi autodalių prekybos tinklo vadovas.

Pasak patyrusio prekybininko V. Vaišvilos, geras autodalių pardavėjas yra lyg vaistininkas. Ne visi susidūrę su tam tikra bėda žino, kaip ją spręsti, todėl neretai autodalių pardavėjams tenka konsultuoti, patarti. „Čia lyg vaistinėje, jei turi „receptą“ – autoserviso meistro raštelį – perki, o jei ne, tenka konsultuotis su pardavėju“, – kalbėjo verslininkas. Anot jo, „Autoaibėje“ personalo atranka vyksta itin atsakingai, kruopščiai. Stengiamasi atrinkti geriausius, tuos, kurie tikrai geba parduoti, bendrauti su žmonėmis, tinkamai pakonsultuoti.

Sunkiausia keisti mąstymo šablonus
Valdas pasakojo, kad po trejų metų darbo su naudotomis automobilių detalėmis pamažu asortimente atsirado ir naujų detalių automobiliams. Tais laikais Lietuvoje beveik niekas nežinojo, kas yra internetas. Net ir Vakarų Europoje buvo daromi tik pirmieji žingsniai. Verslo santykius užmegzti buvo daug sudėtingiau ir brangiau. Jau nekalbant apie laiką. Verslas nors ir lėtai, bet augo. Teko investuoti į plėtrą nemažas pinigų sumas, o kartu keistis ir patiems, augti, tobulėti kartu su verslu. Deja, didžiausi pokyčiai yra nematomi. Išklausyta daugybė mokymų, kursų, renginių. „Pakeisti savo mąstymą, senus neveikiančius elgesio ir mąstymo šablonus buvo sunkiausia“, – apie nuolatinius pokyčius ne tik įmonėje, bet ir savyje ir jų svarbą pasakojo gargždiškis. Anot jo, investicijos į žinias, savo elgesio ir šabloniško mąstymo kaitą pasiteisino su kaupu.


Yra laisvų darbo vietų
„Geri darbuotojai ir kainuoja brangiausiai. Ilgą laiką mes vis būdavome pirmame trejetuke tarp konkurentų, kurie daugiausia moka savo darbuotojams. Šiuo metu jau net tapome lyderiais. Labai smagu žinoti, kad tavo darbuotojai uždirba daugiau. Dar turime apie dvi dešimtis įvairių laisvų darbo vietų visoje Lietuvoje. Gargžduose, Kretingoje, Klaipėdoje taip pat“, – kalbėjo Gargždų verslininkas, kviesdamas gabius žmones prisijungti prie UAB „Autoaibė“ kolektyvo.


Laukia persikėlimas į naujas patalpas
Nors žiemą tokio pobūdžio verslui yra atostogų metas: po eglute Kalėdų Senelis retai kada palieka dovanoms automobilių detales, tačiau nepaisant to paš­nekovas gyvena darbingomis nuotaikomis, juk UAB „Autoaibė“ Gargžduose laukia persikėlimas į naujas patalpas.
„Pas mus darbai nesibaigia nei žiemą, nei vasarą. Nuolat diegiamos kokios nors naujovės. Gyvenimas keičiasi ir reikia kaip galima greičiau prie jo prisitaikyti. Juk pirkėjas visuomet renkasi tuos, kurie geriausiai tenkina jo poreikius, taiko savo veikloje naujoves, eina pirmyn, neužsistovi toje pačioje vietoje“, – akcentavo profesionalus autodalių pardavėjas V. Vaišvila, nepabijojęs investuoti į verslo plėtrą ir Klaipėdos rajone.


Zenona RUDKIENĖ

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių