Automobilis įstrigo servise: kas kaltas?

Asociatyvi nuotr.

Į „Bangos“ redakciją paskambinęs Julius (vardas, pavardė redakcijai žinomi) sako nebeatgaunąs savo automobilio. „Buvau jį palikęs tvarkyti servise. 2 kartus ardė, tvarkė, tačiau automobilis vis tiek nevažiuoja taip, kaip turėtų“, – sako Julius.


Nesutinka mokėti
Anot jo, dabar reikalaujama sumokėti už paslaugas. „Tačiau kodėl aš turiu mokėti, jei automobilis taip ir liko nesutvarkytas iki galo“, – piktinosi pašnekovas.
Serviso savininkas istoriją komentavo taip: „Šis žmogus pats susitarė su meistru, veikiausiai iš Lapių, dėl tvarkymo. O pas mus atsiuntė, kad išimtumėme iš kuro filtrų elektrinę dalį. O tą dalį tas meistras suremontuos. Išėmėme, įdedame. Užsivedė, bet sunkiai važiavo. Vėl susiskambinau su tuo elektriku. Paprašė dar sykį nuimti, nuėmėme antrą kartą už tą pačią kainą. Šiaip nuėmimas, uždėjimas kainuoja 100 Eur. Du kartus už tą pačią kainą atlikome tą darbą. Nuėmėme, nuvežėme elektrikui, kuris dirba ne pas mus. Jis vėl patvarkė. Įdėjome, automobilis geriau dirba, bet pilnai nevažiuoja. Klientui dar pasiūlėme kuro filtrą pasikeisti. Įdėjome, tai kuro filtras 10 Eur ir 10 Eur pakeitimas. Tam elektrikui dar sumokėjau iš savo pinigų 30 Eur už jo darbą. Išeina 150 Eur. O klientas atsisako mokėti, tai negalime atiduoti automobilio“, – dėstė serviso savininkas. Jis akcentavo, kad automobilį tvarkė ne jie, jiems buvo pasakyta tik detalę nuimti, uždėti, tą darbą jie ir atliko, už kurį reikia sumokėti.


Pildoma užsakymo paraiška
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vyresnioji patarėja Milda Deimantė komentuodama šią situaciją atkreipė dėmesį, jog teisės aktai numato, kad iki sutarties sudarymo verslininkas privalo suteikti užsakovui būtiną ir teisingą informaciją apie siūlomus darbus, jų rūšis, kainą, apmokėjimo formą, taip pat, jeigu užsakovas paprašo, kitus su sutartimi ir atliekamu darbu susijusius duomenis.
„Atiduodant transporto priemonę remontui turėtų būti užpildoma užsakymo paraiška ir transporto priemonės priėmimo perdavimo aktas. Užsakymo paraiškoje turėtų atsispindėti informacija apie transporto priemonės gedimus, reikalingus techninio aptarnavimo ir remonto darbus bei jų kainas. Visą techninio aptarnavimo ir remonto paslaugos teikimo laikotarpį informacija gali būti pildoma dėl reikalingo atlikti remonto transporto priemonei. Tačiau reiktų įsidėmėti tai, jog informacija apie teikiamų techninio aptarnavimo ir remonto paslaugų sąlygas, teikimo terminus, kainą, garantines sąlygas, galimas pasekmes ir kitokią informaciją, turinčią įtakos transporto priemonės valdytojo apsisprendimui gauti techninio aptarnavimo ir remonto paslaugą, turi būti suteikiama prieš susitariant dėl paslaugos“, – aiškino M. Deimantė.


Gali kreiptis – išanalizuos
Anot Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos atstovės, nurodytoje „Bangos“ skaitytojo situacijoje nėra aišku, dėl kokių konkrečių transporto priemonės remonto paslaugų, jų sąlygų ir kainų šalys susitarė. Pagal esamą informaciją daroma išvada, kad transporto priemonės, jos dalių remontą atliko skirtingi paslaugų teikėjai. Siekiant išsamiai ir objektyviai išnagrinėti ginčą būtina įvertinti dokumentus dėl sutartų paslaugų, taip pat abiejų šalių teikiamus paaiškinimus.
Jeigu verslininkas vartotojui suteikė kokybiškas, pagal iš anksto suderintas sąlygas, paslaugas, jis turi teisę reikalauti vartotojo, kad būtų susimokėta už suteiktas paslaugas prieš atsiimant transporto priemonę, o vartotojas turi pareigą atlikti mokėjimą.
Tačiau jeigu šalims visgi nepavyksta išspręsti kilusio ginčo taikiai, vartotojui siūlytina kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, pateikiant prašymą, gautą iš paslaugos teikėjo atsakymą, sudarytos sutarties, užsakymo paraiškos, transporto priemonės priėmimo-perdavimo akto kopiją ir kitus turimus keliamą reikalavimą paslaugos teikėjui pagrindžiančius dokumentus.


Agnė ADOMAITĖ

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių

Skip to content