Daukšaičių „Aibės“ parduotuvės šeimininkai: „Augome 25 metus“

Išgražėjusi parduotuvė „Aibė“ papuošė Daukšaičių kaimo centrą. E. ir A. Šliaužiai: „Nuolat investavome, daug dirbome, kol pasiekėme tai, apie ką svajojome.“

Daukšaičių kaimo centrą puošiantis parduotuvės „Aibė“ pastatas, rūpestingai sutvarkyta aplinka traukia pravažiuojančiųjų dėmesį ir jie čia užsuka. Erdvi prekybos salė, gausus prekių pasirinkimas, patogus jų išdėstymas maloniai nustebina žmones. „Džiaugiamės tuo, ką sukūrėme – nesitikėjome, kad pavyks pritraukti tiek pirkėjų“, – kalbėjo parduotuvės šeimininkai Erika ir Algis Šliaužiai, šį mėnesį minintys savo įmonės 25-ąjį gimtadienį.


Įvertinta keturiomis karūnomis
Prieš metus renovuotoje, erdvioje, šviesioje, tvarkingoje Daukšaičių maisto prekių parduotuvėje „Aibė“ pirkėjai jaučiasi laukiami. Gražus interjeras, prekių gausa, malonus aptarnavimas skatina juos čia sugrįžti – ne kiekvienai kaimo parduotuvei sekasi tai susikurti. Prekybos tinklui „Aibė“ priklausančios parduotuvės skiriasi pagal suteiktų karūnų kiekį – nuo vienos iki keturių. Daukšaičių „Aibė“ įvertinta keturiomis karūnomis – viena iš dešimties Lietuvoje. „Džiaugiamės šiuo įvertinimu, atspindinčiu tai, kad mūsų parduotuvėje didžiausias prekių asortimentas, palyginti su kitomis, turinčiomis mažiau karūnų. Šiuo ženklu taip pat įvertinama ir tvarka, aptarnavimas, prekių gausa ir kokybė, interjeras, – atskleidė verslininkas A. Šliaužys. – Daugiausia Lietuvoje „Aibės“ parduotuvių su viena karūna.“


Traukia ne tik palankios kainos
„Į mūsų parduotuvę žmonės atvyksta apsipirkti turėdami prekių sąrašus, – šypsojosi E. Šliaužienė. – Jie ieško ir gerų kainų, ir kokybiškų prekių. Brangios nepirks – geriau pigiau, bet daugiau parduoti ir pirkėjų pritraukti.“
Taigi pirkėjai patenkinti kainomis šioje parduotuvėje: su „Aibės“ nuolaidų kortele ne tik nuolaida už prekes, bet ir kaupiasi pinigai – 1 proc. nuo prekių sumos. „Tai mūsų pelno sąskaita – apie 900 eurų kas mėnesį, bet iš verslo pozicijų naudinga“, – įsitikinęs A. Šliaužys.
Pasak verslininko, parduotuvėje kasdien apsilanko vidutiniškai apie 300 pirkėjų. Tai priklauso nuo daugelio dalykų – atlyginimų, pensijų mokėjimo dienos ir net nuo oro sąlygų. Prieš užsakydami prekes savaitgaliui verslininkai pasidomi orų prognoze, kad žinotų, ko daugiau – pieno ar mėsos, šašlykų užsakyti. „Žmonės žino, kad pas mus visada nusipirks pastarųjų produktų, – pastebėjo A. Šliaužys. – Smagu, kad jie išeina patenkinti, padėkoja.“ Anot verslininko, sėkmės receptas – daug darbo, meilės ir pagarbos klientui. „Didžiausia apyvarta – iš maisto produktų, bet ne iš alkoholinių gėrimų, nors jų pasirinkimas didelis, iki brangiausių“, – patikino pašnekovas.

Po renovacijos parduotuvėje erdviau, pastatyti nauji šaldytuvai, lentynos. Verslininkai suko galvas, kaip geriau viską išdėstyti.


Nesigaili rizikavę
Prekybos įmonę E. Šliaužienė įkūrė prieš 25 metus. Ji 4 metus dirbo nedidelėje parduotuvėlėje kitapus kelio ir mažesnėmis kainomis stengėsi konkuruoti su šiame pastate veikusia krautuve. Ji svajojo įsigyti tą didelį, buvusį Priekulės vartotojų kooperatyvo pastatą ir turėti gražią parduotuvę. „Užėjusi įsivaizdavau, kas kur bus išdėstyta – planavau prekybos salę“, – šypsodamasi prisiminė verslininkė.
Jai pavyko nusipirkti šį apleistą svajonių pastatą. „Per stogą varvėjo vanduo, žaliavo berželiai, nei langų, nei durų – išplėšta, išdraskyta, reikėjo didžiulio remonto, – kalbėjo Šliaužiai. – Nuolatinė rekonstrukcija, remontas vyko iki šiol – 20 metų investavome ir tobulinome, prekybos erdvė nuolat keitėsi. Taip pat tvarkėme, gražinome parduotuvės aplinką, trinkelėmis išgrindėme automobilių stovėjimo aikštelę. Už savo lėšas (2 tūkst. Eur) išasfaltavome įvažiavimą į parduotuvę, nes Automobilių kelių direkcija, kuriai priklauso šis kelias, nesiskubino remontuoti.“
Tačiau ir anuomet dirbdami apgailėtinomis sąlygomis E. ir A. Šliaužiai stengėsi dėl savo pirkėjų, kad būtų gausus asortimentas, kokybiškų prekių. „Dirbome sutartinai, ranka rankon, diskutuodami ir priimdami teisingiausius sprendimus, ir mums sekasi“, – kalbėjo verslininkai.
Pastato renovacija baigta prieš metus. Atnaujintas fasadas, pakeisti langai, vidaus interjeras, visa prekybos įranga, nauji šaldytuvai, lentynos, kasos aparatai.
Darbai, parduotuvės atnaujinimas vyko stipriai pašokus kainoms, bet pradėjus reikėjo baigti. „Rizikavome prarasti arba turėti tai, apie ką svajojome“, – prisipažino E. Šliaužienė.
„Versle rizika neišvengiama, – atitarė vyras. – Netikėtumai bet kada gali užgriūti.“
Šokas ištiko pabrangus elekt­ros energijai, kurios parduotuvėje daug sunaudojama: 200 kWh per parą. Už vieną mėnesį paklojo 6 tūkst. eurų. Tuomet ant pastato stogo įsirengė 25 kW galingumo saulės elektrinę ir už elektrą moka tik kelis šimtus eurų per mėnesį.
Sėkme besidžiaugiančių verslininkų planuose – nedidelė kepyklėlė, kurioje netrukus keps bandeles ir duoną. „Visi į Daukšaičius – gimtadienis tęsiasi ne vieną dieną“, – šypsojosi A. Šliaužys.

Virginija LAPIENĖ
Autorės nuotr.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių