Konferencinis turizmas Klaipėdoje: kam to reikia ir ko dar trūksta?

Donatas Vaičiulis. Light house konferencijų salė

Verslininkai, turizmo sektoriaus atstovai mato Klaipėdą kaip kylantį konferencinio turizmo miestą. Uostamiestis turi ką pasiūlyti tiek renginių organizatoriams, tiek po jų mieste nusprendusiems likti svečiams. Tačiau ko trūksta, kad Klaipėda pasiektų šį proveržį?

Bene akivaizdžiausias konferencinio turizmo privalumas yra papildomos pajamos renginių organizatoriams, turizmo sektoriui ir pačiam miestui. Tačiau yra ir tvaresnių, ilgalaikių naudų. Konferencijos į miestus pritraukia geriausių įvairių srities specialistų ir taip tampa puikia erdve vietos įmonėms bei viešajam sektoriui semtis idėjų, megzti vertingus ryšius, ieškoti bendradarbiavimo galimybių ir netgi padeda pritraukti naujų talentų.

Pamatai konferenciniam turizmui Klaipėdoje jau pakloti. Miestas turi renginiams tinkamų erdvių, gerų restoranų, tarptautinį Palangos oro uostą, patogų susisiekimą su kitais Lietuvos miestais, todėl jis yra patrauklus čia po renginio ilgiau pasilikti nusprendusiam turistui.

Tačiau tai – tik pamatai. Klaipėdoje trūksta modernių konferencijoms pritaikytų erdvių, reikėtų ir daugiau skrydžių į Palangos oro uostą, pažymi ekspertai. Ne mažiau svarbus ir miesto žinomumas tiek tarp konferencijų organizatorių, tiek tarp turistų. Klaipėda turi ką pasiūlyti ir vieniems, ir kitiems. Tik ar ši žinia paskleista pakankamai plačiai?

Konferencijos ‒ naujų idėjų kelias į Klaipėdą

Konferencinio turizmo nauda miestui yra įvairialypė. Ši turizmo šaka ne tik pritraukia į miestą turistų srautus ir generuoja pajamas paslaugų sektoriui, tačiau reikšmingai prisideda ir prie mokslo bei verslo ekosistemos mieste vystymo, tinklaveikos, talentų pritraukimo.

„Kai mieste vyksta daug aukštos kokybės konferencijų bei seminarų, tai suteikia galimybes tinklaveikai, kompetencijų kėlimui, naujų idėjų atėjimui į miestą. Konferencijose dalyvaujantys žmonės iš kitų miestų susipažįsta su vietine ekosistema, karjeros ir gyvenimo galimybėmis ‒ tai prisideda prie talentų pritraukimo“, ‒ sakė Eglė Songailienė, „Klaipėda ID“ vykdančioji direktorė.

Uostamiestis, jos manymu, turi tikrai didelį konferencinio turizmo potencialą, tačiau abejoja, ar jis yra atrastas, ypač kalbant apie miestui strategiškai svarbių pramonės sričių konferencijas.

„Mieste vystomi nauji objektai, kurie šį potencialą reikšmingai sustiprins. „Tech Zity“ Klaipėdoje jau kitais metais atvers moderniausią ir visus aukščiausius renginių organizatorių lūkesčius tenkinantį konferencijų centrą Klaipėdos regione. „Victoria Hotel Klaipėda“ viešbutis praturtins miesto centre esančių viešbučių bei konferencinių erdvių pasirinkimą. Diskusijos dėl naujų skrydžių į Palangos oro uostą taip pat nuteikia optimistiškai dėl galimybių lengvai ir greitai pasiekti Klaipėdą“, ‒ kalbėjo pašnekovė.

Siekiant sėkmingai konkuruoti su kitais šalies didmiesčiais dėl aukštos kokybės konferencijų, jos manymu, būtinos reikšmingos miestų paskatos konferencijų organizatoriams.

„Neturėdami tokių paskatų sistemos, šią konkurencinę kovą kol kas pralaimime“, ‒ pridūrė E. Songailienė.

Klaipėdoje gali vykti ir tarptautinės konferencijos su kaimyninėmis valstybėmis.

„Turime puikų susisiekimą oro transportu su Norvegija, Danija ir Latvija. Labai įdomu būtų atidžiau analizuoti galimybes organizuoti į Švedijos rinką nukreiptas konferencijas, išnaudojant jau turimas keltų linijas. Mums tikrai reikia strategiškai mėginti pritraukti konferencijas bei konferencijų dalyvius iš Baltijos jūros regiono“, ‒ dėstė pašnekovė.

Svečiams nuobodžiauti nebus kada

„Kaipėda turi didelį potencialą tiek verslo įmonių, tiek ir mokslo renginiams organizuoti. Klaipėda yra be galo patraukli  dėl savo architektūros, jaukaus senamiesčio, kompaktiškumo, jūros bei gausių pramogų. Bet kuri užsienio ar Lietuvos kompanija, nusprendusi pasirinkti Klaipėdą savo išvykstamajam renginiui, nenusiviltų, nes nuobodžiauti netektų“, ‒ mano Jolanta Beniulienė, Lietuvos konferencijų ir renginių asociacijos pirmininkė.

Nors fizinė infrastruktūra yra labai svarbi siekiant į miestą prisivilioti daugiau renginių, ir Klaipėdai tobulėti tikrai yra kur, to neužtenka. J. Beniulienė tvirtina, kad labai svarbus yra profesionalų įsitraukimas.

Jolanta Beniuliene

„Kalbėdama apie profesionalus turiu mintyje tiek miesto plėtros bei rinkodaros darinius, tokius, kaip „Klaipėda ID“ ar Klaipėdos turizmo informacijos centras, tiek profesionalius konferencijų ir renginių organizatorius, tiek ir savo srities specialistus, taip vadinamus miesto ambasadorius: mokslininkus, medikus, verslininkus. Būtent ambasadoriai nutiesia tiltus į tarptautines savo srities bendruomenes, motinines ar dukterines verslo įmones, tarptautines asociacijas, dalyvauja jų veikloje, vyksta į komandiruotes ir turi galią pakviesti ateityje planuojamus susitikimus į savo gimtąjį miestą ar šalį“, ‒ kalbėjo pašnekovė.

Svarbu, kad konferencinis turizmas yra ne tik pajamų šaltinis svečius aptarnaujančiam verslui. Konferencijos bei verslo renginiai pasitarnauja kaip katalizatorius tolesnei tam tikros srities plėtrai, mano J. Beniulienė. Pavyzdžiui, medicinos renginys gali paskatinti inovacijų diegimą, naujų gydymo metodų taikymą.

„Kalbant apie konferencijas, akivaizdu, kad Klaipėdos teminė kryptis yra logistika, prekyba, bei kiti verslai, kuriuos lemia jūrinė aplinka, o taip pat gamtosauga, rekreacija, paveldas ir tikriausiai dar daugelis panašių temų. Gal ateityje Klaipėdoje galėtų vykti, pavyzdžiui, kruizinės laivybos konferencija. Net neabejoju, kad Klaipėdos ligoninėje dirba ne vienas tarptautiniu mastu žinomas specialistas, kuris taip pat gali padėti pasiekti proveržį tam tikroje medicinos srityje“, ‒ savo viziją dėstė J. Beniulienė.

Uostamiestis, jos manymu, yra patrauklus ir vietos, ir tarptautinėms konferencijoms. Miestas turėtų išsikelti realistinius tikslus, pradžioje pasidairyti galimybių Baltijos šalyse. Taip pat verta paieškoti mažesnių ir vidutinio dydžio renginių, kurie kasmet rengiami vis kitame Europos mieste.

Ko gi trūksta, kad Klaipėda iškiltų kaip konferencinio turizmo miestas? J. Beniulienė mano, kad miestas turėtų skatinti konferencijų turizmo vystymą.

„Reikia resursų: žmogiškųjų bei finansinių. Privalo atsirasti specialistų, kurie gilintųsi į šią sritį, suburti miesto ekosistemą, identifikuoti potencialius ambasadorius, padėti jiems priimant sprendimus ir juos įgyvendinant, vykdyti tarptautinę rinkodarą bei pardavimus, rengti paraiškas renginių pritraukimui. Daug miestų bei valstybių, pavyzdžiui Portugalija, turi renginių pritraukimui skirtus skatinimo fondus. Tokiu atveju miestams, neturintiems renginių subsidijavimo mechanizmo, konkuruoti ir laimėti teisę rengti savo mieste yra ypač sunku. Subsidijų krepšelis yra pagrindinis įrankis, padedantis vietos ambasadoriams imtis iniciatyvos, nebijoti moralinės bei finansinės atsakomybės ir ryžtingai kviesti renginį į savo miestą“, ‒ tvirtino pašnekovė.

Padėtų spręsti sezoniškumo problemą

„Reikia pripažinti, kad  Klaipėdos mieste nebuvo skiriama pakankamai dėmesio verslo arba kitaip – konferencinio turizmo ‒ vystymui bei skatinimui. Dabar miestas, suvokdamas šios turizmo rūšies svarbą visam regionui, įtraukė verslo turizmo vystymą į miesto strateginius dokumentus“, – sakė Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centro vadovė Romena Savickienė.

Romena Savickienė

Iki šiol Klaipėdoje vyko ir vyksta nedideli verslo renginiai (konferencijos, mokymai, seminarai), kuriuose dalyvauja 50‒100 žmonių. Didesniems renginiams Klaipėdoje vis dar trūksta reikiamos infrastruktūros.

„Turime vos keletą salių, kuriose telpa iki 500 žmonių, o dar didesniems renginiams galime pasiūlyti tik areną arba atviras erdves. Džiaugiamės, kad netrukus duris atversiantis „Victoria Hotel Klaipėda“ viešbutis ir vystomas daugiafunkcinis centras „Tech Zity“ papildys konferencinių erdvių sąrašus ir suteiks galimybę renginių organizatoriams pasiūlyti klientams įvairesnes erdves“, ‒ pridūrė pašnekovė.

Klaipėda turi ambicijų prisivilioti į miestą didesnius renginius, todėl jau netrukus Klaipėdos miesto savivaldybės taryba svarstys konferencinio turizmo paskatą, kuri būtų skiriama tarptautiniams, daugiau nei 100 dalyvių turintiems renginiams.

„Tai bene pusmetį trukęs komandinis darbas kuriant paskatų sistemą, kuri padėtų pritraukti į miestą renginius. Tokia paskatų programa jau veikia Vilniuje, apie ją kalba Kaunas, svarbiems strateginiams žingsniams pasiruošusi ir Klaipėda. Turime aiškų tikslą vystyti verslo turizmą“, ‒ kalbėjo pašnekovė.

Pasak jos, konferencinis turizmas kuria aukštą pridėtinę vertę – didina miestų žinomumą, sukuria naujų galimybių miesto gyventojams ir įvairių sričių profesionalams. Didesnis dėmesys šiai sričiai uostamiestyje padėtų spręsti ir sezoniškumo problemą, o taip pat padėtų siekti geresnio apgyvendinimo įstaigų užimtumo rodiklio.

Naujas konferencinio turizmo traukos objektas Klaipėdoje

Darius Žakaitis

Tam, kad Klaipėda išgarsėtų ir kaip konferencinio turizmo kryptis, reikia tinkamos infrastruktūros – modernių patalpų konferencijoms, apgyvendinimui, gerų restoranų, patogaus susisiekimo.

Paprastai tariant, reikia sukurti produktą ir jį reklamuoti, mano Darius Žakaitis, „Tech Zity“ vadovas. „Tech Zity“ buvusioje „Švyturio“ alaus darykloje Bangų gatvėje vysto daugiafunkcinį 15 tūkst. kv. m. centrą. Čia bus įkurtos bendradarbystės ir biurų erdvės, renginių salės, trumpalaikei nuomai skirtos gyvenamosios patalpos (co-living), erdvės bendruomenei ir maitinimo įstaigoms, sporto ir gyvenamųjų loftų patalpos. Investicijos į projektą siekia daugiau nei 10 mln. Eur.

„Tai yra modernus konferencijų ir renginių centras, skirtas konferencijoms, įmonių pristatymams, vakarėliams, madų pristatymams, teatro, šokio, muzikos renginiams. Bus sukurtas objektas, kuris garsins Klaipėdą“, ‒ viliasi D. Žakaitis.

Tačiau tinkama infrastruktūra ‒ dar ne viskas. Tam, kad Klaipėda būtų žinoma ir kaip konferencinio turizmo kryptis, jo nuomone, reikia didinti miesto žinomumą, pasakoti tiek Lietuvos, tiek užsienio auditorijai apie pramogas, kurios laukia konferencijos dalyvių.

„Žiemą gali ant marių eiti stintų žvejoti, vasarą išbandyti jėgos aitvarus mariose, atsistoti ant banglentės jūroje. Nėra tokio miesto Lietuvoje, kur būtų tiek potencialo, bet reikia apjungti visas pajėgas, sujungti viešbučių, restoranų žmones, pastatyti centrą. Pradžioje reikalinga ir miesto parama, rinkodara. Be to, iš Švedijos per naktį atplaukia keltas, reikia nuvažiuoti ir švedus pakviesti, parodyti jiems uostamiesčio galimybes. Niekas savaime nepasidaro, bet kai darai…”, ‒ savo viziją dėstė D. Žakaitis.

Klaipėda patraukli ir savo paplūdimiais ‒ Melnrage, Smiltyne ir Giruliais. Be to, visai netoli ir kiti lankytojų pamėgti kurortai ‒ Palanga ir Neringa. Todėl pašnekovas įsitikinęs, kad į konferenciją atvykę dalyviai mielai pasiliktų uostamiestyje ir dar porai dienų.

Pranešimas žiniasklaidai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių