„Kranto“ dešimtokams – apie kūrybiškumą

Prognozuojama, kad artimiausiu metu būsimiems darbo rinkos atstovams gali tekti keisti profesiją kas dešimt metų ar dar dažniau. Kai kur tai vyksta jau ir dabar dėl nuolat naujai besikuriančių ir užsidarančių įstaigų, bendrovių. Svarbu gerai pasirengti motyvaciniam pokalbiui, nes dabartiniai darbdaviai vietoj įprasto klausinėjimo dažniausiai pateikia spręsti konkrečią problemą. Be to, bendrovių, kurios moka didelius atlyginimus savo darbuotojams, potencialūs darbdaviai iš būsimų darbuotojų reikalauja darbo patirties ir kūrybiškumo.

Visa tai dabartiniai mokiniai gali įgyti dar mokydamiesi mokykloje, nes minėti darbdaviai labai palankiai žiūri į įvairias neformalias vykdytas veiklas, tokias kaip dalyvavimą Mokinių prezidentūroje, mokinių mokomojoje bendrovėje ir pan. O kaip dėl kūrybiškumo? Šiuo atveju turima mintyje žmogaus gebėjimą nestandartiškai mąstyti ir spręsti problemas, nes užduotį, kurioje aiškus atsakymas, žinomas baigtinis rezultatas, jau dabar kuo puikiausiai atlieka robotai.

Kūrybiškumo apibrėžimų yra daug. Vienas iš jų – gebėti du žinomus dalykus sujungti į vieną. Taip padarė Markas Zuckerbergas, į vieną sujungęs internetą ir žmonių poreikį bendrauti neribotais atstumais. Iš esmės paprastas, tačiau genialus kūrybiškumo pavyzdys, „Facebook“ kūrėjui atnešęs milijardus dolerių pelno.

Taip Gargždų „Kranto“ pagrindinės mokyklos dešimtokams netradicinėse pamokose apie kūrybiškumą kalbėjo buvęs šios mokyklos abiturientas, šiuo metu UAB „Grand Partners“ verslo klientų vadovas Dovaldas Kušlikis. Be to, akcentavo netradicinis mokytojas, kaip šiandieniniame interneto ir kompiuterių pasaulyje nebėra žmones skiriančių atstumų, taip nebėra mažų šalių ar miestelių. Verslumą, kūrybiškumą galima ugdytis bet kur. Rezultatus irgi lemia ne tiek turimi resursai, kiek noras veikti. Kaip pavyzdį prisiminė jo mokymosi mokykloje metais veikusią aukštesnių klasių mokinių mokomąją bendrovę. Su savo sukurtu produktu – marškinėliais su mokyklos logotipu – dalyvauti vyko į respub­likinį konkursą. Mokytoja, trys mokiniai ir parengtas pristatymas puikiausiai tilpo mažyčiame mokyklos „Opel Astra“ automobilyje. Kauno licėjaus atstovai atvyko didžiuliu autobusu, nes jų paruošti pristatymo stendai ir ten vos tilpo. Tačiau nugalėtojo titulas atiteko gargždiškiams.

Na, o dabar visiems, skaitantiems šias eilutes, siūlau atsakyti į Dovaldo mokiniams užduotus tris klausimus: 1. Ar manai, kad kūrybiškumas yra svarbus? 2. Ar save gali pavadinti kūrybišku? 3. Ar gali teigti, kad Tavo bendrovė (įstaiga, darbovietė) daro pakankamai, kad jos atstovai būtų kūrybiški?

Savo ruožtu galiu pasakyti tik tiek, kad „Kranto“ mokykloje kūrybiškumas yra vienas iš prioritetų. Kad jo siekiama, patvirtina vis dažniau mokytojų ir socialinių partnerių vedamos netradicinės pamokos, pamokos kitose erdvėse ir kitos veiklos. Viena iš jų – tai, kas čia aprašyta.

Egidijus ŽIEDAS

Mokyklos direktorius

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių