Lemtingos sankryžos likimas – tik po atostogų?

Gargžduose netyla aistros dėl Vasario 16-osios ir Žemaitės gatvių sankryžos. Ne veltui, mat lyg užkeiktoje vietoje vos per tris savaites įvyko net keturios avarijos. Feisbuke ošia diskusijos. Vieni mėto akmenis į neatidžių vairuotojų daržą, kiti tikina, esą avaringumą mažintų labiau matomas „Stop“ ženklas. Rankų sudėję nesėdi ir prie sankryžos gyvenantys gargždiškiai. Jie kreipėsi į Savivaldybę prašydami įrengti kalnelius. Panašu, kad sprendiniai dėl itin avaringos sankryžos bus priimti tik po Savivaldybės atsakingų asmenų vasarojimų. Žurnalistės klausimų laviną atrėmė seniūno pavaduotojas Justinas Donauskas ir vicemerė Rūta Cirtautaitė. Tiesa, beveik visos strėlės smigo į Saugaus eismo komisiją.

Trys savaitės – keturios avarijos

„Bangos“ puslapiuose pastarąsias savaites mirga nuotraukos iš avarijų Žemaitės ir Vasario 16-osios gatvių sankryžos. Eismo įvykių scenarijus labai panašus: šalutiniu keliu lekiančios transporto priemonės nepraleidžia pagrindiniu keliu judančiųjų. Saulėtą šeštadienio popietę šią vietą vos per tris savaites paženklino jau ketvirtoji avarija. Šalutiniu keliu važiavęs „Mercedes Benz“ rėžėsi į pagrindiniu keliu riedančią „Opel Astra“. Kaip pasakojo ją vairavę gargždiškiai, mašina ne jų, o gauta mainais remontuojant savąją autoservise. Eismo įvykyje sužeistųjų išvengta, tačiau naujutėlaitė „Opel Astra“ atsidūrė krūmynuose.

Vietiniai gyventojai nenustemba išgirdę apie čia įvykstančių eismo įvykių gausą. Jie įsitikinę, kad reikia imtis saugumo priemonių. „Juk čia pat darželis: kiek vaikų ir mamų su vežimėliais praeina šią sankryžą. Ar ši vieta taip ir liks nepastebėta? Ar velnias Gargždus apsėdo? Kunigo reikia, kad šią sankryžą pašventintų… Ko laukiame? Gal sumaitotų kūnų ar pabirusių smegenų ant šaligatvio?“ – piktinosi gargždiškiai.

„Stop“ ženklas kelia dvejones

Avaringoje vietoje yra „Stop“ ženklas, tačiau jo naudos kai kurie gyventojai neįžvelgia. Štai gargždiškis Laimonas Bacevičius mano, kad pastarąjį užstoja ženklas su gatvės pavadinimu ir jo važiuojant nuo IKI parduotuvės nesimato. Taigi, ne vietiniam gyventojui ypač sunku orientuotis. „Šeštadienio avariją ir lėmė tai, kad pirmą kartą Gargžduose važiuojantis žmogus nepastebėjo sunkiai pastebimo „Stop“ ženklo. Jei pakabintų gatvės pavadinimą ant to paties vamzdžio, kur ir „Stop“ ženklas (kaip priešingoje pusėje), daug avarijų neįvyktų. O pigus sprendimas – panaikinti perteklinį ženklinimą“, – „Bangai“ konkrečius veiksmus įvardijo kalbintas vyras. „Kas svarbiau vairuotojui artėjant prie sankryžos: sužinoti, kokiu keliu važiuoji (pagrindiniu ar šalutiniu), ar koks gatvės pavadinimas? Nejau patiems gargždiškiams reikia imtis iniciatyvos ir sustatyti kelio ženklus matomai“, – feisbuke replikavo gargždiškiai. Taip pat išsakyta nuomonė, kad vardan geresnio ženklo matomumo reikia išpjauti aplink sankryžą esančius krūmynus.

Strėlės Saugaus eismo komisijai

Redakcijos žurnalistė ne kartą savo akimis regėjo eismo įvykius minėtoje sankryžoje. „Banga“ išklausė gyventojų išsakytas nuomones, siūlymus ir aiškių bei detalių klausimų laviną vylėsi papilti Saugaus eismo komisijos pirmininkui Česlovui Banevičiui, Administracijos direktoriui Sigitui Karbauskui, merui Vaclovui Dačkauskui, Gargždų miesto šeimininkui seniūnui Sauliui Bakšinskiui.

Pasirodo, išsamių komentarų teks palaukti, mat valdžios vyrai atostogauja. Visgi rankų nenuleidome ir bandėme rasti atsakingus asmenis pavaduojančiuosius. Štai seniūno pavaduotojas J. Donauskas žurnalistę pakvietė drauge įvertinti sankryžą ir „Stop“ ženklo matomumą. „Gargžduose tikrai yra ir sudėtingesnių sankryžų, pavyzdžiui, prie Savivaldybės. Vasario 16-osios ir Žemaitės gatvių sankryžoje didžiausiomis metrinėmis raidėmis dar gegužę Saugaus eismo komisijos sprendimu papildomai atliktas kelio dangos žymėjimas – horizontalusis ženklinimas nubrėžiant „Stop“ užrašą. Turi būti aklas, kad nematytum. Vairuotojams trūksta atidumo. Jokios saugos priemonės nepadės, jei eismo dalyviai nesilaikys taisyklių“, – mostelėdamas į ženklinimą kalbėjo seniūno pavaduotojas. Jis akcentavo, kad permainas šioje sankryžoje gali lemti tik Saugaus eismo komisijos priimti sprendimai. Seniūnija savo ruožtu ragina (o po žurnalistės vizito dar kartą paragins) aplinkinius gyventojus nusigenėti tujas.

Kenčia net namo pamatai

Greta lemtingos sankryžos gyvenantys gargždiškiai ramų gyvenimą jau seniai pamiršę. „Esame dėmesio centre. Nuolat vykstančios avarijos neleidžia ramiai gyventi, kelia nemažai nuostolių. Juos esą prižadėjo atlyginti draudimo kompanija. Štai šeštadienį išversta gyvatvorė, puoselėta 20 metų. Jei ne smūgį sušvelninęs stulpas, turbūt būtų pusę trobos nunešę. Anūkai dėl saugumo net nepaliekami pas mus vasaroti. Štai prieš ketverius metus mašina rėžėsi į namo pamatus. Lig šiol liko nuskelti laiptai“, – žurnalistei guodėsi Vasario 16-osios gatvės gyventoja Neringa Jankauskienė. Tiesa, moteris neatmeta galimybės pasinaudoti kaimynų pavyzdžiu ir nuo eismo įvykių bandyti apsisaugoti apsitverdama akmenimis.

Kreipėsi į Savivaldybę

Lyg užkeiktų Vasario 16-osios ir Žemaitės gatvių gyventojai netyli. Jie dar prieš 1,5 mėnesio rinko parašus ir kreipėsi į Savivaldybę su prašymu dėl greičio mažinimo kalnelių įrengimo. „Visi važiuoja dideliu greičiu, nors galima tik 50 km per valandą. Išsakėme nuomonę, kad reikėtų pastatyti vidutinio greičio matuoklius. Turime vaikų, tad bijome, kad neatsitiktų nelaimė. Prašėme, kad įrengtų kalnelius. Buvo kalbėta, jog geriausia būtų per visą sankryžą, kaip yra Užuovėjos gatvėje. Savivaldybės atstovai tikino, kad imsis veiksmų. Tačiau jau prabėgo 2 mėn., bet kol kas paryškino tik „Stop“ liniją“, – nuogąstavo netoliese minėtos sankryžos gyvenanti Aurelija Gervinienė.

Saugaus eismo komisijos pirmininkas Č. Banevičius atostogauja, tad detalių atsakymų dėl lemtingos sankryžos žurnalistei teks palaukti. Tačiau, kaip informavo Statybos ir kelių priežiūros skyriaus vyriausioji specialistė (Saugaus eismo komisijos posėdžių sekretorė) Violeta Brazlauskienė, minėtos komisijos posėdyje gegužės 16 d. buvo svarstomas klausimas dėl saugumo kalnelių įrengimo. Policijos atstovas pasiūlė pirmiausia paženklinti gatvę išpiešiant „Stop“ užrašą prie sustojimo linijos iš abiejų pusių ir pažiūrėti, ar ši priemonė veiksminga, ar būtina įrengti kalnelius. „Asmenims, kurie kreipėsi į Saugaus eismo komisiją, buvo išsiųsti raštiški atsakymai apie komisijos sprendimą, todėl informacija, kas nuspręsta, – buvo suteikta. Komisijos nutarimas buvo įgyvendintas praėjus vos kelioms dienoms po priimto sprendimo. Dėl šioje sankryžoje reikalingų papildomų saugumo priemonių įrengimo bus svarstoma kitame Saugaus eismo komisijos posėdyje. Tikslios datos, kada jis įvyks, kol kas negalime pasakyti“, – komentavo V. Brazlauskienė.

Aistė NOREIKAITĖ


  • Klaipėdos rajono vicemerė, pavaduojanti merą, Rūta Cirtautaitė:

    – Pirmiausia žmonės turi rūpintis savo saugumu: būti atidesni, nevažiuoti dideliu greičiu bei stebėti kelio ženklus. Svarbiausia, kad žmonės nepamirštų vairuoti saugiai, patys saugotųsi kelyje ir saugotų kitus.

    Artimiausiu metu seniūnija turėtų apžiūrėti gatves ir teikti Saugaus eismo komisijai pasiūlymus dėl kelio ženklų ar kitų saugumo priemonių įrengimo Gargždų gatvėse. Tačiau norėčiau akcentuoti, kad joks ženklas nepadės, jei žmonės patys nesisaugos, vairuos neatsakingai.

    Prieš keletą metų Gargžduose kur ne kur dar buvo galima pamatyti policijos ekipažą, tačiau dabar tai – didelis įvykis. Manau, kad vairuotojai kartas nuo karto turėtų mieste išvysti patruliuojantį pareigūnų automobilį – tai suveiktų kaip prevencinė priemonė – vairuotojai vairuotų atsargiau ir atidžiau.

    Dar viena problema – prastas matomumas. Ko gero, daugelis pamename, kad seniau pakelėse buvo prisodinta nemažai klevų, kuriuos, suintensyvėjus eismui, padaugėjus avarijų ar remontuojant, plečiant kelius, reikėjo iškirsti dėl vairuotojų saugumo, nes medžiai prastindavo kelio matomumą.

    Gargždų mieste gatvių matomumas vietomis taip pat prastas. Kai kur žmonės prie namų sodina labai aukštas, plačias gyvatvores, kurios ne visada išsitenka asmens turimo sklypo ribose. Išsikerojusios, neprižiūrimos gyvatvorės, savavališkai valstybinėje žemėje susodinti medžiai – prasto matomumo priežastys, kurios daro kai kurias sankryžas pavojingas. Manau, kad Gargždų seniūnija turėtų pradėti diskusiją su gyventojais dėl gatvių matomumo gerinimo, šalinant gyvatvores, ypač pavojingose sankryžose.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių