Siauri įvažiavimai – iššūkis net patyrusiems vairuotojams

Klemiškės kelyje padarytas įvažiavimas į sodybą.

 

Sendvario seniūnijos gyventojai piktinasi dėl Klemiškės kelyje padarytų siaurų įvažiavimų į sodybas. Tvarkymo darbai baigiami, tačiau tik sudėjus bordiūrus prasidėjo problemos. „Pravažiavome visą kelią nuo Bajorų kryžkelės iki Radailių, neradome nė vienos siauros įvažos. Į kiekvieną sodybą prie kelio įrengti apie 8 m, o pas mus, Klemiškės kelyje, 3,5–4 m pločio įvažiavimai“, – piktinosi Arimų gatvės gyventoja Genovaitė.

Pasiūlė išmokti vairuoti

Gyventojai apie problemą pranešė seniūnijai, kartu rašė kreipimąsi su savo pasiūlymais į Lietuvos automobilių kelių direkciją prie Susisiekimo ministerijos. „Projektas jau seniai padarytas, su juo gyventojai susipažino ir visi pritarė. Sulaukę nusiskundimų kreipėmės į Lietuvos automobilių kelių direkciją, kad padarytų pakeitimus, jeigu tai yra įmanoma“, – sakė Sendvario seniūnijos seniūnė Loreta Kuprienė.

Žmonėms nesudėtinga į savo kiemus įvažiuoti lengvuoju automobiliu, tačiau jie neįsivaizduoja, kaip tai turės padaryti sunkiasvorių transporto priemonių savininkai. „Labai susiaurino įvažiavimą į kiemą, o gyvenu kaime ir man reikės atsivežti malkų, žvyro. Kai važiuos sunkiasvorės mašinos per naujus bordiūrus, kas iš jų liks?“ – svarstė Genovaitė.

Gavus skundų buvo suorganizuotas susitikimas su gyventojais, kuriame dalyvavo užsakovo, projektuotojo ir rangovo atstovai. Pasipiktinusiems gyventojams teko išgirsti pasiūlymą iš naujo mokytis vairuoti. „Kai pas mus buvo atvažiavę atsakingi asmenys, iš kai kurių ponų sulaukiau pasiūlymų perlaikyti teises“, – prisiminė Genovaitė.

Pažadų neįgyvendins?

Vykdydamas kelio tvarkymo darbus rangovas UAB „Žemkasa“ savo techniką Genovaitės sutikimu laiko jos žemėje. „Mano sodybos kieme jau antrus metus stovi visa „Žemkasos“ technika, mes žodžiu susitarėme, kad už tai man jie papils žvyro ir padarys platesnį įvažiavimą. Aš jais pasitikėjau“, – sakė Genovaitė.

Moteris dėl technikos laikymo neprieštarauja, tačiau pamačiusi, kad įvažiavimas padarytas gana siauras, sunerimo. Pasak UAB „Žemkasa“ technikos direktoriaus Vito Ramanausko, niekas iš darbuotojų žadėti platesnio įvažiavimo negalėjo, nes tai neįmanoma. „Atlikus darbus visada yra tikrinama, ar viskas pagal projektą. Mes savavališkai negalime daryti nieko, – kalbėjo jis. – Darbuotojas tik galėjo pažadėti, kad žvyro papils ar privažiavimą iš kitos pusės padarys. Jeigu taip sakė, tai ir padarysim.“

Genovaitė nuogąstavo, kad nepaprašė raštiško pasižadėjimo ir nepasidomėjo projektu, kai jis jau buvo baigtas. „Dabar pati kalta, kad pasitikėjau žmogumi, o turėjau paprašyti parodyti projektą, galbūt tada būtų pavykę spręsti problemą“, – sakė nusivylusi moteris.

Pasak V. Ramanausko, projektas nėra paslaptis, bet kada galima vykstant darbams nueiti pas darbų vadovą ir paprašyti jį parodyti, o tada, jeigu kažkas netinka, galima kalbėtis su užsakovu ir viską išsiaiškinti. „Tačiau pataisymus galime daryti tik įstatymo ribose“, – teigė jis.

Problema sprendžiama

Gyventojai skundus pradėjo rašyti visai neseniai, todėl didelė tikimybė, kad nebepavyks nieko pakeisti. „Projektas parengtas ir suderintas su žmonėmis, baigiami darbai, ar laikas dabar derinti tokius klausimus“, – svarstė L. Kuprienė.

Valstybinės reikšmės kelio rekonstravimo techninis projektas buvo parengtas 2010–2011 m. Pasak „Kelprojekto“ Kelių skyriaus vadovo Beno Berkmonto, rengiant jį vadovautasi projektavimo užduotimi, teritorijų planavimo dokumentais ir pan. „Kadangi nuo projekto parengimo iki jo įgyvendinimo pradžios praėjo nemažai laiko, pasikeitė ir esama situacija bei tam tikri reikalavimai“, – sakė jis.

Pradėjus įgyvendinti projektą pirmiausia buvo tvarkoma ta kelio dalis, kurioje nėra nuovažų į gyvenamuosius namus, todėl jos į laukus įrengtos platesnės ir pritaikytos žemės ūkio technikai. „Viskas yra reglamentuota įstatymais, jeigu yra įvažiavimas į pavienę sodybą, jis priskiriamas šešto tipo kategorijai, tokiu atveju jis yra keturių metrų. Paskui platėja pagal namų, esančių tame įvažiavime, kiekį, ar tai būtų keli namai, ar namų grupė, sankryžos ir t. t.“, – aiškino V. Ramanauskas.

Nepaisant to, problema vis dar sprendžiama. „Šiuo metu visa medžiaga perduota kelio statytojui – Lietuvos automobilių kelių direkcijai prie Susisiekimo ministerijos, kuri ir priims sprendimą dėl konkrečių galimų pakeitimų“, – teigė B. Berkmontas.

Kelių direkcija, gavusi skundą dėl galimai netinkamų projektinių sprendimų pasirinkimo šiame projekte, šiuo metu jį analizuoja ir vertina.

Atsakymą į skundą gyventojai iš Kelių direkcijos turėtų gauti iki šių metų rugsėjo 3 d.

Edita STARKOVAITĖ

Aut. nuotr.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių