Statybos Gargžduose: kokių naujų paslaugų tikėtis?

Neatpažįstamai keičiasi ir Gargždų (Naujoji g. 5) stovintis pastatas, kuris ilgą laiką jau buvo apleistas. Pastatą įsigijo UAB „Dilis group“.

Nors pasaulyje fiksuojami lėtėjančios ekonomikos ženklai, Gargžduose statybų bumas tęsiasi. Gargždiškiai ir miesto svečiai jau laukia, kada atsidarys „Autoaibė“, nekantrauja sužinoti, kas bus baigiamame statyti pastate tarp didžiosios „Maximos“ ir „Norfos“. Akylieji gyventojai pastebėjo, kad iš sąstingio pajudėjo ir pastatas už „Ievos skanėstų“, Naujoji g. 5. Su projektų vystytojais kalbėjomės, kokių paslaugų gali tikėtis Gargždų gyventojai ir svečiai.


Planą teko koreguoti
12 degalinių tinklą valdančios UAB „Trevena“ direktorius Algirdas Liaudanskis jau anksčiau „Bangai“ buvo pasakojęs, kad pastatas, „dygstantis“ tarp didžiosios „Maximos“ ir prekybos centro „Norfa“, bus skirtas prekybai, paslaugoms ir administracinėms patalpoms. „Yra paraiškų dėl patalpų ne viena, tačiau viskas dar kristalizuosis ateity“, – sako A. Liaudanskis. Jis neslepia, kad buvo siekių žymiai greičiau pastatyti šį pastatą, tačiau ne viską įmanoma suplanuoti. „Projekto keitimai, rangovo nepasiruošimai, pandemija, per kurią dalis negalėjo dirbti, medžiagų stygius, metalo kainų kilimas. Buvo laiko tarpas, kai metalo konstrukcijų, kad ir už didelę kainą, tiesiog negalėjai nusipirkti. Nebuvo. Tad visi anksčiau sudaryti grafikai jau nubraukti“, – atvirai dėstė pašnekovas. Anot jo, statybų lėtesnį tempą nei planuota lėmė daug išorinių aplinkybių. „Kadangi objektas šalia degalinės, rangovas turi turėti visas licencijas. Rasti gerą rangovą sudėtinga, nes objektas nedidelis, o stambesni rangovai taiko į didesnius užsakymus“, – svarstė jis.
Paklaustas, ar šalia esanti savitarnos degalinė prigijo, išpopuliarėjo, atsakė: „Klientas pats atsirenka. Šioje degalinėje lankosi daugiau jaunimo, kurie įpratę ja naudotis. Čia degalų užsipylimo greitis spartesnis, nes nereikia stovėti eilėje, kol kažkas kažką perka papildomai. Be to, galima sutaupyti 2–3 ct už litrą, nes čia nėra naktinio darbo, nėra operatoriaus, tad sutaupomi kaštai“, – paaiškino A. Liaudanskis. Jis pridūrė, kad savitarnos degalinėje programėlė nėra tokia tobula, kokios norėtųsi, bet aptarnaujanti įmonė iki šiol siūlo tik tokį variantą. Pastarasis veikia daug kur Lietuvoje.

Pastatas, „dygstantis“ tarp didžiosios „Maximos“ ir prekybos centro „Norfa“, bus skirtas prekybai, paslaugoms ir administracinėms patalpoms.


„Autoaibės“ plėtrą padiktavo poreikis
Gargždiškiai ir miesto svečiai stebėjosi iš nuostabos, kaip greitai Kretingos pl. buvo pastatytas „Autoaibės“ centras, ypač tempą lygindami su Gargždų stoties statybomis. UAB „Autoaibė“ akcininkas, prekybos vadovas Valdas Vaišvila, paklaustas, kas paskatino plėtrą Gargžduose, atsakė: „Gargždai jau senokai tapo Klaipėdos priemiesčiu. Dažnai žmonės dirba Klaipėdoje, o gyvena Gargžduose. Mes stengiamės būti arčiau savo pirkėjų. Prieš vienuolika metų atvėrė duris „Autoaibės“ parduotuvė Žemaitės gatvėje. Pavyko surinkti gerą kolektyvą ir darbas sekėsi vis geriau. Tačiau pasidarė ankšta. Jau kurį laiką mūsų asortimentą riboja vietos stoka“, – dėstė V. Vaišvila. Anot jo, dėl to natūraliai pradėta ieškoti sprendimo. O Gargžduose nėra didelės patalpų pasiūlos nuomai, todėl nuspręsta statyti patiems.
Klaipėdos rajono savivaldybė kaip tik paskelbė aukcioną sklypo pardavimui, kurį pavyko nusipirkti ten, kur norėta. Po projektavimo ir derinimo darbų prasidėjo statybos. Statomas prekybos centras bus maždaug 2 500 kv. m, iš kurių apie 650 kv. m užims „Autoaibės“ autodalių ir kitų automobilių priežiūrai skirtų prekių parduotuvė.
Pasak V. Vaišvilos, tai bus erdvi, patogi ir pirkėjams, ir personalui parduotuvė su didele savitarnos sale. „Beje, naudodamasis proga kviečiu gargždiškius prisijungti prie mūsų gražaus kolektyvo. Mes augame, mums nuolatos reikia motyvuotų žmonių“, – pridūrė pašnekovas.
Kitą patalpų dalį užims įvairios maitinimo, prekybos ir paslaugų įmonės. Artimiausiu metu gargždiškiai patys pamatys jų reklamines iškabas ant pastato. Dar ne visos patalpos yra išnuomotos, dar vyksta derybos, todėl pavadinimai kol kas neskelbiami.
„Jau atlikta daugiau negu pusė darbų. Visa projekto suma bus artima 2 mln. Eur. Tai viena iš didžiausiu mūsų investicijų. Nėra aiški galutinė atidarymo data, tai priklauso nuo daugybės veiksnių, tačiau rudens pabaigai, manau, realu. Stengiamės kaip galima greičiau, tačiau niekada to nedarome kokybės sąskaita“, – akcentavo UAB „Autoaibė“ akcininkas, prekybos vadovas, pridurdamas, kad lauks gargždiškių ir miesto svečių naujai atidarytoje parduotuvėje jau naujoje vietoje.

Gargždiškiai ir miesto svečiai stebėjosi iš nuostabos, kaip greitai Kretingos pl. statomas „Autoaibės“ centras.

Patalpas nuomos vietos verslams
Neatpažįstamai keičiasi ir Gargždų (Naujoji g. 5) stovintis pastatas, kuris ilgą laiką jau buvo apleistas. Pastatą įsigijo UAB „Dilis group“. Bendrovės direktorius Linas Dirgėla atvirai pasakojo, jog jau prieš daug metų Gargžduose dairėsi pastato bendrovės būstinei įkurti. „Žiūrėjome, važinėjome, tačiau pasiūlymai buvo netinkami. Tai angaras prie Gargždų, tai Kuršlaukio gatvė, tai prie Gargždų sporto salės, bet ten nėra išspręstas logistikos klausimas. Tad įsigijome namą J. Basanavičiaus g. 95, iškėlėme antrąjį aukštą ir būstinę įrengėme patys pagal savo poreikius“, – dėstė Linas. Tačiau jis akcentavo, kad tuomet buvusios „nevaisingos“ paieškos padiktavo kitą verslo sprendimą – prikelti naujam gyvenimui Naujojoje g. 5 stovintį pastatą ir jį pritaikyti būtent nuomai, prioritetas – ilgalaikei. „Galėtumėme visus darbus paspartinti, tačiau yra keli aspektai. Pirmiausia – biurokratija, dokumentų vilkinimas… Terminas vėluoja pusę metų dėl dokumentacijos. Specialistai yra, medžiagų yra, namas yra, tačiau dirbti pilnu pajėgumu negalime. Dokumentai kaip ir sutvarkyti, bet iki galo nepatvirtinti, nenorime nelegalių statybų, tad laukiame“, – aiškino pašnekovas. Antra, šiek tiek stabdo ir kylančios kainos. Trečia, tempą diktuos ir poreikis, rinkos situacija. „Pastate numatome 11 nuomojamų zonų, iš kurių keletas didesnių (130–140 kv. m), keletas mažų (20–30 kv. m), o kitos 50–60 kv. m. Orientuojamės į nuomą vietos verslininkams. Ar tai grožio paslaugos, ar raktų gamyba, ar teisininko kontora – galėtų čia puikiai įsikurti. Įrengdami patalpas paliekame galimybę jas konkrečiai pritaikyti pagal kiekvieno nuomininko poreikius. Juk grožio salonui reikės žymiai daugiau sanitarinių mazgų nei teisininkui“, – palygino verslininkas L. Dirgėla.

„Galėtumėme visus darbus paspartinti, tačiau yra keli aspektai. Pirmiausia – biurokratija, dokumentų vilkinimas“, – sakė „Dilis group“ direktorius L. Dirgėla.

Nesivadovaus architektūrine ubagyste
Jo vadovaujama „Dilis group“ yra įsigijusi ir dar vieną pastatą Gargžduose – Klaipėdos g. 14, pastarasis taip pat planuojamas nuomoti verslams, tačiau vizija dar gryninama, bus atsižvelgiama į poreikį. „Planuojame 3–4 aukštų gražų pastatą, tačiau neapsiribosime kvadratine architektūra, ne veltui sakoma, kad Lietuvoje yra architektūrinė ubagystė. Dažnai paprasta ir kuo mažiau lėšų kainuojanti architektūra būna prioritetinė. Tačiau reikia įdėti ir meilės“, – neabejoja pašnekovas. Statybose didžiulę patirtį sukaupęs L. Dirgėla pastebi, kad, pavyzdžiui, Gargždų naujosios stoties projektas buvęs gražus ir šiuolaikiškas, tinkantis Gargždų miestui. Tačiau stebint statybininkų darbą vaizdas greitai apkarto. Jo nuomone, gana neprastai startavęs projektas greitai prarado vystymo ritmą. Būtų visai kita situacija, jei vietos objektus statytų vietos verslininkai, kuriems ypač svarbi jų reputacija. „Patys tvarkomės dar dalį reikiamų dokumentų, tad šiame Klaipėdos rajono savivaldybės konkurse negalėjome sudalyvauti, kita vertus, turėdami pakankamai didelę statybų patirtį, mes stengiamės netaupyti statybų aikštelėje kokybės sąskaita, todėl mums laimėti būtų sunku, kai pagrindinis kriterijus, kad ir kaip būtų gaila, vis dar yra kaina“, – kalbėjo L. Dirgėla.
Anot jo, taip pat ydinga praktika, kai iš Savivaldybės pusės pasakoma, kad naujas rangovas jau prisiima atsakomybę už visus galimus statinio defektus. „Tuomet, manau, ir kaina turėtų būti skaičiuojama nuo nulio, kiekvieną sudėtingesnį konstrukcinį mazgą įvertinant iš naujo, taisant galimas klaidas ir pan.“ – svarstė pašnekovas, kurio nuomone, viešuosiuose konkursuose dar yra povandeninių srovių, ne viskas vyksta sąžiningai.


Agnė ADOMAITĖ
Andriaus JOKUBAIČIO nuotr.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių