Vairuotojas karjerą baigė smūgiu į medį
Į eismo įvykį atskubėjo keturi greitosios pagalbos automobiliai, o ugniagesiai gelbėtojai vadavo prispaustą vairuotoją ir panaudoję hidraulinę įrangą iš griovio ištraukė sumaitotą mikroautobusą.
Per plauką nuo tragedijos – taip 15-ai keleivių baigėsi mikroautobuso manevras į pagriovio medį. Iš Gargždų į Klaipėdą vežęs vairuotojas savo kasdieniame maršrute aptemus akims susimėtė ir sukėlė paslaugą teikiančios įmonės „Vežeta“ istorijoje precedentų neturinčią avariją. Į gydymo įstaigas po to kreipėsi 11 žmonių. Nukentėję keleiviai paneigė gandus, kad patys užšnekino 71-erių metų vairuotoją ir taip nukreipė dėmesį nuo kelio. Nelaimės priežastis dar aiškinsis policija.
Sukrito tarp sėdynių
Iš Gargždų į Klaipėdą keleivius vežęs mikroautobusas avariją patyrė ketvirtadienį apie 14.30 val. Vos Gargždų miesto ženklą kirtęs ir prie Šlapšilės kaimo priartėjęs vairuotojas staiga išvažiavo į priešpriešinę eismo juostą ir nesuvaldęs transporto priemonės nulėkė į griovį, o jame kaktomuša trenkėsi į medį. Gargžduose pasklidus žiniai apie šią nelaimę, viena „Bangos“ klientė į redakciją paskambino… padėkoti. Mat laikraščio reklamos ir skelbimų skyriuje užtrukusi gargždiškė dėl to nespėjo į mikroautobusą ir liko laukti kito reiso. Ji pasijuto lyg apsaugota likimo.
Avariją patyrusio maršrutinio autobuso vairuotojas Steponas „Bangai“ vakar telefonu pasakojo, kad jam greičiausiai sušlubavo sveikata. „Greitis tesiekė 60–75 km/h. Važiuojant pritemo akyse ir taip atsitiko“, – sakė jis. Paklaustas, ar grįš į darbą, vairuotojas buvo tvirtos nuomonės: „Ne, peržegnojau. Net namiškiai nebeleidžia, sako, kad tik su savo mašina dar galėčiau važiuoti. Juk žmones, o ne akmenis reikia vežti. Vairuoju nuo 1962 m., esu dirbęs „Autobusų parke“, vilkikus vairavęs. bet juk man jau greit 71-eri.“
Į nelaimingąjį autobusą įsėdusi gargždiškė Vida penktadienį korespondentei telefonu atsiliepė pakeliui iš poliklinikos. Moteris pasakojo susitrenkusi galvą ir šoną, o ranką sukaustė gipsas – lūžo kairės rankos delnikaulis. „Tik dabar atsipeikėju po patirto šoko ir norisi verkti“, – emocijų neslėpė keleivė. Ji paneigė kalbas, esą vairuotojas užsikalbėjo su keleiviais: „Sėdėjau antroje eilėje, dešinėje vienvietėje sėdynėje. Po smūgio nukritau į tarpą ant praėjimo. Nežinau, kodėl įvyko nelaimė. Vairuotojo tikrai niekas nekalbino. Paskutiniosios į autobusą įsėdo dvi merginos, kurioms vairuotojas pyktelėjęs liepė greičiau sėsti, o bilietėlius atidavė dar prie šviesoforo.“ Beje, per incidentą vienai iš šių merginų buvo stipriai sumuštas žandas, o kita labai skundėsi nugaros skausmu.
Abejonę sukėlė amžius
Į įvykio vietą pirmieji suskubo pro šalį važiavę vairuotojai. Vienas šoko į vandens pilną griovį, išdaužė autobusėlio langą, o padėjęs atidaryti duris vieną po kito iš mašinos traukė keleivius. Netrukus atskubėjo ir keturi greitosios pagalbos automobiliai bei keli ugniagesių gelbėtojų ekipažai, policijos pareigūnai. Tarnybos išlaisvino ir sėdynėje prispaustą vairuotoją.
Visuomeninio transporto paslaugą teikiančios UAB „Vežeta“ direktorius Romanas Galdikas „Bangą“ informavo, kad 71-erių metų vairuotojas įmonėje dirbo apie porą metų. Paklaustas, ar toks amžius ne per solidus vežioti keleivius, R. Galdikas atsakė neigiamai: „Sveikas žmogus. O kodėl negali dirbti?“
Visgi su „Banga“ kalbėjusi nukentėjusi keleivė irgi retoriškai klausė, ar dėl nelaimės nebus kalta sušlubavusi vairuotojo sveikata: „Įlipusi į autobusą pamačiau, kad žmogus tikrai garbaus amžiaus. Dar kaip tyčia pagalvojau, kad jei sėkmingai nuveš į Klaipėdą, kitą kartą su juo važiuoti vis tiek nenorėsiu.“
„Vežetos“ vadovas tikino, kad autobusas buvo techniškai tvarkingas: „Šį sezoną pakeistos naujos padangos. Dėl techninės būklės neabejoju.“ Vadinamųjų mikriukų vairuotojai per dieną keliu Gargždai–Klaipėda (per Dauparus) važiuoja po 5 kartus. Vadovas patvirtino, kad nepaisant įprasto kelio ir vairuotojų kompetencijos, įmonė yra įsigijusi keleivių draudimo paslaugą ir nukentėjusiesiems, jeigu jie kreipsis į įmonę, žala bus atlyginta. Nuo 2001 m. pavėžėjimo paslaugas teikiančioje įmonėje tai didžiausia kada nors įvykusi avarija.
Diržai – ne visur
Nuo smūgio į medį išlūžo net mikroautobuso sėdynės, tad svarbiu klausimu tapo keleivių saugumas. R. Galdiko teigimu, mikroautobuse buvo saugos diržai, bet patys keleiviai gūžčiojo jų nepastebėję arba nepastebintys, mat autobusuose nėra įpratę segtis.
Lietuvos techninių apžiūrų įmonių asociacijai priklausančios UAB „Transporto studijos“ direktoriaus pavaduotojas Ramūnas Vėlavičius „Bangai“ aiškino, kad nukentėjęs autobusas priskiriamas „B grupės mažiesiems autobusams“. Juose telpa iki 22 keleivių. „Transporto priemonė suprojektuota tik sėdintiems keleiviams vežti. „B grupės“ autobuse saugos diržai turi būti įrengti kiekvienai sėdynei. Atliekant techninę apžiūrą privaloma patikrinti, ar visi saugos diržai veikia. Ne visuose autobusuose saugos diržai privalomi. Ar jie turi būti, galima pasakyti pagal paskirtį – jei autobusas skirtas ir stovintiems keleiviams vežti, diržai ne visada būna“, – komentavo specialistas.
- Dėl įvykio Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato kriminalistai pradėjo ikiteisminį tyrimą. Penktadienį pareigūnai patikslino, kad 5 nukentėję asmenys buvo gydomi stacionare, o 6 paleisti gydytis namo. Du žmonės iš pradžių buvo stebimi reanimacijoje. Iškart po nelaimės buvo paimtas ir vairuotojo kraujo mėginys, kuris išaiškins, ar vyras nebuvo vartojęs alkoholio. Tokia procedūra atliekama visais atvejais, jei eismo įvykyje yra nukentėjusiųjų.