Vietoj atvirukų – parama bibliotekai

„Print-it“ apyvarta tiek pernai, tiek šiemet siekia 47–48 mln. Lt. „Rinkoje yra sudėtinga situacija, konkurencija vis nuožmesnė, tačiau dirbame stabiliai, galbūt net bus šioks toks augimas“, – džiaugėsi bendrovės generalinis direktorius T. Kocius. Anot jo, yra daug iššūkių, tačiau svarbu tikėti šviesiąja gyvenimo puse, o ypač prieš šv. Kalėdas.

 

Kiekvienais metais didžiąsias metų šventes lydi popierinių atvirukų siuntimo manija. Tačiau pastarajai dar pernai atsispyrė Gargžduose įsikūrusi spaustuvė „Print-it“. Jos generalinis direktorius Tomas KOCIUS teigia, jog buvo verta apsiriboti elektroniniais sveikinimais, o sutaupytas lėšas skirti paramai.

Papildo šiukšliadėžę

„Mano širdžiai popierinis atvirukas išties yra artimas, bet kai jis parašytas asmeniškai, žmogaus ranka. Tačiau įmonės tų atvirukų siunčia be galo daug, didžioji dauguma – šabloniniai. Jie dažniausiai būna pakabinami ant atitinkamos sienos, o po to nukeliauja į šiukšlių kibirą. Esu matęs, kad tais atvirukais bendrovės dar eglę papuošia… Tačiau ji stovi tik švenčių laikotarpiu“, – kalbėjo „Print-it“ generalinis direktorius T. Kocius.

Bendrovės vadovybė dar pernai nusprendė atsisakyti popierinių atvirukų ir klientams, partneriams siųsti elektroninius sveikinimus. „Paskaičiavome, kiek anksčiau išleisdavome popieriniams atvirukams, ir už lygiai tokią pačią sumą nupirkome knygų Klaipėdos rajono savivaldybės Jono Lankučio viešajai bibliotekai. Šiuo atveju išliekamoji vertė yra žymiai didesKlaipėdos rajono savivaldybės Jono Lankučio viešosios bibliotekos direktorius Juozas GUTAUSKAS: „Iš tiesų gavome daug naujų knygų iš mūsų bičiulio, partnerio, rėmėjo „Print-it“. Papildėme Vaikų skyriaus leidinių fondą. Knygų dovanojimas turi žymiai didesnę išliekamąją vertę nei popierinių atvirukų. Pritariu tai idėjai, kad įmonės geriau skirtų pinigus labdarai nei sveikinimams, kurie dažniausiai yra labai greitai pamirštami. Tai trumpalaikis dalykas.“nė. Juk bibliotekoje knygas skaito daug lankytojų, o kiek iš tiesų perskaito šventinius atvirukus…“ – svarstė T. Kocius. Bibliotekininkai patys iš sąrašo pasirinko, kokių knygų nori, tad jos ir buvo padovanotos. Toks spaustuvės poelgis buvo ir prasmingas, ir ekologiškas, skatinantis popierių naudoti atsakingai.

Verslo dovanos sumažėjo

„Print-it“ generalinis direktorius, paklaustas, ar verslo pasaulyje vis dar populiarios ir kalėdinės dovanos, atsakė: „Prieš 7–9 metus daugelio įmonių atstovai atvažiuodavo su kamščiatraukiais, vyno rinkiniais ir pačia įvairiausia simbolika, o dabar nebėra taip švaistomasi. Kiekviena įmonė taupo savo kaštus ir apsiriboja šokoladuku, atviruku ir pan. Kultūra keičiasi ir nepasakyčiau, kad į blogąją pusę. Didelės verslo dovanos turi minusą – jos kaip ir įpareigoja.“ Pašnekovas užsiminė, kad „Print-it“ tradiciškai nuolatinius klientus palepina vasaros ir žiemos vynais. Ekspertai parenka kokį nors vyną (vasarą dažniausiai baltą ar rausvą, o žiemą – raudoną) ir jis yra padovanojamas, pridedamas aprašymas, kuo ypatinga rūšis. „Žinoma, kartais dovanojame ir knygas. Tai penas dvasiai, be to, puikiai atspindi mūsų bendrovės darbo specifiką“, – kalbėjo generalinis direktorius.

Jis džiaugėsi, kad spaustuvė per šventinį laikotarpį kasmet sutviska vis kitomis spalvomis. Išradingas kolektyvas papuošia žaliaskarę, kaip tik sugalvoja. „Man tai būna siurprizas. Pamenu, kad kažkada buvo retušuotos darbuotojų nuotraukos, jog atrodytų it paveikslėliai, ir sukabintos ant eglutės, pagamintos iš įvairių įmonėje spaudai naudojamų medžiagų“, – šypsodamasis prisiminė „Print-it“ vadovas, kurio portretas buvo pačioje eglės viršūnėje vietoj bumbulo ar žvaigždės. „Labai smagu, kad darbuotojai patys geba kurti linksmą nuotaiką“, – džiaugėsi jis.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių