Endriejave vairuotojams kelią pastojo neįgaliųjų poreikiai
Endriejavo miestelis džiaugiasi nauja ir lygia it ledas Ąžuolų gatve. Pastarosios rekonstrukcija buvo įgyvendinta po maždaug 15 metų pažadų. Bet kur vieni džiaugiasi, kiti nervinasi. Greta esanti Kalno gatvė dėl naujo šaligatvio ir nuovažos neįgaliesiems tapo siauresnė, ir dvipusis eismas dabar vyksta vos 3,44 m pločio gatvelėje.
Naujametė dovanėlė
Endriejaviškiai pasakoja, kad Ąžuolų gatvės rekonstrukcija pagaliau buvo pradėta praėjusių metų vasarą. Ją rangovai UAB „Hidrostatyba“ baigė prieš pat Naujuosius. Visgi naujametė dovana nebuvo maloni. „Mes, Kalno gatvės gyventojai, esam sunerimę dėl įrengtos sankryžos saugumo. Atlikus darbus gatvės plotis nuo bordiūro iki asfalto krašto sumažėjo iki 3,44 m. Norėtume paklausti, ar tai atitinka reikalavimus saugiam dvipusiam eismui? Pėsčiųjų takas ir turėklai neįgaliesiems įkišti į važiuojamąją kelio dalį – kaip gaudyklė, vaiduoklis. Mūsų manymu, tai saugaus eismo neužtikrina“, – laiške „Bangai“ poziciją dėstė endriejaviškiai. Anot Kalno gatvės gyventojo Vytauto Jocio, problema ta, kad Ąžuolų gatvės naujasis šaligatvis dabar užsisuka būtent į Kalno gatvę, o toje pat vietoje įrengta nuovaža neįgaliesiems. Ji atsirado ten, kur anksčiau buvo važiuojamoji dalis. Esą dėl to dabar ties sankryža kyla avarinės situacijos, o mašinoms sunku prasilenkti. Žmonės viliasi, kad nelogišką techninį sprendimą kažkaip dar galima ištaisyti.
Endriejavo seniūnijos seniūnė Laimutė Šunokienė pripažino, kad Kalno gatvė nukentėjo. Rekonstruojant gretimą Ąžuolų gatvę Kalno gatve zujo sunkiasvorės mašinos, taigi senas asfaltas dar labiau ištrupėjo. Dėl to šią vasarą seniūnija jau yra numačiusi 5 900 Eur ištisinei asfalto dangai. L. Šunokienė akcentavo, kad kolūkio laikų gatvelė anksčiau platesnė atrodė dėl žvyruoto kelkraščio, kuris dabar būtent ir buvo panaudotas pėsčiųjų takui su nuovaža neįgaliesiems. Ji pažadėjo, kad prieš tiesiant asfaltą Kalno gatvėje bus tariamasi su specialistais, ar įmanoma tuo pačiu gatvę šiek tiek paplatinti. Esą vietos tam būtų, bet reikėtų didesnių investicijų. „Kita bėda ta, kad Ąžuolų gatvė, dabar gražiausia miestelyje, lyg ledas, taigi vairuotojai ja lekia kaip be galvos. O leidžiamas greitis – vos 30 km/h“, – pačių vairuotojų neatsargumą pastebėjo L. Šunokienė.
Plati gatvė – per prabangu
Savivaldybės administracijos Statybos ir kelių priežiūros skyriaus vedėjas Algirdas Ronkus „Bangai“ teigė, kad suktis iš padėties tikrai būtų galima platinant Kalno gatvę – teorinė galimybė tam yra. „Jei išsiteksime ribose. Dauguma Endriejavo gatvelių yra maždaug 3 m pločio – kolūkio laikais taip išasfaltavo, o paskui iki pat gatvių išdalijo žemes. Taigi reikės žiūrėti, ar su keliu nesiriboja privatūs sklypai. Be to, asfalto ant žemės šiaip nepadėsi – reikėtų įrengti bent šiokį tokį pagrindą“, – vėl apie investicijas užsiminė A. Ronkus. Anot jo, miestelyje rengti 6 m pločio gatvę būtų per prabangu.
Ąžuolų g. rekonstrukcijai 176 tūkst. Eur skyrė Lietuvos automobilių kelių direkcija prie susisiekimo ministerijos, dar 22 tūkst. Eur buvo numatyta iš Savivaldybės biudžeto. A. Ronkaus teigimu, pėsčiųjų take nuovaža neįgaliesiems buvo privaloma: „Visi nauji projektai derinami su neįgaliųjų atstovais ir šių reikalavimų privalu laikytis. Anksčiau buvo taupoma neįgaliųjų sąskaita.“