Endriejaviškės mokytojos auga kartus su NŠA projektu „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk!“

Dalyvavimas Nacionalinės švietimo agentūros projekte „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk!“ suteikia sąlygas augti savo profesinėje veikloje.
Stažuočių kursams – dešitmečio patirtis
Klaipėdos rajono Endriejavo pagrindinės mokyklos pradinių klasių mokytoja ir muzikos mokytoja Rugsėjo 22–27 dienomis turėjo ypatingą galimybę stažuotis Kipre, Limassolyje. Stažuotę organizavo DOREA Educational Institute, turintis daugiau nei dešimtmetį patirties rengiant Erasmus+ mokymus pedagogams visoje Europoje.
Kursų tema – Blended Learning & Flipped Classroom (mišrusis mokymasis ir atvirkštinė klasė). Mokytojos gilinosi į inovatyvių ugdymo metodų taikymą, dinamišką, įtraukiantį bei motyvuojantį ugdymo turinio kūrimą..
Mišrusis mokymas – kelias į efektyvų ugdymą
Stažuotės metu pedagogės išsamiai susipažino su mišriuoju mokymu. Tai modelis, jungiantis tradicinio, kontaktinio mokymo privalumus su skaitmeninių technologijų teikiamomis galimybėmis. Jo esmė – sinchroninio (vykstančio realiu laiku) ir asinchroninio (savivaldžiai, skirtingu metu vykstančio) mokymosi derinimas, leidžiantis kiekvienam mokiniui mokytis savo tempu, pritaikant turinį prie individualių poreikių. Sinchroninis mokymas suteikia erdvę bendradarbiavimui, diskusijoms, refleksijai ir praktiniam žinių taikymui tiek klasėje, tiek virtualioje erdvėje. Tuo tarpu asinchroninio mokymosi etape mokiniai gali savarankiškai gilintis į temas naudodami vaizdo pamokas, tinklalaides, interaktyvius mokymosi modulius ar testus. Tokia sistema ugdo atsakomybę, kritinį mąstymą, kuris ypač svarbus XXI a. visuomenei.
Mokymuose buvo pristatyta net 12 mišriojo mokymo modelių, tarp jų – stotelių rotacija, įgūdžiais, projektais grįstas mokymasis, mokymosi kitose aplinkose modelis, gerai žinomas apverstos klasės modelis, kai pagrindinės žinios įgyjamos savarankiškai, o kontaktinio darbo metu vyksta gilesnis turinio supratimas, diskusijos ir kūrybinės užduotys. Mišrusis mokymas skatina ne tik akademinį tobulėjimą, bet ir stiprina bendruomeniškumą, kūrybiškumą bei bendradarbiavimo kultūrą. Kaip akcentavo mokymus vedusi dr. Monika Staab-Shentsis, „Mišrusis mokymas – tai ugdymas, kuriame mokinys tampa aktyviu žinių kūrėju, o mokytojas – įkvėpėju ir kelrodžiu“.
Kultūrinė patirtis praplėtė akiratį
Be intensyvių mokymų, dalyvės lankėsi ir Limassolio kultūriniuose objektuose – miesto senamiestyje, viduramžių pilyje, Kourion archeologinėje vietovėje. Ši kultūrinė patirtis papildė ugdymo turinį, praplėtė akiratį ir suteikė tarpkultūrinės patirties, praversiančios kasdieniame darbe su mokiniais.
Stažuotė Kipre buvo ne tik galimybė išmokti naujų metodų, bet ir stiprus įkvėpimas toliau augti, dalintis patirtimi su kolegomis bei kurti patrauklesnį ugdymo procesą vaikams. Ši patirtis dar kartą įrodo, kad pedagogų tobulėjimas užsienyje praturtina visą mokyklos bendruomenę. Tarptautiniai mokymai suteikia galimybę ne tik įgyti naujų įgūdžių, bet ir susipažinti su kitų šalių patirtimi, plėsti profesinius kontaktus, atrasti naujų idėjų, kurias galima pritaikyti Lietuvos švietimo kontekste.
Kviečiame visus pedagogus pasinaudoti Nacionalinės švietimo agentūros siūlomomis galimybėmis tobulėti svetur! Tai – investicija ne tik į asmeninį augimą, bet ir į mūsų vaikų ateitį.
Klaipėdos rajono Endriejavo pagrindinės mokyklos pradinių klasių mokytoja Indrė RUDONĖ ir muzikos mokytoja Aida KOŠAITIENĖ













