Pacientė poliklinikoje pasigedo pirmenybės
Kaip skubiai gydytojas turėtų priimti karščiuojantį ir dėl to vos paeinantį ligonį? Šį klausimą kelia iš ligos patalo dar visiškai nepakilusi gargždiškė Ligita M. (pavardė redakcijai žinoma – aut. pastaba). Esą pirminės sveikatos priežiūros centre šeimos gydytoja ligonę siuntė pasivaikščioti ir visai nesiskubino priimti gausiai susirinkusių pacientų.
„Bangai“ atsiųstame laiške Ligita pasakojo medicinos įstaigoje patyrusi nemalonią situaciją. Esą ryte blogai pasijutusi moteris paskambino į Gargždų pirminės sveikatos priežiūros centrą ir paprašė talono pas savo šeimos gydytoją L. Mikalauskaitę. Registratorė paaiškino galiojančią tvarką, kad temperatūros turinčius pacientus šeimos gydytojai priims be išankstinės registracijos. „Atvykusi prisiregistravau, o registratūroje kaip tik buvo mano gydytojos slaugytoja, kurią iš karto informavo, kad aš turiu temperatūros (38,4 C). Užsiėmiau vietą prie kabineto, nes tikrai žinojau, kad kažkiek reikės palaukti“, – dar nieko blogo nežadančią pradžią prisiminė pacientė.
Ne tik karščiuojanti, bet ir raumenų skausmo, pykinimo bei silpnumo kamuojama moteris dairytis ėmė tada, kai 13.30 val. darbą pradėti turėjusi gydytoja į kabinetą esą atėjo tik 13.45 val. „Dar po 10 minučių iškišusi galvą iš kabineto pasakė, kad tie, kurie registravosi šiandien ryte, turės palaukti, nes pirmenybė išankstiniams talonams. Paklausus, ar ir su aukšta temperatūra reikės laukti ilgai, ji pasiūlė tiesiog pasivaikščioti“, – stebėjosi Ligita.
Negaluojančios žmonos kančias matęs vyras nusprendė nelaukti ir nuvedė ją tiesiai į ligoninės Priėmimo skyrių. O ten tvarka jau kita – sergančiam ligoniui skubiai buvo iškviesta budinti gydytoja, kuri skyriuje pasirodė po penkių minučių. „Ta, kuriai nepriklauso, nustatė diagnozę ir skyrė vaistų. Dėkoju daktarei, kurios pavardės neprisimenu, kad priėmė mane, nors buvo iškviesta skubiai“, – apie tai, kaip iš įsiūčio galima apeiti registratūros tvarką, pasakojo gargždiškė.
- Gargždų PSPC vyriausiasis gydytojas Petras Serapinas šią pacientės istoriją išgirdo tik iš žurnalistų. Jis priminė, kad nusiskundimų medikų darbu ir priėmimo tvarka turintys pacientai pirmiausia turėtų kreiptis į klinikos administraciją. „Yra būtinosios pagalbos sąrašas ir pagal tai gydytojas su slaugytoju patys vertina, kam suteikti pirmenybę. Jei skundas pas mus būtų, turėtume tyrinėti ir priimti vienokį ar kitokį sprendimą. Galbūt čia kažkiek suveikė emocijos – arba tuoj pat, arba skundas bus. O gal iš tikrųjų reikėjo skubėti? Netyręs skundo išvados daryti negaliu. Ar pacientui su temperatūra pirmenybė suteikiama? Tam tikra prasme. Temperatūra turėtų būti labai aukšta. 38 C su trupučiu nėra pirmo būtinumo temperatūra. Jei yra 10 žmonių, iš kurių dalis neturi talono, reikia vertinti konkrečią situaciją. Gydytojas su slaugytoja arba vienas gydytojas turi priimti sprendimą, ką priimti privaloma skubiau. Ar ši pacientė turėjo būti pirma, ar antra, čia jau kitas klausimas. Jeigu kreipsis į mus, skundą nagrinėsime“, – žadėjo vyriausiasis gydytojas.