„Žvelsos“ parduotuvės sėkmės paslaptis

Verslininkė L. Šarapnickienė: „Džiaugiuosi kaimo bendruomene, atvykstančiais ir užsukančiais į parduotuvę žmonėmis, kurie domisi, perka. Džiaugiuosi savo kolege Jelena.“ Šalia – dukrelė Ula.

Lapiuose parduotuvę „Žvelsa“ atidarę Lilija ir Tomas Šarapnickai kartu su pirkėjais jau minėjo 5-erių metų sukaktį. Sunkmetis neišmušė iš vėžių – apie blogiausią ne galvojo, o dirbo, stengėsi pritraukti pirkėjų. „Žmonėms svarbu ne tik prekę parduoti, bet ir su jais bendrauti, kalbėtis“, – sakė verslininkė.
Prieš 5 metus jauna Lilijos ir Tomo Šarapnickų šeima ryžosi Lapiuose atidaryti maisto prekių parduotuvę „Žvelsa“, nors viena kaime jau veikė. „Konkurencija – sveikas dalykas, – dabar šypsojosi verslininkė. – Dirbame pelningai. Aš net nesvajojau, kad taip gerai seksis – į darbą einu kaip į šventę.“
Betgi mažų parduotuvėlių, ypač kaimuose, savininkai bėdoja, kad sunku išgyventi, kiti ir užsidaro. „Aš stengiuosi mąstyti pozityviai – visiems sunkumų pasitaiko, įvairių situacijų būna, bet mes neprarandame vilties. Bet ir nebuvo taip blogai, kad reikėtų skųstis. Pozityvumas ir energija stumia pirmyn. Pirkėjų yra – prekyba vyksta. Žmonės tegul mažiau skundžiasi, daugiau dirba ir bus gerai“, – įsitikinusi L. Šarapnickienė.
Ji sukūrė darbo vietą ne tik sau – samdo vieną pardavėją.
Kaimo centre esančioje jaukioje parduotuvėje visada yra pirkėjų. Ji traukia ne tik artimiausius gyventojus, bet ir aplinkinių kaimų žmones. Į ją užsuka ir poilsiautojai – įspūdingas kraštovaizdis čia atvilioja daugelį. Antai pirmą kartą parduotuvėje apsilankę klaipėdiškiai Rasa ir Tomas nustebo: rado tokių ledų, kurių kitur nebuvo pastebėję. „Pasiruošėme vasaros sezonui – turime didelį ledų asortimentą“, – patikino verslininkė.
Prekių asortimentas – vienas iš svarbiausių dalykų, kurių reikia pirkėjui. „Klausiame žmonių, ko jie pageidauja, ir į tai atsižvelgdami plečiame prekių asortimentą, – atskleidė L. Šarapnickienė. – Iš pradžių rūpinomės žuvies produkcija, dabar ir mėsos gaminių skyriuje įvairovė, juos gauname iš skirtingų gamintojų. Juokauju, kad Lapiuose vegetarų nėra.“
„Mums patinka ši parduotuvė, nes Lilija labai gera, kita pardavėja irgi, – šypsojosi lapiškė Aldona Šunokienė. – Prekių visokių yra, o jeigu nebūna, paprašai ir atveža. Man, mėgstančiai šeimai kepti saldumynus, prireikia pabarstukų ar dar ko nors.“ Ji prisiminė, kad atidariusi parduotuvę Lilija klausinėjo, kokių prekių reikia. „Aš, Lapių senbuvė, pasakojau, ko nebūdavo anksčiau ir ko mums reikia, patardavau“, – nuotaikingai dėstė Aldona. „Tai artimiausia ir mėgstamiausia parduotuvė, – patikino Laurynas, užėjęs į parduotuvę. – Jeigu nerandu ko nors, tai užsisakau ir atveža.“
Verslininko ir pirkėjų santykiai labai svarbūs: padeda augti verslui. Ir kaimo žmonėms gerai, kad čia pat gali nusipirkti reikalingiausių kokybiškų prekių.
Pasak L. Šarapnickienės, labai svarbu skleisti gerą nuotaiką, kalbėtis su pirkėjais, o ne tik parduoti prekę – kaimo žmonės į parduotuvę ateina ir pasikalbėti, pabendrauti. „Reikia būti psichologu – įgyju ir šios patirties“, – šypsojosi verslininkė.
Ji prisipažino, jog kirba mintis plėsti verslą – kitame kaime atidaryti parduotuvę. Dabar patalpas nuomojasi, ir savininkas jų neparduoda.
Virginija LAPIENĖ
Autorės nuotr.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių